Gość Cubuś Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Witam. Szykuje mi się wymiana pierścieni na tłokach w silniku C14NZ. Pytanie główne brzmi, jak długo nowe pierścienie trzeba docierać, myślę, aby przez pierwsze 500km nie przekraczać 3-3,5tys. obrotów i po tym dystansie zmienić olej, wystarczy? Czy kolejny tysiąc lub dwa również potraktować z chlebkiem? Na co dzień się nie ścigam, ale wszyscy wiemy, że czasem trzeba nadepnąć Zastanawiam się również, czy planować głowicę, UPG wraz z planowaniem robiłem w zeszłym roku i nie mam najmniejszych problemów, więc planowanie wydaje się być zbędnym? Powiedzcie również, czy po wyrowkowaniu tłoków i wyczyszczeniu nagarów mogę wrócić z mineralnego na pół lub pełny syntetyk(pełny nie będzie przesadą do takiego silnika? )?(będą nowe pierścienie oraz dotarte zawory). Jeśli Koledzy znacie, podajcie momenty dokręcenia stopek korbowodów, na forum spotkałem się z 25Nm, ale wydaje mi się to lekko mało, co sądzicie? Z góry dziękuję za odpowiedzi do mojego "wypracowania"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Teak Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Ja jak wymieniałem pierścienie w Astrze G 1.6, to nie przekraczałem 3.5 tys. obrotów, olej wymieniłem po 1000km i później wg. wskazań producenta i wszystko było OK Oczywiście nie mam pojęcia czy robiłem to dobrze z tym olejem bo robiłem to pierwszy raz, ale co prawda wszystko było w jak najlepszym porządku ;D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 A robiłeś sam czy w warsztacie? Głowicę zapewne planowałeś, to mnie bardzo zastanawia, czy muszę to robić, jeśli nic się z płynem nie dzieje to chyba sobie daruję, nie można jej planować w nieskończoność   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wlyszkow Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Można też tak: http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Teak Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Sam robiłem, co do głowicy to dałem do planowania dla świętego spokoju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Ale nie miałeś robionej przed rokiem, gdybym miał jakiś liniał to bym ją zmierzył, a tak to może jakiegoś tokarza dorwę Panu, który każe mi docierać nowe pierścienie na pełnym gazie dziękuję, nie chcę później lać ceramizera czy innego paskudztwa Astra G 1.6 również jest na małym bloku, więc korbowody, a przynajmniej śruby powinny być podobne. Możesz powiedzieć, jakiej były grubości, wytrzymałości i jaki moment im dałeś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szwabg Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Powiedzcie o co chodzi z tym planowaniem głowicy? Widzę wymianę pierścieni i planowanie głowicy a słowa nie widzę o stanie gładzi cylindrów. Nowe pierścienie i niepewne cylindry efekt może być słaby.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Jeśli cylindry będą do d... to zmieniam motor, z tego co pamiętam jak robiłem UPG nie widziałem tam żadnych rys czy wypracowań, poza tym, gdyby cylindry miały jajo lub stożek to nie miał bym książkowej kompresji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szwabg Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Jeśli kompresja jest książkowa to już kompletnie nie wiem po co wymieniać pierścienie??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389411 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Bo uszkodzone są tylko pierścienie olejowe i bryka bierze przeszło litr na tysiąc kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42413-docieranie-pier%C5%9Bcieni-po-wymianie/#findComment-389493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.