Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Witam Nosze sie z zakupem takiego auta i mam kilka pytanń do posiadaczy tego modelu a mianowicie: - słyszałem że sa dwa rodzje tego silnika tj. do 2000roku ma 75 koni i zasilany jest monowtryskiem, a w 2001 ma juz 85koni i jest na wielopunkcie i teraz pytanie ktory byłby lepszy do założenia instalacji gazowej II-generacji (wiadomo tańsza), - jakie sa kolektory dolotowe w tych wersjach silnikowych plastik czy metal - czy ten silnik ba wtrysku wielopunktowym posiada dwie sony lambda? - jak sie sprawuje ten silnik na gazie - jakie jest w nim zużycie benzyny przy spokojnej jeździe pozamiejskiej(tak do 90km/h Myślałem o zakupie wersji kombi na co zwrócić uwagę(mysle kupic auto sprowadzone z dobrym wyposażeniem) No i ogulnie jak sie sprawuje ? Pozdrawiam Formowiczów i z góry dziękuję za odpowiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-319951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tooomek Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Ja mam taki, 75-konny. Z tego co wiem kolektor jest metalowy, niedawno załozyłem gaz i jest OK, niektórzy piszą ze auto jest bardziej mułowate niz na benie ale ja tego nie czuję. Co do spalania na benzynie jak jeżdziłem to w trasie przy jeżdzie 90-100 km/h spalał mi ok 6,2l/100, na gazie ok 7,5l/100. Nie wiem jak sie na to zapatrujesz, ja moge polecic ten silnik, zreszta jak pogrzebiesz na forum to juz nie raz było o wadach i zaletach pisane. Co do mnie, w związku ze to moje 1 auto to juz wiem że następne będzie miało troche więcej koników, bo mimo wszystko 75 to nie za wiele , ale na spokojną, rodzinna jazdę wystarczy na razie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-319944 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 z tego co widze to silnik 1,6 8v ale 71 kM NA GAZIE CHODZI SUPER,NA PB tez prawie dobrze,silnik mam z 94r.i nie widac roznicy...lpd nawet szybszy...ale to moje wrazenia. [ Dodano: Pon Sie 13, 2007 21:06 ] miało być LEPSZY   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-319886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jogi1982 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 łe? 1.6 8v 85 km chyba bajka z tego co wiem sa 2 rodzaje ale X16sz i x16szr jeden ma 74km a 2 75km proponuje ci kupic ten 2 mowa o astrze classic F robionych do 2002r sorka nie doczytałem X16sz i X16szr sa ta 1.6 8v jednopunkty kolektor metalowy tansza instalacja gaz mniej kłopotu i malo oleju biorą 2 model to 1.6 16v opinia nie zadobra plastikowy kolektor koszt instalacji dobra około 4tys i ponoc moga 1l oleju na 1000km w standardzie brać maja wiecej koni ale powiem ci ze ja mam 16.8v za instalacje dalem 1.7 i na razie jakos idzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-319864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Mi się wydaje, że ten 1.6 8v 84-5 Km był monotwany tylko w astrze 2.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-319862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jogi1982 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Mi się wydaje, że ten 1.6 8v 84-5 Km był monotwany tylko w astrze 2. oj chyba nie był to 8v tylko 16v i 1.4L ale moge sie mylić [ Dodano: Pon Sie 13, 2007 22:35 ] oki już wiem Wyposażenie Opel Astra Classic Opel Astra w standardzie posiadał: - poduszka powietrzna kierowcy, - poduszka powietrzna pasażera, - wspomaganie kierownicy (wersje GL MID, GL+ MID, GL+ MAX) - napinacze pasów, - sygnalizator włączonych świateł, - immobiliser, - katalizator, W samochodzie Opel Astra montowane były następujące silniki: Silniki benzynowe 1.4 SPI 60KM Silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Pojemność 1389 cm3, maksymalna moc 60 KM (44 kW) przy 5200 obr./min., maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 2800 obr./min. 1.4 MPI 82KM Silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Stosowany od marca 1992 w Astrach o oznaczeniu 82MPI. Silnik ten nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. W nowszych wersjach tego silnika stosowano zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Pojemność 1389 cm3, maksymalna moc 82 KM (60 kW) przy 5800 obr./min., maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 3400 obr./min. 1.4 16V 90KM Silnik 16-zaworowy, z dwoma wałkami rozrządu i wielopunktowym wtryskiem paliwa. Stosowany od kwietnia 1996 w Astrach z oznaczeniem 1.4 16v. Pojemność 1389 cm3, maksymalna moc 90 KM (66 kW) przy 6000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr./min. 1.6 SPI 71KM Silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Zastosowano w nim układ recyrkulacji spalin (dokładniej 3% spalin), załączany w zależności od obciążenia silnika tak, aby spełniał normy czystości spalin 94/12/UE. Silnik posiada czujnik spalania stukowego oraz zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Pojemność 1598 cm3, maksymalna moc 71 KM (52 kW) przy 5000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2800 obr./min. 1.6 SPI 75KM Silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Pojemność 1598 cm3, maksymalna moc 75 KM (55 kW) przy 5200 obr./min., maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2800 obr./min. 1.6 MPI 100KM Silnik występuje w dwóch odmianach: C16SE i X16XEL. C16SE - Silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Silnik ten nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. X16XEL - Silnik 16-zaworowy, z dwom wałkami rozrządu (DOHC) i wielopunktowym wtryskiem paliwa. Oba silniki mają zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Pojemność 1598 cm3, maksymalna moc 100 KM (75 kW) przy odpowiednio 5800 i 6200 obr./min., maksymalny moment obrotowy odpowiednio 135 Nm i 150 Nm przy odpowiednio 3400 obr./min. i 3200 obr./min. 1.8 90KM Silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Pojemność 1796 cm3, maksymalna moc 90 KM przy 5400 obr./min., maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3000 obr./min. 1.8 16v 115KM Silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa, bezpośrednim zapłonem i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od września 1994. Pojemność 1799 cm3, maksymalna moc 115 KM (85 kW) przy 5400 obr./min., maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 4000 obr./min. 1.8 16v 125KM Slnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany w okresie luty-sierpień 1994. Pojemność 1799 cm3, maksymalna moc 125 KM (92 kW) przy 5600 obr./min., maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 4800 obr./min. 2.0 115KM Silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Stosowany w okresie wrzesień 1991-sierpień 1994. Pojemność 1998 cm3, maksymalna moc 115 KM (85 kW) przy 5200 obr./min., maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2600 obr./min. 2.0 16v 136KM Silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Simtec, bezpośrednim zapłonem DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od marca 1995. Pojemność 1998 cm3, maksymalna moc 136 KM (100 kW) przy 5600 bezpośrednim, maksymalny moment obrotowy 188 Nm przy 3200 obr./min. 2.0 16v 150KM Silnik 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Motronic M2.5, zapłonem bezpośrednim DIS i kolektorem dolotowym o zmiennej geometrii. Stosowany od września 1991. Pojemność 1998 cm3, maksymalna moc 150 KM (110 kW) przy 6000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4800 obr./min. Silniki Diesla 1.7D 57KM Silnik ten zaadoptowano z Kadetta. Silnik 8-zaworowy, z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy. Stosowany od grudnia 1991 do sierpnia 1992. Pojemność 1699 cm3, maksymalna moc 57 KM (42 kW) przy 4600 obr./min., maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2400 obr./min. 1.7D 60KM Stosowany w okresie wrzesień 1992-sierpień 1994. Pojemność 1699 cm3, maksymalna moc 60 KM (44 kW) przy 4600 obr./min., maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2400 obr./min. 1.7TD 68KM Stosowany od września 1994. Pojemność 1699 cm3, maksymalna moc 68 KM (50 kW) przy 4500 obr./min., maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 1800 obr./min. 1.7TD 82KM Silnik 8-zaworowy, z turbodoładowaniem, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym paskiem zębatym, posiada komorę wirową w głowicy oraz tradycyjny napęd zaworów, przez płytki regulujące luz zaworów. Stosowany od grudnia 1991. Pojemność 1686 cm3, maksymalna moc 82 KM (60 kW) przy 4400 obr./min., maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 2400 obr./min. [ Dodano: Pon Sie 13, 2007 22:40 ] Opel Astra II Obecnie w sprzedaży jest już Opel Astra III, niemniej jednak Astra II nadal cieszy się niemalejącym zainteresowaniem. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest bardzo duża trwałość tego auta. Wydawać by się mogło, że było ono produkowane z myślą o polskich drogach. Z tego właśnie względu Opel Astra II jest często wykorzystywany przez różnego rodzaju firmy i instytucje jako samochód służbowy. Projektantom Opela Astry II postawiono dwa cele. Pierwszy z nich dotyczył poprawienia niezawodności samochodu, drugi na poprawieniu jego wyglądu. Obecnie na drogach możemy obserwować jak inżynierowie zrealizowali drugie założenie. Upodobniając Astrę do Opla Vectry osiągnęli cel – czyli poprawę wyglądu Astry. Porównując samochód Opel Astra II z jego poprzednikiem Opel Astra I obserwujemy kilka zmian. Samochód został poszerzony o 10 cm. Dzięki czemu stał się przestronniejszy. Opel Astra II charakteryzuje się również większą solidnością konstrukcji nadwozia oraz lepszym niż w Astrze I wykończeniem wnętrza. Do wyboru mamy trzy rodzaje nadwozi: Opel Astra II hatchback Opel Astra II sedan Opel Astra II kombi Jeśli chodzi o silniki to wybrać możemy: Benzyna: - 1.4 90 KM - 1.6 100 KM Diesel: 1.7 CDTi 80 KM Standardowe wyposażenie modelu Opel Astra II Classic: elektryczne szyby i lusterka regulowane koło kierownicy centralny zamek klimatyzacja przednie poduszki powietrzne Wyposażenie dodatkowe modelu Opel Astra II Classic: - klimatyzacja sterowana elektronicznie - radio z odtwarzaczem CD - relingi dachowe - reflektory ksenonowe - czujnik deszczu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-319861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Mam właśnie taki 1,6 8V 85KM w swojej Asterce G i założoną instalację LPG. Ze względu na wtrysk wielopunktowy gazownik odradził mi instalację II generacji, posłuchałem go, założyłem sekwencję BRC i nie żałuję. Spalanie LPG to: miasto ok.10L, poza miastem ok.8L. Różnica między benzyną a LPG praktycznie nieodczuwalna. Nie wiem jaka jest różnica w jeździe między wersją 75KM i 85KM bo tej z wtryskiem jednopunktowym nie miałem okazji prowadzić )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-319713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 litości po co montować gaz w 75 konnym silniku http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif przecież to auto mieści się w 7 litrach http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif porównałbym to do zakładania gazu w Tico 0,8 cm3 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif Autko spisuje się super i gorąco polecam ale proszęnie róbcie z niego JUNKERSA !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-316765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Ja tez posiadam asterke 1.6 8v 75km. Praktycznie bezawaryjny silnik,ja mam od 2 lat , od roku LPG - nie bierze oleju, ani razu nie zawiódl. Choc faktem jest ze na "rajd" to nim nie pojedziesz, ale do rodzinnej jazdy jak najbardziej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-316762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jogi1982 Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 litości po co montować gaz w 75 konnym silniku przecież to auto mieści się w 7 litrach porównałbym to do zakładania gazu w Tico 0,8 cm3 Autko spisuje się super i gorąco polecam ale proszęnie róbcie z niego JUNKERSA ! 7x 4,40=30,8zł 9x2.20=19,8 wiec na 1000 km daje to 110zł na 10tys 1100zł na 15 tys 1650zł i instalacja sie zwraca w moim przypadku po 7 miechach swoja bryczka przejechałem juz około 40tys wiec logicznie jestem do przodu 4400zł tak pi razy oko w tym czasie zainwestowałem i instalke koło 500zł ale tylko przez to ze zrabali mi ja przy zakładaniu hehe przy 100tys bede do przodu 11tys jak dotrwa do tego czasu i samochod sie zwraca Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4254-zakup-astry-16-8v/#findComment-316737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.