Skocz do zawartości

[astra F] Montaż mat grzewczych w siedzeniach przednich


Rekomendowane odpowiedzi

Gość themarvin

Witam,

 

Co prawda zaczyna Nam się lato, ale udało mi się skompletować zestaw do montażu podgrzewanego tyłka w mojej beSTi, w którego skład wchodzi:


  •  
  • oryginalny przełącznik od ASTRY do podgrzewanych siedzeń
  • oryginalne Oplowskie maty grzewcze z termostatem na 70stopni z OMEGI B

 

Mając wolny weekend zabrałem się do roboty, pracę z grubsza podzieliłem na dwa etapy:

-> montaż mat

-> montaż elektryki

 

dziś chciałem opisać montaż mat w fotelach.

Tutorial ten napisałem dla totalnego laika - jakim niewątpliwie jestem, więc jeśli, ktoś poczuje się urażony prostotą - niech pomyśli, ze są ludzie którym to się na prawdę przyda :)

 

a więc, do dzieła:

 

potrzebujesz:

-> grzechotkę z nasadkami:

  • 13mm (śruby mocujące fotel)
  • 15mm (śruby mocujące oparcie do siedzenia)

-> cążki do cięcia drutu

-> kombinerki

-> śrubokręt krzyżakowy i płaski

Demontaż foteli z auta

 

W pierwszej kolejności demontujemy osłonkę napinacza pasów (ja mam pneumatyczny), na zdjęciu zaznaczyłem śrubkę którą odkręcamy, następnie troszkę kombinujemy, bo trzyma się z tyłu na zatrzaskach:

dsc1883s.th.jpg

 

następnie zabezpieczamy napinacz. Czyli czerwoną zawleczkę wpinamy w miejsce dla niej przeznaczone, na zdjęciu ładnie widać co i jak:

dsc1846i.th.jpg

 

Odkręcamy 4ry śruby mocujące fotel do podłogi (dwie z przodu, dwie z tyłu) i wyciągamy fotel. Koniec! udało się :)

 

 

Rozłączanie oparcia od siedzenia.

 

W pierwszej kolejności ściągamy plastikowe osłonki "stelaży" łączących oparcie z siedzeniem. Mamy wtedy dostęp do 4rech elementów mocujących (po dwa z każdej strony.

dsc1847f.th.jpg

 

Śruby i zawleczki, odkręcamy i wyciągamy zgodnie z pokazanymi zdjęciami:

dsc1849d.th.jpg

 

dsc1848.th.jpg

 

tak wyglądają oparcie po demontażu:

dsc1854o.th.jpg

 

 

Montaż mat

Zaczynamy od oparcia. Tapicerka jest "zatrzaśnięta" dwoma listwami u dołu, należy je rozłączyć, podważając jedną śrubokrętem, bądź manipulując paluchami :P

dsc1856p.th.jpg

 

dsc1857n.th.jpg

 

Z oparciem była bajka, bo wystarczyło wsunąć matę pod tapicerkę, mata i jak wygląda po wsunięciu na zdjęciach poniżej:

dsc1858r.th.jpg

 

dsc1859m.th.jpg

 

Następnie "zaczepiamy" o siebie listwy, wyciągamy kabelek i mamy oparcie załatwione.

dsc1860e.th.jpg

 

Teraz trochę więcej zabawy, gdyż tu tak łatwo nie będzie. Z siedzenia niestety trzeba ściągnąć tapicerkę. Mata z Omegi ma grzane nie tylko siedzenie, ale także uda, więc wsunięcie nie wchodzi w grę :P

więc, zaczynamy od wypięcia listwy w miejscu pokazanym na zdjęciu:

dsc1861v.th.jpg

 

Przekręcamy fotel i zaczynamy walkę z metalowymi kółeczkami trzymającymi tapicerkę do gąbki)dokładniej metalowych drutów. Należy te kółka przeciąć, bo i tak zastąpimy je opaskami zaciskowymi, operację cięcia pokazują poniższe zdjęcia. Przed odcinaniem kółeczek, polecam wyjąć też boczne listwy trzymające tapicerkę z boku. Mi pomogła moja luba "przysiadając" odpowiednią część i luzując napięty materiał - dużo łatwiej wyjąć wtedy listwy.

dsc1862r.th.jpg

 

dsc1863b.th.jpg

 

dsc1865a.th.jpg

 

Tak wygląda siedzenie bez tapicerki(warto nie ściągać jej zupełnie, bo ta listwa od przodu, średnio chce wchodzić na swoje miejsce...

dsc1866s.th.jpg

 

Wspomniana wcześniej operacja "opaskowania":

dsc1867.th.jpg

 

dsc1868e.th.jpg

 

Wreszcie możemy zacząć montaż samej maty. Przeciągamy kabelki w miejscu przewidzianym przez fabrykę. Jak miło ze strony Niemców - wiedzieli, że będę montował maty, to mi otworek przygotowali :D

dsc1869r.th.jpg

 

Dopasowanie...

dsc1870.th.jpg

 

I niestety ZONK. Mata była przygotowana na poprzeczny napinacz tapicerki (ten do którego mocowane są te kółeczka, które odcięliśmy wcześniej) jednak w omedze chyba jest on w innym miejscu ;/ Priorytetem było dla mnie żeby termostat wszedł w ten otworek od kabli, więc musiałem pokombinować i w końcu zdecydowałem się na "przecięcie" maty w bezpiecznym miejscu. Bezpieczne znaczy, że nie ma tam drucików grzejących. Łatwo określić jak one biegną, patrząc na matę "pod słońce". Po zrobieniu dziurek i przewleczeniu opasek, wygląda to tak:

dsc1872j.th.jpg

 

Następnie składamy tapicerkę, zaciskając opaski w miejscach gdzie uprzednio były kółeczka. warto powiększyć otworki w tel listewce od tapicerki, żeby opaski łatwiej przechodziły :) Zwróćcie uwagę, czy listewki boczne dobrze weszły:

dsc1873.th.jpg

 

Tak to wygląda po złożeniu, patrząc od dołu:

dsc1874ia.th.jpg

 

A kabelki łączące matę siedzenia z matą oparcia, tak zmyślnie upchałem:

dsc1877n.th.jpg

 

Łączymy ponownie oparcie z siedziskiem. Moja rada to wsuwanie oparcia w ten bolec "od góry", wchodzi łatwiej i bez szarpania (kierunek koślawej strzałki zgodny z kierunkiem "wsuwania")

dsc1876b.th.jpg

 

I już. zamontować fotel z powrotem, dokręcić śruby, wyjąć zawleczkę, założyć osłonkę, wkręcić śrubkę i jeden fotel gotowy :)

 

 

Drugie fotel oczywiście analogicznie.

 

Montaż elektryki zrobię w następnej wolnej chwili - do zimy jeszcze trochę czasu jest :)

Oczywiście tutek też się pojawi...

 

Mam nadzieję, ze komuś pomogłem,

pozdrawiam,

themarvin.

 

 

/zabraniam kopiowania tekstu w całości lub fragmentami bez mojej zgody!

Edytowane przez themarvin

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42765-astra-f-monta%C5%BC-mat-grzewczych-w-siedzeniach-przednich/
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności