Gość themarvin Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 (edytowane) Witam, Co prawda zaczyna Nam się lato, ale udało mi się skompletować zestaw do montażu podgrzewanego tyłka w mojej beSTi, w którego skład wchodzi: oryginalny przełącznik od ASTRY do podgrzewanych siedzeń oryginalne Oplowskie maty grzewcze z termostatem na 70stopni z OMEGI B Mając wolny weekend zabrałem się do roboty, pracę z grubsza podzieliłem na dwa etapy: montaż mat montaż elektryki dziś chciałem opisać montaż mat w fotelach. Tutorial ten napisałem dla totalnego laika - jakim niewątpliwie jestem, więc jeśli, ktoś poczuje się urażony prostotą - niech pomyśli, ze są ludzie którym to się na prawdę przyda a więc, do dzieła: potrzebujesz: grzechotkę z nasadkami: 13mm (śruby mocujące fotel) 15mm (śruby mocujące oparcie do siedzenia) cążki do cięcia drutu kombinerki śrubokręt krzyżakowy i płaski Demontaż foteli z auta W pierwszej kolejności demontujemy osłonkę napinacza pasów (ja mam pneumatyczny), na zdjęciu zaznaczyłem śrubkę którą odkręcamy, następnie troszkę kombinujemy, bo trzyma się z tyłu na zatrzaskach: następnie zabezpieczamy napinacz. Czyli czerwoną zawleczkę wpinamy w miejsce dla niej przeznaczone, na zdjęciu ładnie widać co i jak: Odkręcamy 4ry śruby mocujące fotel do podłogi (dwie z przodu, dwie z tyłu) i wyciągamy fotel. Koniec! udało się Rozłączanie oparcia od siedzenia. W pierwszej kolejności ściągamy plastikowe osłonki "stelaży" łączących oparcie z siedzeniem. Mamy wtedy dostęp do 4rech elementów mocujących (po dwa z każdej strony. Śruby i zawleczki, odkręcamy i wyciągamy zgodnie z pokazanymi zdjęciami: tak wyglądają oparcie po demontażu: Montaż mat Zaczynamy od oparcia. Tapicerka jest "zatrzaśnięta" dwoma listwami u dołu, należy je rozłączyć, podważając jedną śrubokrętem, bądź manipulując paluchami Z oparciem była bajka, bo wystarczyło wsunąć matę pod tapicerkę, mata i jak wygląda po wsunięciu na zdjęciach poniżej: Następnie "zaczepiamy" o siebie listwy, wyciągamy kabelek i mamy oparcie załatwione. Teraz trochę więcej zabawy, gdyż tu tak łatwo nie będzie. Z siedzenia niestety trzeba ściągnąć tapicerkę. Mata z Omegi ma grzane nie tylko siedzenie, ale także uda, więc wsunięcie nie wchodzi w grę więc, zaczynamy od wypięcia listwy w miejscu pokazanym na zdjęciu: Przekręcamy fotel i zaczynamy walkę z metalowymi kółeczkami trzymającymi tapicerkę do gąbki)dokładniej metalowych drutów. Należy te kółka przeciąć, bo i tak zastąpimy je opaskami zaciskowymi, operację cięcia pokazują poniższe zdjęcia. Przed odcinaniem kółeczek, polecam wyjąć też boczne listwy trzymające tapicerkę z boku. Mi pomogła moja luba "przysiadając" odpowiednią część i luzując napięty materiał - dużo łatwiej wyjąć wtedy listwy. Tak wygląda siedzenie bez tapicerki(warto nie ściągać jej zupełnie, bo ta listwa od przodu, średnio chce wchodzić na swoje miejsce... Wspomniana wcześniej operacja "opaskowania": Wreszcie możemy zacząć montaż samej maty. Przeciągamy kabelki w miejscu przewidzianym przez fabrykę. Jak miło ze strony Niemców - wiedzieli, że będę montował maty, to mi otworek przygotowali Dopasowanie... I niestety ZONK. Mata była przygotowana na poprzeczny napinacz tapicerki (ten do którego mocowane są te kółeczka, które odcięliśmy wcześniej) jednak w omedze chyba jest on w innym miejscu Priorytetem było dla mnie żeby termostat wszedł w ten otworek od kabli, więc musiałem pokombinować i w końcu zdecydowałem się na "przecięcie" maty w bezpiecznym miejscu. Bezpieczne znaczy, że nie ma tam drucików grzejących. Łatwo określić jak one biegną, patrząc na matę "pod słońce". Po zrobieniu dziurek i przewleczeniu opasek, wygląda to tak: Następnie składamy tapicerkę, zaciskając opaski w miejscach gdzie uprzednio były kółeczka. warto powiększyć otworki w tel listewce od tapicerki, żeby opaski łatwiej przechodziły Zwróćcie uwagę, czy listewki boczne dobrze weszły: Tak to wygląda po złożeniu, patrząc od dołu: A kabelki łączące matę siedzenia z matą oparcia, tak zmyślnie upchałem: Łączymy ponownie oparcie z siedziskiem. Moja rada to wsuwanie oparcia w ten bolec "od góry", wchodzi łatwiej i bez szarpania (kierunek koślawej strzałki zgodny z kierunkiem "wsuwania") I już. zamontować fotel z powrotem, dokręcić śruby, wyjąć zawleczkę, założyć osłonkę, wkręcić śrubkę i jeden fotel gotowy Drugie fotel oczywiście analogicznie. Montaż elektryki zrobię w następnej wolnej chwili - do zimy jeszcze trochę czasu jest Oczywiście tutek też się pojawi... Mam nadzieję, ze komuś pomogłem, pozdrawiam, themarvin. /zabraniam kopiowania tekstu w całości lub fragmentami bez mojej zgody! Edytowane 13 Września 2011 przez themarvin   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/42765-astra-f-monta%C5%BC-mat-grzewczych-w-siedzeniach-przednich/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi