Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jakiś czas temu postanowiłem wyminić tarcze i klocki więc wcześniej przygotowałem sie odpowiednio do tego aby nie było problemów i niespodzianek u udało sie bez kłopotu

byłem przygotowany równiez na to ze nowy zestaw musi sie ułożyć ( dopasować )i moga sie tarcze grzać natomiast troche mnie niepokoi temp tarcz po przejechaniu np 5km - wiem ze jest to naturalne zjawisko zwłaszcza po wymianie ale chce sie upewnić aby móc spokojnie spać

auto hamuje teraz bardzo dobrze, nie ściąga podczas jazdy , nie wyczuwam aby klocki trzymały tarcze - nawet na minimalnym spadku auto po puszczeniu pedału hamulca zaczyna sie swobodnie toczyć

jedyna sprawa co do której nie mam pewności to działanie tłoczków - nie miałem problemu z ich cofnięciem , z lekkim oporem ale sie cofneły- czy takie zachowanie wskazuje na ich prawidłowe działanie?

i co odpycha klocek od tarczy po zwolnieniu pedału hamulca? tarcza go minimalnie odepchnie czy powinien sia sam cofnąc ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42947-po-wymianie-tarcz-i-kock%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

co odpycha klocek od tarczy po zwolnieniu pedału hamulca?

 

Tłoczek go odciąga, wciskałeś ,,kwiatek'' do tłoczka ? A drugi odchodzi, bo taka jest konstrukcja zacisku ...

Tłoczki działają dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42947-po-wymianie-tarcz-i-kock%C3%B3w/#findComment-391941
Udostępnij na innych stronach

konstrukcje zacisku znam dobrze i oczywiste jest, że wytworzenie ciśnienia w cylinderku hamulcowym działa na tłoczek powodując jego wysunięcie i dociśnięcie klocka to tarczy, natomiast mnie chodzi o cofnięcie tłoczka po zwolnieniu pedału hamulca- przecież sam sie nie cofnie ( cylinderek tłoczka wypełniony płynem hamulcowym nie pozwoli na jego powrót)- brak cisnienia nie wypycha tłoczka ale tez go nie cofa - czyż nie tak?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42947-po-wymianie-tarcz-i-kock%C3%B3w/#findComment-392029
Udostępnij na innych stronach

mnie chodzi o cofnięcie tłoczka po zwolnieniu pedału hamulca- przecież sam sie nie cofnie

 

Ale wcześniej pisałeś o klockach - to o co w końcu chodzi ??

Tłoczek cofa się, bo po zwolnieniu pedału hamulca ciśnienie za nim spada i cofa go uszczelnienie ...

Pomiędzy cylinderkiem a tłoczkiem jest oring, który napręża się przy pracy tłoczka i wraca ciągnąc tłoczek po zwolnieniu pedału ...

 

http://skodaporadnik.republika.pl/porady/hamulce/hamulce.htm

 

Tutaj na rysunku zacisku (siódmy od góry)wszystko widać element nr 3 ... osłona też pomaga tłoczkowi wrócić ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42947-po-wymianie-tarcz-i-kock%C3%B3w/#findComment-392127
Udostępnij na innych stronach

silvo44 - nie jet moim zamiarem kwestionowanie twojej wiedzy ani tez w żadnym stopniu podważanie tego co napisałeś - natomiast o ile mi wiadomo to oring jest elementem uszczelniającym który wraz ze wzrostem ciśnienia wykazuje wieksze właściwości uszczelniajace ,

zatem jego naprężenie jest minimalne więc i cofnięcie tłoczka bedzie minimalne

natomiast w linku za który dziekuje napisano że cyt: "cofnie sie z dala od tarczy" i stad moje wątpliwości

natomiast nie zgodze sie, aby osłona tłoczka pomagała mu wrócic poniewaz ona pełni funkcje głównie osłonową przed zanieczyszczeniami jest zbyt delikatna aby wywrzeć na tłoczek taką siłe aby go cofnąć

nasze różnice zdań mogą byc co do wartości (mm) na jaką tłoczek się cofnie

będę wdzięczny jeśli podasz choćby przybliżoną wartość

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42947-po-wymianie-tarcz-i-kock%C3%B3w/#findComment-392147
Udostępnij na innych stronach

jego naprężenie jest minimalne więc i cofnięcie tłoczka bedzie minimalne

 

Wystarczające aby klocek nie tarł o tarczę ... Innego elementu sprężystego w tym układzie nie ma ...

 

Po co tak głęboko wnikasz w pracę układu hamulcowego ??? Doktorat robisz ???

 

nie zgodze sie, aby osłona tłoczka pomagała mu wrócic

 

Twoje prawo ...

 

przybliżoną wartość

 

Pół mm Ci starczy ??? Bo mnie w zupełności ...Jeśli tarcza nie jest zwichrowana i klocek nie założony krzywo, i dotarty do tarczy - to wystarczy ... Zresztą to widać - skręć koła na maxa i poświeć na zacisk - jak ktoś Ci naciśnie na pedał hamulca, to zobaczysz skalę ruchu klocka ham.

 

Tak dokładnie to nie jest tam oring - przekrój tego uszczelnienia jest kwadratowy/prostokątny ...

 

post-247-0-31977100-1308489628_thumb.jpg

 

Tak na szybko - ten uszczelniacz(niebieski) na styku z tłoczkiem ugina się (czerwona płaszczyzna przylega dość mocno do tłoczka)- po zwolnieniu pedału ham ciśnienia za tłoczkiem nie ma i ten pierścień wraca do swej pozycji neutralnej i ciągnie tłoczek do tyłu - gdy są tłoczki zapieczone i ta siła jest niewystarczająca - dochodzi do ciągłego obcierania klocka o tarczę a nawet o do całkowitego zblokowania hamulców gdy nie odbije ani trochę ...

 

No chyba, że konstrukcja hamulców w AG jest inna ...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/42947-po-wymianie-tarcz-i-kock%C3%B3w/#findComment-392184
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności