Skocz do zawartości

Diagnostyka silnika - Check engine


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Corsę B 1,2i . Już kilkakrotnie po przejechaniu ok. 50 km zapalała się pomarańczowa kontrolka elektroniki. Dwukrotnie elektronik podłączał auto do komputera i nie stwierdzał żadnego błędu. Jednocześnie doradzał żeby przyjechać na takie podłączenie ze świecącą się kontrolką. Ponieważ jest to niemożliwe, chciałbym porady w takiej kwestii :

- jeśli na trasie zapali się pomarańczowa kontrolka to czy mogę ( gasząc silnik ale nie wyłączając ZAPŁONU ) przeprowadzić diagnostykę metodą drucikową ? Pytam o to, ponieważ w opisach tej metody zaleca się połączenie styku-A ze stykiem-B przy WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE. Ja natomiast chcę połączyć te styki przy WŁĄCZONYM ZAPŁONIE i palącej się pomarańczowej kontrolki. Bo mam nadzieję, że wtedy uchwyciłbym kod błędu.

Wyjaśniam, że nie jestem elektrykiem ani elekronikiem. Znam dokładnie opis metody drucikowej i wczoraj przeprowadziłem próbę odczytu. Diagnostyka pokazywała tylko kod 12 - czyli błędu żadnego nie ma zapisanego w pamięci. Dlatego chcę przeprowadzić to badanie po zapaleniui się kontrolki. Ponieważ obawiam się, że po wyłączeniu całkowitym silnika i zapłonu, błąd znów nie zostanie zapisany chcę to przeprowadzić po wyłączeniu tylko silnika a przy włączonym zapłonie. Boję się jednak czy nie uszkodzę elektroniki jeśli w tym momencie połączę styk-A ze stykiem-B. Czekam z niecierpliwością na poradę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/
Udostępnij na innych stronach

to, że zostanie wykasowany to akurat wiem. Ale ponieważ moja Corsa z 1996 kupiona niedawno przeze mnie posiada wiele części do wymiany, chciałbym wiedzieć od czego zacząć. Nie stać mnie na wymianę wszystkich czujników i części jednocześnie. A tak szczerze mówiąc pytanie moje było proste : czy mogę po zatrzymaniu w trasie samochodu - nie rozłączjąc ZAPŁONU zewrzeć styk-A ze stykiem-B i diagnozować bez szkody dla elektroniki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/#findComment-319596
Udostępnij na innych stronach

marian1408, ale skoro błędy się kasują po 20 razach jak wiesz to po co sprawdzać ja na wyłączonym silniku ;)

Zapaliła sie czerwona kontrolka to od razu wyłączam silnik i sprawdzam jaki jest błąd.

A jak niema to może komputer świruje. Nikt Ci nie powie czy tak można zrobić. Bo każdy robi tak jak pisze w instrukcji. No chyba że ktoś przez pomyłkę tak zrobił i wie jak się to skończyło.

Możesz to zrobić na własne ryzyko.

Jest jeszcze inna możliwość że wepniesz się laptopem pod kompa i będziesz jeździ aż pojawi się błąd i wtedy sczytasz co i jak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/#findComment-319595
Udostępnij na innych stronach

na jakim włączonym silniku ? Przecież piszę : po zatrzymaniu w trasie samochodu - nie rozłączjąc ZAPŁONU (kluczyk ma trzy położenia w stacyjce)..................

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/#findComment-319569
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności