Gość Anonymous Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Mam Corsę B 1,2i . Już kilkakrotnie po przejechaniu ok. 50 km zapalała się pomarańczowa kontrolka elektroniki. Dwukrotnie elektronik podłączał auto do komputera i nie stwierdzał żadnego błędu. Jednocześnie doradzał żeby przyjechać na takie podłączenie ze świecącą się kontrolką. Ponieważ jest to niemożliwe, chciałbym porady w takiej kwestii : - jeśli na trasie zapali się pomarańczowa kontrolka to czy mogę ( gasząc silnik ale nie wyłączając ZAPŁONU ) przeprowadzić diagnostykę metodą drucikową ? Pytam o to, ponieważ w opisach tej metody zaleca się połączenie styku-A ze stykiem-B przy WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE. Ja natomiast chcę połączyć te styki przy WŁĄCZONYM ZAPŁONIE i palącej się pomarańczowej kontrolki. Bo mam nadzieję, że wtedy uchwyciłbym kod błędu. Wyjaśniam, że nie jestem elektrykiem ani elekronikiem. Znam dokładnie opis metody drucikowej i wczoraj przeprowadziłem próbę odczytu. Diagnostyka pokazywała tylko kod 12 - czyli błędu żadnego nie ma zapisanego w pamięci. Dlatego chcę przeprowadzić to badanie po zapaleniui się kontrolki. Ponieważ obawiam się, że po wyłączeniu całkowitym silnika i zapłonu, błąd znów nie zostanie zapisany chcę to przeprowadzić po wyłączeniu tylko silnika a przy włączonym zapłonie. Boję się jednak czy nie uszkodzę elektroniki jeśli w tym momencie połączę styk-A ze stykiem-B. Czekam z niecierpliwością na poradę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 marian1408, jeżeli wystąpił jakiś błąd to zostanie on skasowany po 20 poprawnych uruchomieniach bez błędu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/#findComment-319660 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 to, że zostanie wykasowany to akurat wiem. Ale ponieważ moja Corsa z 1996 kupiona niedawno przeze mnie posiada wiele części do wymiany, chciałbym wiedzieć od czego zacząć. Nie stać mnie na wymianę wszystkich czujników i części jednocześnie. A tak szczerze mówiąc pytanie moje było proste : czy mogę po zatrzymaniu w trasie samochodu - nie rozłączjąc ZAPŁONU zewrzeć styk-A ze stykiem-B i diagnozować bez szkody dla elektroniki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/#findComment-319596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 marian1408, ale skoro błędy się kasują po 20 razach jak wiesz to po co sprawdzać ja na wyłączonym silniku Zapaliła sie czerwona kontrolka to od razu wyłączam silnik i sprawdzam jaki jest błąd. A jak niema to może komputer świruje. Nikt Ci nie powie czy tak można zrobić. Bo każdy robi tak jak pisze w instrukcji. No chyba że ktoś przez pomyłkę tak zrobił i wie jak się to skończyło. Możesz to zrobić na własne ryzyko. Jest jeszcze inna możliwość że wepniesz się laptopem pod kompa i będziesz jeździ aż pojawi się błąd i wtedy sczytasz co i jak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/#findComment-319595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 na jakim włączonym silniku ? Przecież piszę : po zatrzymaniu w trasie samochodu - nie rozłączjąc ZAPŁONU (kluczyk ma trzy położenia w stacyjce)..................   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4295-diagnostyka-silnika-check-engine/#findComment-319569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.