Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Byłem dziś w Intercarsie i oglądałem zawór który przełącza obieg płynu chłodniczego tak ze odcinana jest nagrzewnica a jednocześnie uruchamiany jest obwód do niej równoległy . Całe to ustrojstwo sterowane jest chyba przewodem powietrznym ( rurka o średnicy ok. 4,5 mm ) . Z opisu części wynikało że jest do Kadeta , Astry , Vectry A i coś tam jeszcze . Ja kiedyś gdy wyciągałem nagrzewnicę z swojej gabloty przejrzałem przewody doprowadzające do niej ciecz i niczego takiego jak ten zawór tam nie ma .

Drążę ten temat bo ostatnie upały dały mi się we znaki gdy jeżdzę po mieście przez kilkanaście godzin .

Dajcie znać czy w waszych astrach też nagrzewnica grzeje się cały czas , ewentualnie jeśli ktoś zrobił dodatkowy obwód i zawór , to czy odczuwalna jest różnica po wprowadzeniu przeróbki . Może jakieś sugestie jak wysterować taki zaworek w astrze (http://allegro.pl/item225951714_nowy_zawor_nagrzewnicy_opel_okazja_.html) .

pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/
Udostępnij na innych stronach

tam jest klapa zmieniająca przepływ powietrza. gdy ustawiasz na zimny nawiew to powietrze omija nagrzewnice innym kanałem. w nagrzewnicy płyn chłodniczy przepływa cały czas

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/#findComment-319544
Udostępnij na innych stronach

tak kolega ma racje nagrzewnica parcuje caly czas caly czas jest obieg goracej cieczy z chlodnicy pzrez nagrzewnice tylko nie wlaczaj czasami obiegu wewn. pomimo ze masz ustawione na zimny nawiew to tak tylko wspominam bo bedziesz mail ldany skwar tez mysle na d tym rozwiazaniem zaworu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/#findComment-319531
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w swoim silniku i płyn do nagrzewnicy trafia bezpośrednio z głowicy , tak że wszelkie przeróbki należy wykonać tak by nie zablokować tego obwodu bo grozi to zagotowaniem płynu w głowicy . Tak jak wspomniałem konieczny będzie równoległy do nagrzewnicy kawałek przewodu , który zagwarantuje prawidłowe chłodzenie głowicy .

 

Interesuje mnie nadal jak sterowany jest ten zaworek np w Vectrze .

W sumie można wykonać odpowiednie obejście nagrzewnicy i przestawiać na lato zawory , ale może dałoby się to rozwiązać mniej amatorsko .

Fakt że przy zamkniętej klapce powietrze nie przepływa przez nagrzewnicę jakoś mi nie wystarcza , gdy przy nogach mam całkiem nie mały grzejnik . Czy sprawdzaliście u siebie , bo u mnie ta puszka w którą jest zamknięta nagrzewnica potrafi się całkiem mocno grzać .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/#findComment-319497
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siema.Przerobiłem i klapa.Po lecie otwarcie zaworu i zalanie wnetrza bo sie rozszczelniła nagrzewnica.Wole sie jednak gotowac! http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/sad.gif

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/#findComment-317247
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności