Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Witam . Byłem dziś w Intercarsie i oglądałem zawór który przełącza obieg płynu chłodniczego tak ze odcinana jest nagrzewnica a jednocześnie uruchamiany jest obwód do niej równoległy . Całe to ustrojstwo sterowane jest chyba przewodem powietrznym ( rurka o średnicy ok. 4,5 mm ) . Z opisu części wynikało że jest do Kadeta , Astry , Vectry A i coś tam jeszcze . Ja kiedyś gdy wyciągałem nagrzewnicę z swojej gabloty przejrzałem przewody doprowadzające do niej ciecz i niczego takiego jak ten zawór tam nie ma . Drążę ten temat bo ostatnie upały dały mi się we znaki gdy jeżdzę po mieście przez kilkanaście godzin . Dajcie znać czy w waszych astrach też nagrzewnica grzeje się cały czas , ewentualnie jeśli ktoś zrobił dodatkowy obwód i zawór , to czy odczuwalna jest różnica po wprowadzeniu przeróbki . Może jakieś sugestie jak wysterować taki zaworek w astrze (http://allegro.pl/item225951714_nowy_zawor_nagrzewnicy_opel_okazja_.html) . pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 tam jest klapa zmieniająca przepływ powietrza. gdy ustawiasz na zimny nawiew to powietrze omija nagrzewnice innym kanałem. w nagrzewnicy płyn chłodniczy przepływa cały czas   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/#findComment-319544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 tak kolega ma racje nagrzewnica parcuje caly czas caly czas jest obieg goracej cieczy z chlodnicy pzrez nagrzewnice tylko nie wlaczaj czasami obiegu wewn. pomimo ze masz ustawione na zimny nawiew to tak tylko wspominam bo bedziesz mail ldany skwar tez mysle na d tym rozwiazaniem zaworu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/#findComment-319531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Sprawdzałem w swoim silniku i płyn do nagrzewnicy trafia bezpośrednio z głowicy , tak że wszelkie przeróbki należy wykonać tak by nie zablokować tego obwodu bo grozi to zagotowaniem płynu w głowicy . Tak jak wspomniałem konieczny będzie równoległy do nagrzewnicy kawałek przewodu , który zagwarantuje prawidłowe chłodzenie głowicy . Interesuje mnie nadal jak sterowany jest ten zaworek np w Vectrze . W sumie można wykonać odpowiednie obejście nagrzewnicy i przestawiać na lato zawory , ale może dałoby się to rozwiązać mniej amatorsko . Fakt że przy zamkniętej klapce powietrze nie przepływa przez nagrzewnicę jakoś mi nie wystarcza , gdy przy nogach mam całkiem nie mały grzejnik . Czy sprawdzaliście u siebie , bo u mnie ta puszka w którą jest zamknięta nagrzewnica potrafi się całkiem mocno grzać .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/#findComment-319497 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Siema.Przerobiłem i klapa.Po lecie otwarcie zaworu i zalanie wnetrza bo sie rozszczelniła nagrzewnica.Wole sie jednak gotowac! http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/sad.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4300-nagrzewnica-w-astrze/#findComment-317247 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.