Skocz do zawartości

Opel calibra C20XEnie odpala strzela w tłumik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam następujący problem nie dawno w swojej calibrze wymienialem silnik na też c20xe ,jednak z astry gsi .Silnik kupiłem "goły" bez niczego cały osprzęt został przełożony ze starego silnika i mianowicie tutaj zaczął się problem ponieważ po włożeniu tego silnika calibra odrazu nie wkręcała się na pełne obroty przy ok.4,5tys obr. silnik tak jak by miał już odcięcie,w czasie jazdy gdu obroty dochodziły do 4,5tys szarpało całym autem jednak po pewnym czasie calibra zaczęła mi gasnąć i w następstwie nie mogłem jej już odpalić.Przy próbuje ponownego rozruchu tak jak by miała chęć zapalić ale nie zapalała albo zapalała a silnik chodził nie równo cały czas mrygała kontrolka check engine i gasła ,a podczas gdy chodziła strasznie kopciła poprostu za autem była chmura dymu.Czasem potrafi BARDZO głośno strzelić w tłumik kiedy długo kręce rozrusznikiem a nie chce odpalic .Teraz co sprawdziłem ROZDRZĄD ,CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU,CZUJNIK TEMPERATURY ,KABLE ,ŚWIECE, .dodam też że aparat zapłonowy też jest ze starego silnika.co zauważyłem jeszcze silniki różnią się napinaczami rozrządu.SŁYSZAŁEM RÓWNIEŻ ŻE MOŻE BYĆ TO WINA KOMPUTERA ,PONIEWAŻ SILNIK OD ASTRY MA INNE KONTY NACHYLENIA I KOMPUTER ŹLE ZCZYTUJE DANE ???CZY MOŻE BYĆ TO PRAWDĄ Ze strony mechanicznej była u mechanika i zalecił mi wizytę u elektryka POMÓŻCIE.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43067-opel-calibra-c20xenie-odpala-strzela-w-t%C5%82umik/
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Czy możesz się upewnić?

Czerwona ma być na czujniku stuku.

Masz ML 2,5 czy ML 2,8?

 

Ja mam 2.5 i jeździłem na każdym komputerze, jaki udało mi się dostać na testy, więc to nie wina kompa.

 

 

Masy wszystkie ok?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43067-opel-calibra-c20xenie-odpala-strzela-w-t%C5%82umik/#findComment-392665
Udostępnij na innych stronach

moja cali jest z 90r mam MOTRONIC 2.5 a wtyczki sprawdzalem i są ok dziś przy próbie odpalenia odpaliła mi na chwile ale nie reagowała na gaz mozna powiedziec jak dodawalem gazu to silnik sie dusił i migała lampa check engine

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43067-opel-calibra-c20xenie-odpala-strzela-w-t%C5%82umik/#findComment-392865
Udostępnij na innych stronach

komputer jest mój powtarzam wymienilem sam silnik bez żadnego osprzętu ,poza tym tak jak pisalem wczesniej ,iż zdarza się jej normalnie odpalić tylko tak jak by nie chciala w ogóle wkręcać się na obroty przy dodawaniu gazu ją dusi parska,strzela ,a zdarza się ze nie chce odpalić i po dluzszym kręceniu strzela w tłumik albo wczesniej strzelała w dolot

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43067-opel-calibra-c20xenie-odpala-strzela-w-t%C5%82umik/#findComment-392950
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Masy wszystkie ok?

Są zdaje się 3.

 

Czujnik wału podmieniałeś?

 

No i co z tym immobiliserem?

Migający check wskazuje na niego.

Chyba, że masz takie przerwy w zasilaniu kompa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43067-opel-calibra-c20xenie-odpala-strzela-w-t%C5%82umik/#findComment-392952
Udostępnij na innych stronach

a mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie muszą być podłączone masy ? wydaje mi sie ze wszystkie są ok bo nie ma nie podłączonych kabli oprócz jednopinowej kostki która poprostu nie wiem gdzie idzie a co do imobilajzera to na jakiej zasadzie on dziala ? wydaje mi sie ze przy dodawaniu gazu tak jak by odcinało zapłon lub paliwo i dlatego ta lampka miga ...a w sumie nie miga tylko podczas gdy dociskam gazu i silnik sie dławi to zapala sie i gaśnie ale nie systematycznie poprostu w momencie kiedy silnik przerywa to ona sie zapala

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43067-opel-calibra-c20xenie-odpala-strzela-w-t%C5%82umik/#findComment-392969
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek1

Aha, czyli to nie immobiliser, bo nie jest stała częstotliwość mrugania.

Masy - ja mam 2 podłączone do glowicy przy 4 cylindrze i jedną przy kompie.

U ciebie moga być podpiete przy kompie i pod mocowanie listwy wtrysków.

 

wydaje mi sie ze wszystkie są ok bo nie ma nie podłączonych kabli oprócz jednopinowej kostki

Przewód czarny?

Może do czujnika cisnienia oleju ona jest?

 

 

Wydaje mi sie że tracisz zasilanie kompa.

posprawdzaj dokładnie kostki połączeniowe, takie zapalanie sie checka, to może byc wina przekaźnika, albo braku zasilania komputera.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43067-opel-calibra-c20xenie-odpala-strzela-w-t%C5%82umik/#findComment-393022
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności