Gość Gotmit Uns Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 witam! Jak nakazuje dobry obyczaj na początek chciałbym się przedstawić. Nazywam się Uns, Gotmit Uns. Od trzech lat jeżdżę Astrą G z silnikiem X16Xel. Od trzech lat walczę też z dość nietypową usterką tego silnika. Mianowicie kiedy przychodzi lato i temperatura na zewnątrz wzrasta powyżej 25 stopni silnik po odpaleniu chodzi jak gdyby na 3 cylindry, klekocze jak diesel i generalnie jest słaby. Objaw pracy na trzy cylindry przechodzi po przejechaniu ok kilometra natomiast pozostałe pozostają. Jakby tego było mało po zatrzymaniu się np. przed światłami silnik przerywa jakby wypadały mu zapłony. Do tej pory wymieniłem przy nim wszystkie filtry, świece, zawór EGR, moduł DIS, MAP sensor, czujniki temperatury płynu i powietrza, silnik krokowy.Wyczyściłem też wszystko co jest do wyczyszczenia. I nic dalej to samo. Aha nie pali się check i tech nie widzi prawie żadnych usterek. Jeśli ktoś z kolegów mógłby mi coś doradzić (oprócz wymiany auta) byłbym wdzięczny. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43490-dziwna-praca-silnika-latem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Justyna Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Ile autko ma przejechane? Na jakim oleju jeździ? Czy bierze olej? jeżeli tak to ile? Ale z tego co opisujesz, to ja bym się wybrała na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43490-dziwna-praca-silnika-latem/#findComment-394838 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotmit Uns Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Samochód ma przebieg 146000km. Silnik zalany jest olejem Mobil S 10w40. Jakiś miesiąc temu byłem z nim w autoryzowanym serwisie opla w moim mieście. Po podpięciu pod Tech2 wywaliło ponoć zacięty EGR,chociaż taką usterkę powinien sygnalizować check. EGR wymieniony na miejscu. Praca silnika bez zmiany. Następnym krokiem panów serwisantów było mierzenie ciśnienia sprężania. wyszło równo po 16 na każdym cylindrze. Dodatkowo tech pokazuje dziwne wachania napięcia alternatora od 13v do 14,9v i z tym mnie odesłano. Przedtem jak i potem mierzyłem napięcie na zaciskach profesjonalnym miernikiem i wychodzi równo 14,4 na wolnych obrotach. Po tym wszystkim straciłem zaufanie do tych gości i nie bardzo wierzę w ich kolejną diagnozę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43490-dziwna-praca-silnika-latem/#findComment-394949 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotmit Uns Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Aha, a oleju prawie nie bierze. Jakieś śladowe ilosci   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43490-dziwna-praca-silnika-latem/#findComment-394953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Justyna Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 A rozrząd kiedy był wymieniany?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43490-dziwna-praca-silnika-latem/#findComment-395001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gotmit Uns Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Jakieś 8000km temu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43490-dziwna-praca-silnika-latem/#findComment-395004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.