Gość Marcin W Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam Mam problemy z oplem 2.0 DTI, objawy wskazują na pompę wtryskową - pali tylko z plaka lub samostartu, ma nierównomierną pracę oraz wogóle nie reaguje na pedał gazu. Komputer wogóle nie pokazuje żadnych błędów. W przypadku gdy zaciśnie się przewód powrotu paliwa do filtra silnik zaczyna normalnie pracować i reaguje na pedał gazu. Nie jestem najlepszym specem w mechanice a tym bardziej już w układach zasilania w dieslach, ale przeglądając budowę pompy wtryskowej (dokładny jej opis jest w książce "Wtrysk Bezpośredni w Silnikach Diesla") zastanawiam się nad zaworem regulacji ciśnienia regulujący ciśnienie wytwarzane przez pompę wstępną. Zawór ten jest do wykręcenia bez demontażu z samochodu pompy i jej rozbierania. Czy ten element może być przyczyną wadliwej pracy pompy o takich objawach jak piszę ? Czy da się go we własnym zakresie wymienić bez konieczności jakichkolwiek regulacji czy też regeneracji i kalibracji pompy ? Czy jest on gdzieś poza serwisami bosch dostępny ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43492-pompa-wtryskowa-vp44-zaw%C3%B3r-regulacji-ci%C5%9Bnienia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mswola Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Mam ten sam problem, auto co jakiś czas w czasie jazdy potrafiło zgasnąć, za chwilę dało się uruchomić i jechało dalej. Obecnie daje się uruchomić z wielkim problemem i pracuje na 500 obr. rzucając przy tym silnikiem na wszystkie strony. Dwa dni temu wyciągałem pompę i myłem. Myślałem że znajdę zatarty tłoczek niestety jest w idealnym stanie i niema najmniejszej ryski. Dopiero po ograniczeniu przepływu przez zawór dławiący 4, jak na rysunku poniżej, silnik pracuje normalnie i reaguje na pedał gazu również normalnie do około 1300 obr. Po ich przekroczeniu zaczyna szarpać silnikiem. Wygląda na zbyt małe ciśnienie z części niskiego ciśnienia. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, wielkość dawki i kąt wyprzedzenia zgodny z wymaganym. Podając paliwo do pompy pod ciśnieniem pogarsza pracę silnika (zaczyna szarpać) Taka ciekawostka, podnosząc napięcie zasilania do 15V poprawia się praca pompy, silnik osiąga 1500 obr. Może miał ktoś podobny przypadek lub jest w stanie pomóc rozgryźć ten problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43492-pompa-wtryskowa-vp44-zaw%C3%B3r-regulacji-ci%C5%9Bnienia/#findComment-408243 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.