Gość Anonymous Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Zaczęło się od jakiegoś dziwnego brzęczenia z silnika. Brzęczenie było mocno słyszxalne na wolnych obrotach, zanikało po przekroczeniu 1000 obrotów. Diagnoza mechanika - łozyska alternatora do wymiany. Wymienił, brzęczenie pozostało . Sam alternator ponoć był dobry, ładowanie OK itd. zadecydowałem że niech sobie brzęczy jak lubi . Przejechałem niecałe 100km i włączyła się kontrolka ładowania przejechałem jeszcze ze 20km zanim akumulator całkiem padł wyłączając mi wszystkie podzespoły samochodu. Dziś rano, odpaliłem asterixa po nocnym ładowaniu aku i niespodzianka! Kontrolka ładowania się nie świeci teoretycznie wszystko jest OK. Oczywiście samochód i tak trafił do mechanika ale może Wy macie jakies ciekawe teorie na ten temat?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Witam Miałem identyczne objawy w moje astrze, też "magicy" gadali ze to łożysko, pojechałem do znajomego poiwiedział ze to na 100% nie łożysko, kazał jeszcze troche pojeździć i obserwować. Po jakimś czasie tak jak pisze lampa alternatora zaczeła sie swiecić itd,itp. Po wyjęciu alternatora okazało sie ze do wymiany elektronika i jakis tam element (niestety nie pamietam nazwy ) koszt naprawy to 350zł, ale brzęczenie ustało   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-319072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Pioteras jak znowu padnie aku to może regulator napięcia padł???A jakie masz odczyty z miernika jakie napięcia ładowania??? Pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-319047 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 ja sam napięć nie sprawdzałem, przed tym padem (na poczatku brzęczenia) ładowanie było ok, elektryk ręczył za to głową i odradzał mi zdecydowanie wymiane alternatora, teraz grzebią własnie w alternatorze, czekam na werdykt, coś z elektroniki poszło, to juz wiedzą, bo znowu odradzają mi nowy alternator, ten który jest jest w dobrym stanie no i ma nowe łożyska   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-319043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Alternator to jedno a regulator napięcia to inny element i jak będzie walnięty to może być i tak że ładuje czasem dobrze a czasem za mało czyli wtedy jadąc wybierasz energię akumulatora a czasem za dużo i spalasz wtedy elektronikę. Uważaj na mechanikuf bo oni są fajni i napisz jak dojdą co to pozdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-319040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guniak Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Walonięty regulator spali ci diody   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-319039 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 koszt naprawy to 350zł, ale brzęczenie ustało Za tą cenę to masz regenerowany z roczną gwarancją.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-319027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Za tą cenę to masz regenerowany z roczną gwarancją. Zgadzam się z tym nawet jeszcze na ci zostanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-319017 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 alternator może pracować w zwarciu przez diody wynik tak duże obciążenie że pasek ślizga, (prądnica 3fazowa z wbudowanym 9diodowym prostownikiem i regulatorem), trzeba też sprawdzić ewent. przewód plusowy i ładowania( przetarcia) w zależności od typu alternatora są różne wartości napięć ładowania ..pewnik to taki że musi być wyższe od aku ale nie wyższe niż ok.15 v Przy zwarciu wstecznym aku pada nawet po wylaczeniu zaplonu. powodzenia przy lokalizacji usterki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-318993 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bubax16sz Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 od paru dni po porannym uruchomieniu silnika słychać pisk w okolicy alternatora po rozgrzaniu pisk ustępuje pozostaje delikatny szum.Czyżby łożyska?jeżeli tak to jakie silnik x16sz ( nie wiem jaki alternator wydaje mi się że bosh) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4363-k%C5%82opoty-z-alternatorem/#findComment-225221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.