Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ZdzisławZalas

Witam

 

Od jakiegoś czasu pojawił mi się problem w mojej Merivie. Mianowicie, podczas lekkiego hamowania, wyczuwalne są drgania kierownicy i stuki w obudowie kierownicy. Stuki w kierownicy słychać podczas jazdy np. po kostce brukowej. Wymienione są łączniki stabilizatora, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe. Zawieszenie po przeglądzie w stacji diagnostycznej też ok. Proszę o porady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43944-drgania-podczas-hamowani-i-stuki-w-kierownicy/
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość zbisz41

Co by nie zaśmiecać forum podepnę mój problem:)

Kupiłem nowe klocki do przodu a tarcze mechanik stwierdził że są grube i warto je przetoczyć delikatnie dla wyrównania.

Tak tez uczynił i auto hamuje ale mam teraz darmowy masaż rąk :wesoly: przy depnięciu występuje drganie.

Przy czym jak wolno jadę , czy ostro hamuje jest mniej wyczuwalne. Największe kiedy przy szybkości 60-70 km/h delikatnie naciskam pedał:)pod koniec drogi hamowania drgania maleją.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43944-drgania-podczas-hamowani-i-stuki-w-kierownicy/#findComment-442479
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od jakiegoś czasu pojawił mi się problem w mojej Merivie. Mianowicie, podczas lekkiego hamowania, wyczuwalne są drgania kierownicy i stuki w obudowie kierownicy. Stuki w kierownicy słychać podczas jazdy np. po kostce brukowej. Wymienione są łączniki stabilizatora, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe. Zawieszenie po przeglądzie w stacji diagnostycznej też ok. Proszę o porady.

Cóż wydaje mi się że mogą to być poduszki amortyzatora miałem podobny problem w astrze a w stacji tego nie wychwytywali nie jest to droga rzecz a warto kopić oryginał Lemfordera bo tanie zamienniki są do niczego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43944-drgania-podczas-hamowani-i-stuki-w-kierownicy/#findComment-442501
Udostępnij na innych stronach

czym jak wolno jadę , czy ostro hamuje jest mniej wyczuwalne.

 

Witam. Generalnie rzecz biorąc , tarcz się nie przetacza , tylko wymienia.

Co do wymiany klocków ,po założeniu nowych , chamujemy delikatnie , żeby się dotarły. Nie można wciskać hamulca do podłogi , bo powierzchnia się zeszkli. Inna sprawa , że nieprzestrzegamy terminów wymiany płynu hamulcowego - bo po co , skoro autko hamuje. Potem mogą być problemy z zaciskami.

To jest temat rzeka , ale jeśli zawieszenie masz tiptop , to chyba jest problem z odpuszczaniem zacisków.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43944-drgania-podczas-hamowani-i-stuki-w-kierownicy/#findComment-442519
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności