Gość duszmistrz Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Witam. Od dłuzszego czasu mam problem z moją astrą (1998-x16xel Vauxhall-mieszkam w UK) Autko szarpie w przedziale 2000-3000tyś. A przy mocniejszym nacisnieciu gazu silnik szatkuje, słychać nierówną pracę i powoli wkręca sie na obroty. Kupiłem sobie elm327 i sprawdziłem błedy-wyszło że EGR więc go wyciągnąłem. Okazał sie zapchany i grzybek wogóle niechiał chodzić. Na szrocie znalazłem prawie nowy używany który powinien być dobry gdyż zaworek po naciśnieciu śrubokrętem chodzi bardzo płynnie. Jednakże szarpanie i szatkowanie pozostało. Rok temu zanim kupiłem auto poprzedni własciciel, moj kolega mówił ze auto jeżdzi swietnie. Auto zostało oddane przez niego do warsztatu gdyż zrobiła sie dziura w środkowym wydechu. Mechanik który go naprawiał musiał porządnie potraktowac katalizator młotkiem zeby spasowac cześci, efekt-katalizator rozsypał sie w kawałki. Jakiś czas temu gdy zaczeło mi rzegotać sprawdziłem i kupiłem nowy kat. wyczyściłem rury ale szarpanie i brak mocy pozostało. Kolejni mądrzy mechanicy radzili mi wymieniać czujniki położenia rozrządu i wałka oraz czujnik położenia przepustnicy-brak efektów. Przepustnice oczywiście wyczyściłem przy rozbieraniu pokazywały mi sie rożnorakie błedy czyli Lambda,obwód wtryskiwacza i czujniki odpowietrzania zbiornika z paliwem. Suma sumarum ogrzebałem sie przy aucie masę czasu, na chwilę obecną błedow brak a auto dalej szarpie i szatkuje. Dodam że pali na tyk i czasami na jałowym obroty lekko lecą w dół(krokowy czyściłem). -Pytania czy ktoś może sie orientuje co moze być przyczyną skoro komputer już niewywala chceck engine a auto dalej szarpie?? -Kolejne pytanie to: mam elma ale jedynie co moge zrobić to odczytać błedy za pomoca masterelm scaner. Inne programy sie niechą połaczyć bo wywala ze niemoze odczytac protokołu. wiem ze elm scaner łączy sie za pomocą KWP2000 ale inne programy też obsługują ten protokół. Zalezy mi na tym zeby mieć wgląd do statystyk podczas pracy silnika. Czy ktos spotkał sie z takim problemem przy połączeniu ECU. Bardzo dziekuje za wypowiedzi w stylu jedz do ASO, bo w ASO mi powiedzieli ze cięzko powiedzieć co moze być zepsute i szukanie i naprawa moze kosztować wiecej niż auto gdyż licza za godzinę. Dlatego staram sie sam naprawić moje auto i czegoś sie przy tym nauczyć gdyż kazdy od czegoś zaczynał. Pozdrawiam jezeli trzeba podam więcej informacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Teak Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Błędy pokazują się jak jest usterka czujników bądź okablowania, jeśli problem tkwi po stronie mechanicznej komputer błędów nie pokarze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-397318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość duszmistrz Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Dobrze rozumiem, ale powiedz mi prosze co może być przyczyną szarpania. Przyznam szczerze ze od jakiegos czasu astra bierze wiecej oleju, nieznacznie acz wiecej. Z tego co wiem to raczej normalne dlatego myslałem żeby zmienić na pół syntetyk. Przebieg to 127 tyś mil czyli nie mało. Jestem elektrykiem wiec na mechanice sie niebardzo znam, jakieś podpowiedzi gdzie szukać przyczyny??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-397321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ezrop Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 dolaczam sie do tematu. identyczne objawy. jutro mialem zabrac sie za czyszczenie egr-u i przepustnicy. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-397345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Teak Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 jeśli bierze olej to źle auto kopci ? uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworów, kiedyś miałem przypadek że uszczelniacz wału był do wymiany i za chlapał cały czujnik obrotów wału, auto miało podobne problemy po kupnie nowego było ok przez parę dni później znowu to samo... no i jak wyżej okazało się że to ten uszczelniacz wału.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-397372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cezar Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Jeśli ten drugi EGR jest szczelny to, odłącz wtyczkę od niego i zobacz jak auto jeździ. Oczywiście będzie świecić lampka MIL ale wykasujesz sobie później. Najlepiej byłoby zaślepić otwór EGR blachą a sam EGR pozostawić podpięty i przymocowany gdzieś z boku. Nic nie piszesz o cewce DIS, którą wymieniłbym w pierwszej kolejności razem ze świecami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-397571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laffero Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 kolego wiec tak, jezeli samochód na luzie wkreca sie ładnie a w trakcie jazdy szarpie lub kangurkuje to brak lub zasniedziała masa bądz czyjnik wału korbowego do wymiany . pozdrowienia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-449623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość magda Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 podpinam się do tematu... u mnie problem jest tego rodzaju, że gdy nagle wcisnę pedał gazu do końca to silnik przydusza się, słychać jakby gardlowy dźwięk potem zaczyna wchodzić na obroty (ta sytuacja jest szczególnie denerwująca gdy chcę np. szybko zjechać ze skrzyżowania a tu bezdech, ztrzal w rurę ewentualnie "kangurek"), jeśli by jednak najpier przegazować ale powoli wciskając gaz to chwilę po tym jak zejdzie z obrotów wkręca się o wiele lepiej (powolne wciskanie gazu nie powoduje już takich problemów). Dodatkowo jak silnik się rozgrzeje obroty stają się jakby mniej regularne, spadają do mniej więcej 750 obr/min. Wymienione byly świece i kable wysokiego napięcia bo na nie padło podejrzenie i nic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-449710 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Laffero Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 sprawdz jeszcze dolot cały , mała nieszczelnosc moze tak tez wygladac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-449729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość magda Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 czy jest jakś dobra metoda na sprawdzenie szczelności dolotu bo w 1.6 16v jest mało miejcsa żeby posprawdzać, jak to zrobić na słuch czy co bo nie mam dużego doświadczenia... proszę o zrozumienie i pomoc (dobre rady) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/43950-astra-x16xel-brak-b%C5%82%C4%99d%C3%B3wszarpanie-silnika/#findComment-449736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.