Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

 

Mam problem z Astrą H jak w temacie. Mianowicie po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu - żadnej reakcji (ciemno - kontrolki nie świecą).

Akumulator naładowany, elektryka działa (szyby, radio, centralny zamek z pilota, kontrolka niedomkniętych drzwi). Po podłączeniu do komputera przez kabel nie zgłasza się ECU a moduł CIM kierownicy wywala błąd: B3055 - Problem z kluczykiem z transponderem. Sprawdzałem na dwóch kluczykach (żadnej reakcji). Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone.

 

Pytanie:

- czy immo unieruchamia całkowicie ECU?

- czy może to być mechaniczne uszkodzenie stacyjki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43963-brak-reakcji-na-kluczyk/
Udostępnij na innych stronach

Gdybys uzyl niezaprogramowanego kluczyka to nie uruchomilbys tylko silnika (rozrusznik)- cala reszta dziala wtedy bez zastrzezen wiec nie tutaj szukalbym usterki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43963-brak-reakcji-na-kluczyk/#findComment-397405
Udostępnij na innych stronach

Gdybys uzyl niezaprogramowanego kluczyka to nie uruchomilbys tylko silnika (rozrusznik)- cala reszta dziala wtedy bez zastrzezen wiec nie tutaj szukalbym usterki.

 

Czyli problem z ECU ewentualnie wnioskując po błędzie uszkodzona stacyjka (transponder) :confused: .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43963-brak-reakcji-na-kluczyk/#findComment-397411
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz zasilanie sterownika (plus staly i po zaplonie)

 

Dzisiaj sprawdziłem napięcie na ECU po przekręceniu kluczyka - brak. Brak również zasilania na przednim i tylnym module elektrycznym (pod maską i w bagażniku) Zasilanie tych modułów jest sterowane sygnałem z modułu kierownicy więc wnioskuję, że tu leży problem. Moduł kierownicy działa ponieważ komunikuje się przez kabelek z laptopem. Czy jeżeli uszkodzony jest transponder czeka mnie wymiana całego modułu kierownicy?

 

 

CIM

 

Dane z bloków pomiarowych:

 

Kl. z transp. 1,Zaprogramowane

Kl. z transp. 2,Zaprogramowane

Kl. z transp. 3,Nie zaprogr.

Kl. z transp. 4,Nie zaprogr.

Kl. z transp. 5,Nie zaprogr.

Tryb transportowy,Nieaktywny

Numer kluczyka zdalnego sterowania,1

Działanie kluczyka z pilotem,Nieaktywny

Stan baterii kluczyka z pilotem,Okay

Poprz. rozpoznany kluczyk z pilotem (Poprzednio),Kluczyk zdalny 1

Wcześniej wciśnięty przycisk,Otwieranie

Stan baterii poprzedn. kluczyka z pilotem,Okay

Identyfikacja środowiskowa zestawu wskaźników,Nie okay

Identyfikacja środowiskowa UEC (Centralny zespół elektroniczny),Nie okay

Identyfikacja środowiskowa tylnej centralki elektrycznej,Nie okay

Identyfikacja środowiskowa zespołu teleinformatycznego,Nie okay

IPC w trybie dostawy (zestaw wskaźników),NO

UEC w trybie dostawy (Centralka elektryczna pod maską silnika),NO

REC w trybie dostawy (Tylna centralka elektryczna),NO

TU w trybie dostawy (Jednostka telematyczna),NO

Kod bezpieczeństwa IPC (Zestaw wskaźników),Nie zaprogr.

Kod bezpieczeństwa UEC (Centralny zespół elektroniczny),Nie zaprogr.

Kod bezpieczeństwa REC (Tylny zespół elektroniczny),Nie zaprogr.

Kod bezpieczeństwa TU (Jednostka telematyczna),Nie zaprogr.

Bateria kluczyka z pilotem 1,Okay

Bateria kluczyka z pilotem 2,Okay

Bateria kluczyka z pilotem 3,Okay

Bateria kluczyka z pilotem 4,Okay

 

Status 'KLUCZYK W',Aktywny

Stan akcesoriów,Aktywny

Status zapłonu,Nieaktywny

Żądanie obrotu wału korbowego,Nieaktywny

Tryb transportowy,Nieaktywny

Tryb komfortowy,Aktywny

Przekaźnik blokady kluczyka PBSL,Wył

Prawy włącznik indukcyjny,Wersja standard

Lewy włącznik indukcyjny,Wycier./Tyl.wyc.

Konfiguracja prawego przełącznika zespolonego,Wycier./Tyl.wyc.

Konfiguracja lewego przełącznika zespolonego,Wersja standard

Stan prawego przełącznika zespolonego,Nieaktywny

Stan lewego przełącznika zespolonego,Nieaktywny

Status prawego przycisku zdalnego sterowania z kierownicy,Nie wciśn. klaw.

Status lewego przycisku zdalnego sterowania z kierownicy,Nie wciśn. klaw.

Przełącznik ActiveSelect,Nieaktywny

Oświetlenie SWRC (Zdalne sterowanie koło kierownicy),3

Typ dźwięku,Dźw. Click-Clack

 

SAS poza zakresem ((Czujnik kąta skrętu kierownicy),Yes

SAS (Steering Angle Sensor),-73.46 °

Odchylenie SAS (Czujnik kąta skrętu kierownicy),1

Czujnik kąta skrętu kierownicy,Okay

SAS skalibrowany (Czujnik kąta skrętu kierownicy),Yes

SAS nieważny (Czujnik kąta skrętu kierownicy),NO

Stan kodu bezpieczeństwa,Wpisano prawidł.

Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny

Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny

Licznik resetowania kodu zabezpieczającego,1

 

Edytowane przez zibi223

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43963-brak-reakcji-na-kluczyk/#findComment-397599
Udostępnij na innych stronach

Po dogłębnej diagnostyce wszystko wskazuje na uszkodzony moduł CIM lub stacyjkę. Czy ktoś orientuje się czy immo znajduje się w obudowie stacyjki czy też w module CIM?

Edytowane przez zibi223

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/43963-brak-reakcji-na-kluczyk/#findComment-398331
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności