Gość Aleksiej Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Witam Mam problem z corsa ... a wiec mam nowa chlodnice nowy czujnik temp na chlodnicy i nie zalacza sie wiatrak a byl sprawdzany i chodzi. Po wymianie wszystko bylo ok.... zrobilem trase kielce warszawa wjezdzam do wawy staje w korku i nagle 110 stopni mi pokazuje wskaznik temp i juz wiatrak sie nie zalaczyl. Zostawilem auto az ostygnie i jakos wrocilem do kielc jak juz wjechalem w miasto troche sie zagrzal i pod blokiem sie nagle wlaczyl wiatrak od tamtej pory juz nie dziala. Musze unikac korkow ... chlodnica tez dziwnie sie zachowuje niby zbija temperatuje podczas jazdy ale tez nie zawsze bo czasami po 5 min mam juz 100 stopni co nigdy sie nie dzialo. Czy moze ktos cos doradzic bo to jest stary samochod i nie chce w niego inwestowac moze jest jakies obejscie zeby podlaczyc wiatrak na krotko i wlaczac go jakims przelacznikiem. Prosze o propozycje. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44024-problem-z-chlodnica-i-wentylatorem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Mam problem z corsa A temat założyłeś w dziale z gotowymi poradnikami napraw... Przenoszę we właściwe miejsce. po 5 min mam juz 100 stopni Termostat sprawdzany? Być może zacina sie w pozycji zamkniętej i stąd ten nagły wzrost temperatury oraz nie załączanie się wentylatora (z racji krążenia cieczy w małym obiegu).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44024-problem-z-chlodnica-i-wentylatorem/#findComment-397679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mietekforce Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Odłączasz przewód o d czujnika w chłodnicy prowadzisz dwa kable do kabiny i robisz pstryczka który bedzie zwierał kabelki, najprostszy sposób na manualne włączanie wiatraka. Pamietaj ze czujnik jest z dołu chłodnicy, jesli owa chłodnica jest zakamieniona to moze dół masz zimny a górę gorącą. Sprawdz sprawność chlodnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44024-problem-z-chlodnica-i-wentylatorem/#findComment-397710 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Aleksiej Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 (edytowane) A temat założyłeś w dziale z gotowymi poradnikami napraw... Przenoszę we właściwe miejsce. Termostat sprawdzany? Być może zacina sie w pozycji zamkniętej i stąd ten nagły wzrost temperatury oraz nie załączanie się wentylatora (z racji krążenia cieczy w małym obiegu). termostatu nie sprawdzalem podjade dzisiaj do jakiegos taniego mechanika i powiem zeby mi sprawdzil ale chyba zrobie tak jak kolega nizej napisal Odłączasz przewód o d czujnika w chłodnicy prowadzisz dwa kable do kabiny i robisz pstryczka który bedzie zwierał kabelki, najprostszy sposób na manualne włączanie wiatraka. Pamietaj ze czujnik jest z dołu chłodnicy, jesli owa chłodnica jest zakamieniona to moze dół masz zimny a górę gorącą. Sprawdz sprawność chlodnicy. chlodnica jest nowa wiec nie jest zakamieniona. moglbyc dokladniej opisac caly ten obieg ide z wtyczki wiatraka do kabbiny a poten na akumulator i pomiedzy jakis przelacznij i powinno byc dobrze?? 12V na wiatrak idzie?? Edytowane 21 Lipca 2011 przez Aleksiej łączenie postów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44024-problem-z-chlodnica-i-wentylatorem/#findComment-397738 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Odłączasz przewód o d czujnika w chłodnicy prowadzisz dwa kable do kabiny i robisz pstryczka który bedzie zwierał kabelki, najprostszy sposób na manualne włączanie wiatraka. ...oraz najprostszy sposób na narobienie sobie kłopotów z powodu przegrzania silnika. Pożyczysz komuś samochód lub sam zapomnisz o włączniku i silniczek będzie pięknie sie przegrzewał a potem już same problemy...UPG i inne. Silnik ma posiadać sprawny układ chłodzenia a nie usprawnienia pana Gienka z "warsztatu pod strzechą".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44024-problem-z-chlodnica-i-wentylatorem/#findComment-397748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Aleksiej Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 ...oraz najprostszy sposób na narobienie sobie kłopotów z powodu przegrzania silnika. Pożyczysz komuś samochód lub sam zapomnisz o włączniku i silniczek będzie pięknie sie przegrzewał a potem już same problemy...UPG i inne. Silnik ma posiadać sprawny układ chłodzenia a nie usprawnienia pana Gienka z "warsztatu pod strzechą". Zgadzam sie z Toba ale tyle juz wlozylem w te naprawy ze mam dosc. Ale z drugiej strony jak juz wymienilem pol samochodu to nie zrobi mi roznicy sprawdzenie doglebnie tego ukladu chlodzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44024-problem-z-chlodnica-i-wentylatorem/#findComment-397765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 tyle juz wlozylem w te naprawy ze mam dosc Koszt nowego termostatu jakieś 23 złote. Koszt wymiany- jeden browarek dla uprzyjemnienia sobie roboty. Koszt jazdy z uszkodzonym termostatem duży: - większe spalanie, - przegrzewanie silnika - możliwość uszkodzenia UPG oraz wiele więcej. Z tym poradnikiem wymieniłem termostat w mojej Corsie w ciągu niespełna godziny pracy bez pośpiechu. http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-termostatu-8v-12-14-16-vt374.htm?highlight=termostatu Sam zdecyduj czy warto oszczędzić te pare złotych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44024-problem-z-chlodnica-i-wentylatorem/#findComment-397780 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mietekforce Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 (edytowane) Metoda ze zwarciem kabelków oczewiście jest na krótko, chociaż znam osobe która jeździ tak juz trzeci miesiąc. Możesz też kawałkiem drucika zewrzeć dwa piny w wtyczce i na stałe włączyć wiatrak. Pomaga też właczenie ciepłego nawiewu na kabine co latem troche uporczywe jest. NIe musisz rozkręcac auta zeby sprawdzic termostat. Jedna osoba siada w aucie i patrzy na wskazania temperatury, druga maca dwa węze od chłodnicy. Termostat powinien sie otworzyć około w połowie pola ( wskazówka stanie w prawie idealnym pionie) i po otwarciu zbić około 1-1,5 kreski z wskazometru temperatury. Tak powinno być w sprawnym układzie. JEsli dalej rośnie a węze są chłodne lub wyjsciowy jest zdecydowanie chłodniejszy od wejściowego to termostat. MOze też czujnik zle sczytuje temp. Jezeli po spięciu pinów i pracy na wiatraku wszystko wraca do normy i silnik się nie przegrzewa to czujnik w chłodnicy walnięty- uwaga na tanie produkty z chin. Edytowane 21 Lipca 2011 przez mietekforce   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44024-problem-z-chlodnica-i-wentylatorem/#findComment-397898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.