Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! ostatnio postanowiłem zaślepić EGR w mojej corsie silnik x12sz zaślepiłem go za pomocą kawałka puszki po piwie :beer: po całej operacji silnik klekotał jak diesel czy to normalne? zastanawiałem się czy nie powinienem przypadkiem zaślepić tylko jednego otworu bo pewnie ten grzybek stukał w blaszkę ale na forum jest manual w którym jest napisane ze moj EGR powinein mieć zaślepione oba otwory. Przy okazji napiszę co dolega mojej corsie, otóż podczas jazdy na rozgrzanym silniku ( na zimnym w mniejszym stopniu ) silnik szarpie i falują obroty. Objawia się to tym że podczas spokojnego szarpania auto się dławi, tak samo jest podczas zmiany biegu na wyższy auto się delikatnie zadławi i jedzie dalej. Przy płynnym przyśpieszaniu na wyższych biegach jest wyczuwalne takie falowanie obrotów nie wiem jak to opisać. Na wolnych obrotach silnik też pracuje nierówno, falują obroty wiem że moze to być wina krokowca ponieważ ma lekko przytarty "łebek". Ostatnio przeczyściłem przepustnice, troche to pomogło ale na krótko... Doradźcie Panowie co mogę z tym jeszcze zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44089-problem-z-za%C5%9Blepieniem-egr/
Udostępnij na innych stronach

po całej operacji silnik klekotał jak diesel

 

pewnie ten grzybek stukał w blaszkę

 

Zawór nie pracuje cały czas i nie uderzałby cyklicznie.

 

na forum jest manual w którym jest napisane ze moj EGR powinein mieć zaślepione oba otwory.

 

Pewnie chodzi o manual mojego autorstwa.

Miałem zaślepione oba otwory i nic nie stukało.

Zawsze możesz zasłonić tylko jeden otwór a ten pod grzybkiem zaworu zostaw odsłonięty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44089-problem-z-za%C5%9Blepieniem-egr/#findComment-398072
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć pod kompa i sprawdzić jakie błędy. :rolleyes:

 

Hej dzięki za odpowiedzi, nawet jak nie świeci się check to mogą być jakieś błędy?

 

 

Zawór nie pracuje cały czas i nie uderzałby cyklicznie.

 

 

 

Pewnie chodzi o manual mojego autorstwa.

Miałem zaślepione oba otwory i nic nie stukało.

Zawsze możesz zasłonić tylko jeden otwór a ten pod grzybkiem zaworu zostaw odsłonięty.

 

Dokładnie to Twój manual :) Dziękuję, że odwiedziłeś ten temat, w takim razie dzisiaj przeczyszczę jeszcze raz egr i zaślepię tylko jeden otwór, tylko zastanawia mnie czemu to tak klekotało... z równą częstotliwością i dosyć głośno, a jak wyciągnąłem zaślepkę to przestało. Panowie zadam jeszcze jedno ważne pytanie, ile warte są tego typu krokowce?

 

http://allegro.pl/silnik-krokowy-opel-astra-corsa-kadett-1-4-8v-i1727722959.html

 

warto to kupować? Pozdrowionka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44089-problem-z-za%C5%9Blepieniem-egr/#findComment-398087
Udostępnij na innych stronach

Kolega ostatnio do CB1.4 taki za nabył i po miesiącu obroty zaczęły pływać.

Odkręcił go i podczas wyciągania z gniazda przepustnicy korkowiec rozleciał mu się w rekach.

Więc szkoda kasy na takie wynalazki.

A co do zaślepki pod EGR,to czy może być ona bez otworu pod grzybek to jest uzależnione od typy zaworu,jedne otwierają się to grzybek jest wypychany na zewnątrz i tu musi być otwór w zaślepce.Natomiast drugi typ działa odwrotnie i wtedy zaślepka może być pełna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44089-problem-z-za%C5%9Blepieniem-egr/#findComment-398098
Udostępnij na innych stronach

właśnie zaślepiłem znowu moj EGR i tym raze nie klekotało tak bardzo jak ostatnio, aczkolwiek zmieniła się troche praca silnika, nie dławi się już tak bardzo aczkolwiek do szczęścia brakuje chyba jeszcze krokowca w pełni sprawnego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44089-problem-z-za%C5%9Blepieniem-egr/#findComment-398112
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie EGR w dużym stopniu wpłynęło na płynność jazdy aczkolwiek po przejechaniu ~10 km wywaliło check`a i musiałem wyciągnąć zaślepkę, w wolnej chwili postaram się zaślepić tylko jeden otwór i zobaczymy co wtedy będzie :)

 

Zaślepiłem jedną dziurkę EGR`a i po przejechaniu 10 km znowu wywaliło błąd, tym razem dwa 43 i 47 chyba nie da się tego mojego zaślepić bez checka na desce ....;/ co do krokowca to dzisiaj kupiłem ten zamiennik i tutaj ważna uwaga podczas montowania krokowca powinien on być podłączony do wtyczki na załączonej stacyjce wten sposób podczas montażu ustawia się on w odpowiedni sposób w gnieździe przepustnicy, tak mi powiedział sprzedawca ze sklepu OPLA no i działa :) problem z obrotami się skończył ale przy okazji wymieniłem też filtr powietrza i paliwa i corsa idzie jak rakieta.

 

Nie pisz posta pod postem, użyj przycisku Edytuj- scaliłem/rafaln1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44089-problem-z-za%C5%9Blepieniem-egr/#findComment-398362
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności