Skocz do zawartości

Błąd ciśnienia doładowania P1125 po przekroczeniu 3500 obr. X20DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Gość daro1987

Witam,

szukałem już w wielu źródłach, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie....

A więc sprawa wygląda tak jak w temacie, czyli powyżej 3500 obr pojawia się błąd 1125 czyli błąd ciśnienia doładowania.

Sprawdzone zostały wszystkie pompy vac i są one w 100% sprawne, został wyczyszczony EGR,

cięgno turba sprawne (jak silnik wyłączony chodzi lekko, a jak włączony to wciąga się trochę i ciężko nim poruszyć).

 

I tutaj też moje pytanie: co dokładnie znajduje się na końcu tego cięgna przy kolektorze ssącym,

bo zawsze dochodził do 3500 obr i nigdy więcej, a ostatnio 2 razy w nie długim odstępie czasu (2-3 min)

udało mi się doprowadzić silnik do 4,5tys obr przy nie pełnym wciśnięciu gazu (za kierownicą siedział ojciec i wciskał gaz,

a ja próbowałem poruszyć tym cięgnem no i coś poszło).

I jeszcze jedno pytanie z tym związane: czy przeciętny człowiek byłby w stanie wymienić sam znajdującą się tam rzecz, czy lepiej podjechać do mechanika??

 

Mógłbym dodać, że błąd ten pojawił się po większej awarii, którą było padnięcie sterownika pompy wtryskowej i nie wiem czy może to mieć coś wspólnego z tym...???

Silnik X20DTL

 

PS. Dodam jeszcze, że nie ma znaczeniu na jakim biegu się to dzieje, nawet na luzie idzie tylko do 3,5k z czego od 3 do 3,5 idzie jakby chciał a nie mógł.

Edytowane przez daro1987

 

Sprawdź układ podciśnieniowy czyli jego szczelność (wężyki, gumki) i jaka jest wartość samego podciśnienia. Jeśli jest na poziomie 0,7 - 1 bar to OK. Następnie sprawdź zaworki sterujące i czy dobrze są podpięte przewody podciśnieniowe. Odkręć i sprawdź zawór ciśnienia doładowania czy nie jest zasyfiony. Sprawdź czy klapy wirowe działają. Być może czeka cię czyszczenia kolektora. Zobacz czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym (gumy od turbiny).

http://forum.opel24.com/topic/4497-Problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel/

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-kolektora-ssacego-opel-20-dti-vt2069.htm

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności