Gość karambazielona Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 (edytowane) Pękłą mi rurka od chłodnicy. Między silnikiem a grodzią do kabiny. Taka jak na zdjęciu. Rura silnika Opel Astra III 1.6 16V Z16XEP z silnika o symbolu Z16XEP rocznik 2005 nr katalogowy GM 13118275 Jak ją zdjąć? Co zrobić żeby zdjąć ten biały plastik? Co z tym zrobić? http://img20.allegro...7/54/1746875432 Edytowane 2 Sierpnia 2011 przez karambazielona   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 tego bialego sie nie sciaga to element weza zamocowany na stale waz trzeba docisnac w kierunku sciany grodziowej i wtedy pociagnac troche zabawy ze zdjeciem jest a gdzie dostac ?? najpredzej w ASO moze w intercars   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-399690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karambazielona Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Dziękuję udało się!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-399716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karambazielona Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Do jasnej ciasnej, pękł mi drugi przewód. Tym razem "górny"... co się dzieje...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-403574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 stare sparciale przewody albo za duze cisnienie w ukladzie chlodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-403689 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karambazielona Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Samochód jest z grudnia 2004 przebieg około 170 000. silnik Z16XEP Po wymianie sprawdzałem przewodowy podczas pracy nie są twarde. Wiem, że to temat już przerabiany ale wydaje mi się dziwne zachowanie pracy dmuchawy. Z doświadczenia wiem że włączał się przy temperaturze około 105 oC Po pierwszym pęknięciu, i wymianie płynu wentylator włączał się po przekroczeniu 94 oC. Generalnie temperatury silnika były niższe standardowo 100/105 po wymianie 90-100. Pomyślałem że może stary płyn był złej jakości i tak ma być. Po tygodniu nie zwracałem już na to uwagi. Natomiast wczoraj na biegu jałowym już po wymianie temperatura dochodziła do 107 oC i nic wentylator ani drgnął. Oczywiście układ jest jeszcze zapowietrzony przejechałem kawałek i odpowietrzałem, powietrze uciekało, a po kablach słychać było szum wody/powietrza (przy wcześniejszych wymianach tak nie było) Powtórzyłem zabieg ze 2 razy i pewnie muszę tak jeszcze tak zrobić ale było już późno. Sprawdziłem błędy komputera. Wciskając pedały o przekręcając kluczyk. ECN 000000000 Błędów brak. Czy powodem nie włączenia się wentylatora może być zapowietrzony układ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-403704 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 pewnie ze moze odpowietrzyc dokladnie uklad bez tego nie ma co diagnozy stawiac czujnik moze wariowac jak trafi w poduszke powietrza zamiast plynu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-403716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 (edytowane) pękł mi drugi przewód. A płynu nie ubywa i olej ok ? Przy tym roczniku , to raczej dziwne. Jeśli przy odkręcaniu korka nie słychać pssst , to chyba warto się zainteresować uszczelką pod głowicą . Może korek do kitu , ewentualnie wlałeś za dużo płynu - ja tak zrobiłem , bo myślałem , że jeszcze ma powietrze , to prawie rozsadziło zbiornik wyrównawczy Z tym psst to chyba nie trafiłem , bo jak będzie dmuchać do układu , to i tak będzie słychać Edytowane 31 Sierpnia 2011 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-403759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karambazielona Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Silnik rozgrzał się do 100oC, włączyłem ogrzewanie na full, przejechałem się kawałek, odkręciłem korek - odpowietrzyłem. Na postoju czekałem na wzrost temeratury silnika. Wentylator właczył się przy 107/108 oC Pokręcił się chwilkę zbil temperaturę do 101 oC i się wyłączył Płynu nie ubywa teraz na zimnym jest go troche mało, do kreski brakuje 1cmOlej raczej OK.... A swoją drogą czy wasze z16xep tez tak pracuja trochę jak diesel?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-403770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 odkręciłem korek - odpowietrzyłem. Z tego co mi wiadomo , odkręcasz korek , palisz autko i czekasz aż się silnik zagrzeje ( wentylator się włącza). Potem zakręcasz korek i po sprawie. Termostatu nie zmieniałeś przypadkiem ? Powiedziałbym , że za późno się otwiera - jeśli w ogóle się otwiera. Nie jestem pewien , ale u Ciebie jest chyba czujnik w obudowie termostatu odpowiedzialny za takie rzeczy ( może trzeba go wyczyścić ) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44425-rurka-silnika/#findComment-403781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.