Gość xflash Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 marcin8, w astrze nie ma z tyłu półosi. Piasta koła jest przykręcona do belki i w tym miejscu zapewne się skrzywiło. Musisz jechać na geometrię i wyprostować (nie znam kosztu) a dopiero potem cokolwiek ruszać z przodu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44469-geometria-a-skrzywiona-piasta/page/2/#findComment-405927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin84 Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Moja pomyłka, że napisałem o tylnej półosi. Faktycznie najpierw musze zająć się tyłem bo jak puszczę kierownicę to nie ściąga, tylko jest przekręcona w prawo. Może podczas jazdy trzymałem ją dosyć mocno a jak mnie obracało to się przekręcił wał kierownicy. Na czym ona jest osadzona na klinie czy tylko dokręcona śrubą? Mówisz kolego, że najprędzej zgięło belkę. Pojadę na geometrię to mi pomierzą ile stopni skrzywienia zapewne, ale jak to potem wyprostować, młotkiem, gdzieś podłożyć i przegiąć, w ten sposób będe jeździł na geometrię w nieskończoność. Czy dać do warsztatu co od razu wyprostuje i pomierzy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44469-geometria-a-skrzywiona-piasta/page/2/#findComment-406051 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Czy dać do warsztatu co od razu wyprostuje i pomierzy? -raczej. Sprawdzą co się zgięło, ew. uszkodzenia i naciągną z powrotem.Młotkiem czegoś takiego nie wyprostujesz jak trzeba   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44469-geometria-a-skrzywiona-piasta/page/2/#findComment-406134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin84 Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Zauważyłem, że przydziera mi właśnie tę oponę z walniętym kołem. Koło prawe tylne jest tak \ i przydziera mi wewnętrzną stronę. W pozostałych oponach tego nie zauważyłem. Czy mogę sądzić, że z pozostałymi kołami jest wszystko ok?. Wiem, że potwierdziła by to geometria, ale nie chcę jechać teraz póki wiem napewno, że to koło tylne jest krzywe. Druga sprawa, czy takie ustawienie koła tylnego prawego \ może powodować, że aby jechać na wprost to kierownica jest lekko przekręcona w prawo, ale po puszczeniu auta nie ściąga. Jak przekręce kierownicę w położenie neutralne to auto jjedzie w lewo. Znacie może sposób aby w domu pomierzyć piastę i belkę? Piastę podobno można zmierzyć na tokarce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44469-geometria-a-skrzywiona-piasta/page/2/#findComment-406201 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Jeżeli pozostałe koła nie doznały żadnego uderzenia to wszystko z nimi powinno być ok. Nie ma pewności, że koło poszło tylko górą do wewnątrz (-tylko w płaszczyźnie pionowej), mogło też się skrzywić w płaszczyźnie poziomej czyli np przodem koła do wewnątrz czego na oko można nie zauważyć i dlatego póki nie dasz do prostowania, to nie masz co się głowić nad ściąganiem podczas jazdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44469-geometria-a-skrzywiona-piasta/page/2/#findComment-406242 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin84 Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Dobrze dzięki za wskazówki. Są warsztaty, które zajmują się prostowaniem belek bo są takie co regenerują belki ale tam w grę wchodzi chyba tylko wymiana gum. Lepiej będzie chyba poszukać innej sprawnej belki. Wczoraj zdjąłem koło żeby zobaczyc, czy piast nie jest krzywa, ale nie mogłem odkręcić przewodu hamulcowego. Tak sobie wymyśliłem, że jakby piasta była krzywa to tarłby bęben o szczęki a tego nie zauważyłem więc podejrzewam, że zgięło się na wsporniku do mocowania piasty wraz ze szczękami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44469-geometria-a-skrzywiona-piasta/page/2/#findComment-406317 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 (edytowane) To ustawianie zbieżności na ZERO to kompletna głupota. W samochodzie z przednim napędem koła powinny być ustawione zbieżnie do przodu tak by ciągnąc ustawiały się prosto. Stosując takie praktyki zniszczymy sobie opony i pogorszymy trakcję. Edytowane 23 Września 2011 przez Mariusz_760301   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44469-geometria-a-skrzywiona-piasta/page/2/#findComment-406464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.