Skocz do zawartości

problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

mam vectre 2.0 benzyna gaz od pewnego czasu mam problem z odpalenie,dzis zapalila sie pomaranczowa kontrolka wyglada jak maly silniczek i prawie mi nie odpala :( jak odpali nic zlego nie slychac w pracy silnika co to moze byc??? bardzo prosze o podpowiedz i z gory dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44756-problem-z-odpaleniem/
Udostępnij na innych stronach

musisz auto pod kompa podłączyć, poczytaj na forum o kodach błyskowych http://forum.opel24.com/topic/26000-Kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

bd mogł sobie sam poradzic zamiast od razu płacic pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44756-problem-z-odpaleniem/#findComment-401578
Udostępnij na innych stronach

musisz auto pod kompa podłączyć, poczytaj na forum o kodach błyskowych http://forum.opel24.com/topic/26000-Kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

bd mogł sobie sam poradzic zamiast od razu płacic pozdr

to co dałeś jest super ale zbyt pozno to odczytalem i znalazlem przez kompa przyczyne jest to padniety czujnik polozenia walu korbowego,dosc latwo wymienic jesli wiesz jak sie do tego zabrac koszt czujnika 170 zl.GM efekt :):):) a oto i sekret kolegi z forum :)

 

 

 

WYMIANA CZUJNIKA WAŁU KORBOWEGO

 

Cała czynność wymiany czujnika wału korbowego zajęła mi ok 1 godz 20 min, bez żadnego przygotowania i zaznaczam, że nie jestem żadnym mechanikiem samochodowym. Jednym słowem - łatwizna i każdy może to zrobić. Jedyne co trzeba przygotować to klucz nasadowy torx o oznaczeniu E10 i E12, oraz WD40 no i oczywiście nowy czujnik. Ale do rzeczy.

 

Na początek odkręcamy metalową obudowę kolektora (śruby 1,2,3,4). W zależności jaki klucz posiadamy możemy sobie ułatwić sprawę odkręcając także śruby mocujące metalowy przewód prowadzący od zbiornika wyrównawczego( śruby A,B,C).

 

 

 

 

 

Teraz odkręcamy śruby 5 i 6 od miarki oleju. Następnie zdrowo psikamy WD 40 w podstawę miarki oleju i staramy się ją delikatnie wyjąć wykonując ruchy obrotowe. Nie zginamy bo można złamać. Na początku siedzi bardzo sztywno , ale jak WD 40 zrobi swoje to puści i można ją spokojnie wyjąć. Jak już się z tym uporamy to czujnik jest jak na dłoni, wygląda że jest mało miejsca ale jak się włoży rękę to ładnie podchodzi klucz nasadowy i można odkręcić śrubę (torx E10). Wyjmujemy czujnik z bloku , odpinamy wtyczkę i wyciągamy ciągnąc w stronę czujnika nie wtyczki.

 

Przeciągamy kabel nowego czujnika pomiędzy pompą wspomagania i obudową rozrządu i wkładamy nowy czujnik w blok silnika. Skręcamy wszystko do kupy i gotowe.

post-22334-0-66738200-1313614344_thumb.jpg

post-22334-0-62615900-1313614356_thumb.jpg

post-22334-0-48467300-1313614367_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44756-problem-z-odpaleniem/#findComment-401881
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie .Oczkowym ( nasadowym) też idzie bez problemu - na czujnik pasuje ósemka.

 

jeśli ktoś nie posiada torxów zgadzam się nasad.lub oczkowy w zupełności wystarczy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/44756-problem-z-odpaleniem/#findComment-401970
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności