Gość firemanek Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam. Zakładam ten temat bo kompletnie zgłupiałem przy mojej merivie. W skrócie sytuacja wygląda tak: Po założeniu LPG zwróciłem uwagę na wskaźnik temperatury. Podczas jazdy wskazówka w okolicy zera z 80-ciu czyli około 82stopnie, podczas postoju 90-90 kilka. Myślę sobie pewnie termostat, zwłaszcza, że po uruchomieniu zimnego silnika dosyć szybko przewód za termostatem i góra chłodnicy robiły się ciepłe a wskaźnik temperatury jeszcze nawet nie drgnął. Kupiłem nowy wkład temostatu, klucze torxy i do dzieła. Spuściłem ze 2 lity płynu, odkręciłem termostat, wymieniłem środek mimo iż tamten wyglądał na normalny, posładałem, zalałem płynem, i co?, i nic, dalej to samo. Po uruchomieniu silnik około 60-70 a chłodnica i rury gumowe już ciepłe. Co jest nie tak?, czy miałem jeszcze coś sprawdzać?. Na postoju do 90 po gazowaniach dochodzi, powyżej włącza się wentylator, ale jak ruszę to znowu pod 80 temperatura spadnie . Uprzedzam zapytania: reduktor wpięty jest szeregowo w przewód powrotny z nagrzewnicy chyba( taki cieńki wchodzący w zbiornik wyrównawczy, przechdzący przez podtrzymkę w plastikowej osłonie na silniku). Może mi ktoś podpowie, gdzie idzie cienki przewód gumowy podpięty w obudowę termostatu? ( nagrzewnica, jakieś podgrzewanie przepustnicy?), i czy kanalik, który omija termostat idzie bezpośrednio do niego czy łączy się z płynem nad termostatem, bo to wyjaśniało by nagrzewanie się grubego przewodu zanim jeszcze otworzy się termostat. Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez firemanek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mevka Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Podpinam się do tematu. Ktoś coś podpowie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-408999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuchar Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Niepotrzebnie zmieniałeś termostat. Czujnik temperatury jest w tym silniku "źle" umieszczony i tak będzie z tymi wskazaniami. Dla pewności możesz sobie OP-COM-a podpiąć i posprawdzać temperatury te z kompa i zegarów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-409038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micumi Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 (edytowane) U mnie jest trochę inna usterka ale chyba też związana z termostatem. Często w czasie jazdy temperatura spadnie poniżej 80 stopni czyli całkiem na minimum. Zauważyłem że dzieje się to wtedy kiedy włączę ogrzewanie. Ma tak być? Aż tak bardzo nagrzewnica ochładza silnik? Edytowane 17 Października 2011 przez micumi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-409737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuchar Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 (edytowane) Na pewno tak być nie powinno. Edytowane 18 Października 2011 przez daro zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-409774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mevka Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Przy ilu stopniach termostat powinien otwierać duży obieg? Dziś na zimnym silniku po podgrzaniu do ok. 82 się otworzył, wskazówka poleciała w dół a potem dobiło spowrotem do góry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-409786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość firemanek Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Dziś wziąłem byka za rogi. Wskazówka nie podnosiła się nawet po przejechaniu 25 km!!!. Spuściłem ok, 2 litrów płynu, rozebrałem korpus termostatu i na warsztat. Co się okazało: termostat w korpusie ma dwa punkty podparcia, jeden to przylgnia termostat-korpus, a drugi to prowadnica trzpienia termostatu, przy przebiegu 150 tysięcy przepływająca ciecz potrafiła na tyle wypłukać krawędź przylgni, że prowadnica trzpienia się opiera a przylgnia jeszcze nie, pilnikiem spiłowałem ok 0,2 mm tej prowadnicy, przepolerowałem przylgnię termostat-korpus aż do uzyskania przyzwoitej szczelności przy próbie usta usta. Teraz po 6km przy temperaturze 3,5st.C. silnik lekko obciążony , wskazówka leci w okolice 90 stopni by potem spaść i zostać na 85 st. Wniosek mam jeden: przy przebiegu podobnym do mojego, szkoda się bawić w uniwersalne wkłady, trzeba kupić termostat wraz z korpusem. I to na tyle zmagań z termostatem :-).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-409874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gardi1 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 tak z czystej ciekawości termostat w Z14XEP jakie ma wartości otwarcia? Są tam dwie temp (otwarcue czesciowe i pełne) czy jedna temp na pełny obieg?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-409882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewusek Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 mialem problem z termostatem w merivie 1,6 ben.(przebieg 38tys) nowy kosztował 700zł a mój wystarczyło tylko wyczyścić...): teraz wiem już jak to zrobić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-414493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micumi Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 (edytowane) Wie ktoś może czy termostat przeznaczony do silnika Z16XEP będzie pasował do X16XEP? Podejrzewam że obudowa termostatu będzie się różniła ale można przecież bezproblemowo wymienić sam termostat co wychodzi znacznie taniej. Kupiłem na alle gro i okazało się że pasuje razem z obudową mimo że na aukcji napisane było że przeznaczony jest do Z16XEP. Kosztowało mnie to 170zł z firmy WAHLER. Trochę to dziwne bo na innych aukcjach takie termostaty z tej firmy kosztują w okolicach 500zł. Pytałem w sklepach moto w moim mieście i wszędzie koszt takiego termostatu to właśnie ok. 500zł. Temperatura bardzo szybko wchodzi na 90 stoponi i tak się utrzymuje. Edytowane 14 Grudnia 2011 przez micumi Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/44905-meriva-ch%C5%82odzenie/#findComment-417379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.