Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Witam Z takim małym pytankiem piszę, a mianowicie W Astrze G występują na tyle 2 typy zacisków hamulcowych Boscha i Lucasa z tymi pierwszymi wiadoma sprawa co się dzieje. Oczywiście można próbować regenerować ale jeśli posypał się środek szukamy drugiego. Można też przejść z systemu na system i zmieniając kpl czyli zacisk, mocowanie/jarzmo, klocki - mieć spokój. Teraz pytanie do kogoś kto miał możliwość montowania, porównania itp zacisków z nowszego modelu Astry czyli H do starszego G lub na odwrót - o Lucasa chodzi oczywiście. Czy to są takie same zaciski ? lub jeśli nie, to czy bez problemu pasują jako zamienne między sobą? --------------------------------------------------------------------------------- Same zaciski mimo iż mają inne nr - wyglądają identycznie tyczy to w/w modeli Astry G i H Różnica jest w grubości mocowania jarzma Wyjściem zamiany byłoby: 1)zacisk z AH lub AG + jarzmo z AG 2)lub zacisk z AH a ew. jarzmo również z AH ale to wymagałoby odsunięcia jarzma od podstawy dystansem o około 5-5,5mm To samo tyczy modeli Zafiry, starszej i nowszej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45219-zaciski-hamulec-ty%C5%82-astra-g-a-astra-h/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dizel1982 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Pozwolę sobie odkopać troszeczkę temat ponieważ jestem właśnie na etapie przeróbki tylnych hamulców z bębnów na tarcze bo mam z nimi wiecznie problem. Czy może orientuje się ktoś z Was jak wygląda sprawa zacisków Lucasa do astry G z silnika np 1.8 i tarczami na 5 śrub i takich samych zacisków tylko z samochodu z silnikiem np 1.6 i tarcz na 4 śruby. Czy jest jakaś różnica między nimi czy można je bez obawy stosować zamiennie? Oczywiście mówię to wyłącznie o samym zacisku bo o tym że wspornik mocowania zacisku do tarcz na 5 śrub (264mm) oraz do tarcz na 4 śruby (240mm) jest inny to o tym doskonale wiem. Chodzi o sam zacisk.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45219-zaciski-hamulec-ty%C5%82-astra-g-a-astra-h/#findComment-478306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinky Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 W Astrze G występują na tyle 2 typy zacisków hamulcowych Boscha i Lucasa z tymi pierwszymi wiadoma sprawa co się dzieje Podepnę sie też. Mam właśnie problemy z tylnymi zaciskami, może to właśnie Bosh, nawet nie wiem. Mechanicy próbują to opanować, dbają, czyszczą, ale wciąż nie tak. Co masz na myśli pisząć: wiadoma sprawa co się z Boshem dzieje? Może uda mi się lepiej zdiagnozować i zadbać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45219-zaciski-hamulec-ty%C5%82-astra-g-a-astra-h/#findComment-478859 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 kinky, "Pada" choćby mechanizm ręcznego korozja tłoczka również jest spotykana dizel1982, wg tecdoc na przykładzie astry g habeta 1,6 z16se 2000-2004 tarcze 240 4otwory klocek GDB1515 jarzmo BDA575 zacisk prawy BHQ141 i astry g habeta 1,8 z18xe 2000-2004 tarcze 264 5otworów klocek GDB1515 jarzmo BDA575 zacisk prawy BHQ141 i 2typ BHR147 czyli nie zostaje nic innego jak sprawdzenie tych informacji jak dla mnie troszkę dziwne dane ale innych nie mam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45219-zaciski-hamulec-ty%C5%82-astra-g-a-astra-h/#findComment-478868 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinky Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 kinky, "Pada" choćby mechanizm ręcznego korozja tłoczka również jest spotykana No właśnie, ręczny notorycznie pada/blokuje, linka wymieniona, czyszczone zaciski, wciąż coś. Jak na Boscha to porażka, dobrze wiedzieć, że to ogólna przypadłość, a nie mój pech. Słabo to działa ogólnie, i pomocniczy, i główny, kilka dni temu mechanik próbował to ożywić, bo totalnie wszystko się pozapiekało, poblokowało. W tej chwili mam nowe tarcze TRW i niestety klocki Wertteile http://forum.opel24.com/topic/59572-wertteile/ zobaczymy, po przeglądzie wyniki słabe tylnej siły hamowania, jeszcze płyn wymienię (4 lata i 70tys km, czas najwyższy!) i zobaczymy efekty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45219-zaciski-hamulec-ty%C5%82-astra-g-a-astra-h/#findComment-478918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dizel1982 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 dizel1982, wg tecdoc na przykładzie astry g habeta 1,6 z16se 2000-2004 tarcze 240 4otwory klocek GDB1515 jarzmo BDA575 zacisk prawy BHQ141 i astry g habeta 1,8 z18xe 2000-2004 tarcze 264 5otworów klocek GDB1515 jarzmo BDA575 zacisk prawy BHQ141 i 2typ BHR147 czyli nie zostaje nic innego jak sprawdzenie tych informacji jak dla mnie troszkę dziwne dane ale innych nie mam Zatem z tego co napisałeś potwierdzają się moje informacje że zaciski do mniejszych i większych tarcz są identyczne natmiast różnca jest we wspornikach mocowania zacisku tylnego, chodzi o te takie ucha przykręcane z piastą. w przypadku tarcz na 4 śruby ten wspornik jest że tak powiem krótszy przez co zacisk jest bliżej tarczy zaś przy tarczach na 5 śrub jest on dalej wysunięty o parę mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45219-zaciski-hamulec-ty%C5%82-astra-g-a-astra-h/#findComment-479082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Te ucha czy wsporniki mocowania to właśnie "jarzma" dlatego dziwią mnie te informacje, bo spodziewałem się innych. Dane powyższe są podane w tecdoc-u Wejdź może jeszcze sprawdź tu - http://webshop-cdn.tecdoc.net/trw/?# być może będzie coś więcej i innych danych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45219-zaciski-hamulec-ty%C5%82-astra-g-a-astra-h/#findComment-479153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.