Skocz do zawartości

Zaciski - hamulec tył Astra G a Astra H


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z takim małym pytankiem piszę, a mianowicie

 

W Astrze G występują na tyle 2 typy zacisków hamulcowych Boscha i Lucasa

z tymi pierwszymi wiadoma sprawa co się dzieje.

Oczywiście można próbować regenerować ale jeśli posypał się środek szukamy drugiego. Można też przejść z systemu na system i zmieniając kpl czyli zacisk, mocowanie/jarzmo, klocki - mieć spokój.

 

Teraz pytanie do kogoś kto miał możliwość montowania, porównania itp zacisków z nowszego modelu Astry czyli H do starszego G lub na odwrót - o Lucasa chodzi oczywiście.

 

Czy to są takie same zaciski ?

lub jeśli nie, to

czy bez problemu pasują jako zamienne między sobą?

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Same zaciski mimo iż mają inne nr - wyglądają identycznie

tyczy to w/w modeli Astry G i H

Różnica jest w grubości mocowania jarzma

Wyjściem zamiany byłoby:

1)zacisk z AH lub AG + jarzmo z AG

2)lub zacisk z AH a ew. jarzmo również z AH ale to wymagałoby odsunięcia jarzma od podstawy dystansem o około 5-5,5mm

 

To samo tyczy modeli Zafiry, starszej i nowszej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość dizel1982

Pozwolę sobie odkopać troszeczkę temat ponieważ jestem właśnie na etapie przeróbki tylnych hamulców z bębnów na tarcze bo mam z nimi wiecznie problem. Czy może orientuje się ktoś z Was jak wygląda sprawa zacisków Lucasa do astry G z silnika np 1.8 i tarczami na 5 śrub i takich samych zacisków tylko z samochodu z silnikiem np 1.6 i tarcz na 4 śruby. Czy jest jakaś różnica między nimi czy można je bez obawy stosować zamiennie? Oczywiście mówię to wyłącznie o samym zacisku bo o tym że wspornik mocowania zacisku do tarcz na 5 śrub (264mm) oraz do tarcz na 4 śruby (240mm) jest inny to o tym doskonale wiem. Chodzi o sam zacisk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W Astrze G występują na tyle 2 typy zacisków hamulcowych Boscha i Lucasa z tymi pierwszymi wiadoma sprawa co się dzieje

Podepnę sie też.

Mam właśnie problemy z tylnymi zaciskami, może to właśnie Bosh, nawet nie wiem. Mechanicy próbują to opanować, dbają, czyszczą, ale wciąż nie tak.

Co masz na myśli pisząć: wiadoma sprawa co się z Boshem dzieje? Może uda mi się lepiej zdiagnozować i zadbać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

kinky, "Pada" choćby mechanizm ręcznego

korozja tłoczka również jest spotykana

 

dizel1982, wg tecdoc

na przykładzie astry g habeta 1,6 z16se 2000-2004

tarcze 240 4otwory

klocek GDB1515

jarzmo BDA575

zacisk prawy BHQ141

 

i astry g habeta 1,8 z18xe 2000-2004

tarcze 264 5otworów

klocek GDB1515

jarzmo BDA575

zacisk prawy BHQ141

i 2typ BHR147

 

czyli nie zostaje nic innego jak sprawdzenie tych informacji

jak dla mnie troszkę dziwne dane

ale innych nie mam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kinky, "Pada" choćby mechanizm ręcznego

korozja tłoczka również jest spotykana

 

No właśnie, ręczny notorycznie pada/blokuje, linka wymieniona, czyszczone zaciski, wciąż coś. Jak na Boscha to porażka, dobrze wiedzieć, że to ogólna przypadłość, a nie mój pech. Słabo to działa ogólnie, i pomocniczy, i główny, kilka dni temu mechanik próbował to ożywić, bo totalnie wszystko się pozapiekało, poblokowało. W tej chwili mam nowe tarcze TRW i niestety klocki Wertteile http://forum.opel24.com/topic/59572-wertteile/ zobaczymy, po przeglądzie wyniki słabe tylnej siły hamowania, jeszcze płyn wymienię (4 lata i 70tys km, czas najwyższy!) i zobaczymy efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dizel1982

dizel1982, wg tecdoc

na przykładzie astry g habeta 1,6 z16se 2000-2004

tarcze 240 4otwory

klocek GDB1515

jarzmo BDA575

zacisk prawy BHQ141

 

i astry g habeta 1,8 z18xe 2000-2004

tarcze 264 5otworów

klocek GDB1515

jarzmo BDA575

zacisk prawy BHQ141

i 2typ BHR147

 

czyli nie zostaje nic innego jak sprawdzenie tych informacji

jak dla mnie troszkę dziwne dane

ale innych nie mam

 

Zatem z tego co napisałeś potwierdzają się moje informacje że zaciski do mniejszych i większych tarcz są identyczne natmiast różnca jest we wspornikach mocowania zacisku tylnego, chodzi o te takie ucha przykręcane z piastą. w przypadku tarcz na 4 śruby ten wspornik jest że tak powiem krótszy przez co zacisk jest bliżej tarczy zaś przy tarczach na 5 śrub jest on dalej wysunięty o parę mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Te ucha czy wsporniki mocowania to właśnie "jarzma"

dlatego dziwią mnie te informacje, bo spodziewałem się innych.

Dane powyższe są podane w tecdoc-u

Wejdź może jeszcze sprawdź tu - http://webshop-cdn.tecdoc.net/trw/?#

być może będzie coś więcej i innych danych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności