Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Witam Z takim małym pytankiem piszę, a mianowicie W Astrze G występują na tyle 2 typy zacisków hamulcowych Boscha i Lucasa z tymi pierwszymi wiadoma sprawa co się dzieje. Oczywiście można próbować regenerować ale jeśli posypał się środek szukamy drugiego. Można też przejść z systemu na system i zmieniając kpl czyli zacisk, mocowanie/jarzmo, klocki - mieć spokój. Teraz pytanie do kogoś kto miał możliwość montowania, porównania itp zacisków z nowszego modelu Astry czyli H do starszego G lub na odwrót - o Lucasa chodzi oczywiście. Czy to są takie same zaciski ? lub jeśli nie, to czy bez problemu pasują jako zamienne między sobą? --------------------------------------------------------------------------------- Same zaciski mimo iż mają inne nr - wyglądają identycznie tyczy to w/w modeli Astry G i H Różnica jest w grubości mocowania jarzma Wyjściem zamiany byłoby: 1)zacisk z AH lub AG + jarzmo z AG 2)lub zacisk z AH a ew. jarzmo również z AH ale to wymagałoby odsunięcia jarzma od podstawy dystansem o około 5-5,5mm To samo tyczy modeli Zafiry, starszej i nowszej   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dizel1982 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Pozwolę sobie odkopać troszeczkę temat ponieważ jestem właśnie na etapie przeróbki tylnych hamulców z bębnów na tarcze bo mam z nimi wiecznie problem. Czy może orientuje się ktoś z Was jak wygląda sprawa zacisków Lucasa do astry G z silnika np 1.8 i tarczami na 5 śrub i takich samych zacisków tylko z samochodu z silnikiem np 1.6 i tarcz na 4 śruby. Czy jest jakaś różnica między nimi czy można je bez obawy stosować zamiennie? Oczywiście mówię to wyłącznie o samym zacisku bo o tym że wspornik mocowania zacisku do tarcz na 5 śrub (264mm) oraz do tarcz na 4 śruby (240mm) jest inny to o tym doskonale wiem. Chodzi o sam zacisk.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinky Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 W Astrze G występują na tyle 2 typy zacisków hamulcowych Boscha i Lucasa z tymi pierwszymi wiadoma sprawa co się dzieje Podepnę sie też. Mam właśnie problemy z tylnymi zaciskami, może to właśnie Bosh, nawet nie wiem. Mechanicy próbują to opanować, dbają, czyszczą, ale wciąż nie tak. Co masz na myśli pisząć: wiadoma sprawa co się z Boshem dzieje? Może uda mi się lepiej zdiagnozować i zadbać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 kinky, "Pada" choćby mechanizm ręcznego korozja tłoczka również jest spotykana dizel1982, wg tecdoc na przykładzie astry g habeta 1,6 z16se 2000-2004 tarcze 240 4otwory klocek GDB1515 jarzmo BDA575 zacisk prawy BHQ141 i astry g habeta 1,8 z18xe 2000-2004 tarcze 264 5otworów klocek GDB1515 jarzmo BDA575 zacisk prawy BHQ141 i 2typ BHR147 czyli nie zostaje nic innego jak sprawdzenie tych informacji jak dla mnie troszkę dziwne dane ale innych nie mam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinky Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 kinky, "Pada" choćby mechanizm ręcznego korozja tłoczka również jest spotykana No właśnie, ręczny notorycznie pada/blokuje, linka wymieniona, czyszczone zaciski, wciąż coś. Jak na Boscha to porażka, dobrze wiedzieć, że to ogólna przypadłość, a nie mój pech. Słabo to działa ogólnie, i pomocniczy, i główny, kilka dni temu mechanik próbował to ożywić, bo totalnie wszystko się pozapiekało, poblokowało. W tej chwili mam nowe tarcze TRW i niestety klocki Wertteile http://forum.opel24.com/topic/59572-wertteile/ zobaczymy, po przeglądzie wyniki słabe tylnej siły hamowania, jeszcze płyn wymienię (4 lata i 70tys km, czas najwyższy!) i zobaczymy efekty.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dizel1982 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 dizel1982, wg tecdoc na przykładzie astry g habeta 1,6 z16se 2000-2004 tarcze 240 4otwory klocek GDB1515 jarzmo BDA575 zacisk prawy BHQ141 i astry g habeta 1,8 z18xe 2000-2004 tarcze 264 5otworów klocek GDB1515 jarzmo BDA575 zacisk prawy BHQ141 i 2typ BHR147 czyli nie zostaje nic innego jak sprawdzenie tych informacji jak dla mnie troszkę dziwne dane ale innych nie mam Zatem z tego co napisałeś potwierdzają się moje informacje że zaciski do mniejszych i większych tarcz są identyczne natmiast różnca jest we wspornikach mocowania zacisku tylnego, chodzi o te takie ucha przykręcane z piastą. w przypadku tarcz na 4 śruby ten wspornik jest że tak powiem krótszy przez co zacisk jest bliżej tarczy zaś przy tarczach na 5 śrub jest on dalej wysunięty o parę mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Te ucha czy wsporniki mocowania to właśnie "jarzma" dlatego dziwią mnie te informacje, bo spodziewałem się innych. Dane powyższe są podane w tecdoc-u Wejdź może jeszcze sprawdź tu - http://webshop-cdn.tecdoc.net/trw/?# być może będzie coś więcej i innych danych.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.