Gość opopopoo Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 (edytowane) Witam, Otrzymałem właśnie nowy komplet, pasek klinowy wielorowkowy i napinacz do niego do Z16XE (1.6 16V, DOHC). Napinacz jest zblokowany tym bolcem, który na koniec montażu się wyciąga. Ramię napinacza jest zblokowane w jednym z dwóch skrajnych położeń. Przy tym bolec jest tak "ścięty", że w tym stanie nie sposób go wyciągnąć. Z tego co sobie oglądam, ramię by trzeba było jeszcze ciutkę przekręcić w stronę tego samego skrajnego położenia, jakieś 2 do 3 mm brakują. I wtedy bolec nie byłby pod napięciem, można by go wyciągnąć. Ale ręcznie, naciągacz jeszcze nie zamontowany, nie sposób obrócić ramienia o te 2 milimetry, o wiele więcej power w ręku trzeba mieć niż chcę to w tych ćwiczeniach na sucho zrobić. Ćwicząc na sucho nie chcę brutalnie traktować nowych części, aby czegoś nie popsuć. Czy to jest całkiem normalna prawidłowość nowego napinacza? Czy po montażu i przyłożeniu paska klin. te napięcie na bolcu zniknie na tyle, że będzie można na koniec montażu go spokojnie wyciągnąć? Acha, w zestawie nie była załączona żadna śruba do napinacza. Czy faktycznie może przyjść stara? Ta śruba nie jest rozciągliwa? Edytowane 29 Września 2011 przez opopopoo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46048-napinacz-paska-wielorowkowego-nowy-przed-monta%C5%BCem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Napinacz posiada wewnątrz sprężynę w chwili obecnej owa sprężyna jest napięta i oba zespolone elementy napinacza "trzymają" kołek blokujący. Po przykręceniu do bloku we wł. miejsce i przymiarce paska bierzesz klucz w dłoń (często np 15 lub ew inny) i spróbujesz kręcić śrubą - w/w "uwolnią" kołek - zrobi się luz, jednocześnie zapakujesz sobie pasek na rolkę. Acha, w zestawie nie była załączona żadna śruba do napinacza.Czy faktycznie może przyjść stara? Ta śruba nie jest rozciągliwa? montażowych zwykle nie ma dobrze byłoby zapakować nowe w odpowiedniej klasie, grosze to kosztuje choć z braku laku w sobotnie popołudnie czasami niestety brak takiej możliwości każda śruba się wyciągnie, ale zależy to jeszcze od momentu/siły dokręcenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46048-napinacz-paska-wielorowkowego-nowy-przed-monta%C5%BCem/#findComment-407447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opopopoo Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 ...bierzesz klucz w dłoń (często np 15 lub ew inny) i spróbujesz kręcić śrubą - w/w "uwolnią" kołek - zrobi się luz.. Po zamontowaniu napinacza do bloku są, mam nadzieję, w porównaniu z moimi ćwiczeniami na sucho dużo lepsze warunki: podstawa jest solidnie zakotwiczona w bloku. Mam nadzieję, że to co teraz obserwuję to jedynie skutek głupiego pomysłu "bez montażu sprawdzić jak napinacz pracuje". Pewnie sprężyna napinacza jest zbyt silna, aby trzymając napinacz jedynie w rękach, każda z jego dwóch części w innej ręce, móc naciągnąć lub w przeciwnym kierunku ruszyć. Co do śrub: Miałem na myśli te, które przy zadanym momencie obr. doznają pożądanego rozciągnięcia. Nie wiem tylko, jak one fachowo się nazywają.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46048-napinacz-paska-wielorowkowego-nowy-przed-monta%C5%BCem/#findComment-407452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.