Skocz do zawartości

Napinacz paska wielorowkowego, nowy przed montażem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Otrzymałem właśnie nowy komplet, pasek klinowy wielorowkowy i napinacz do niego do Z16XE (1.6 16V, DOHC).

Napinacz jest zblokowany tym bolcem, który na koniec montażu się wyciąga.

Ramię napinacza jest zblokowane w jednym z dwóch skrajnych położeń.

Przy tym bolec jest tak "ścięty", że w tym stanie nie sposób go wyciągnąć.

Z tego co sobie oglądam, ramię by trzeba było jeszcze ciutkę przekręcić

w stronę tego samego skrajnego położenia, jakieś 2 do 3 mm brakują.

I wtedy bolec nie byłby pod napięciem, można by go wyciągnąć.

Ale ręcznie, naciągacz jeszcze nie zamontowany, nie sposób obrócić

ramienia o te 2 milimetry, o wiele więcej power w ręku trzeba mieć

niż chcę to w tych ćwiczeniach na sucho zrobić.

Ćwicząc na sucho nie chcę brutalnie traktować nowych części, aby czegoś nie popsuć.

 

Czy to jest całkiem normalna prawidłowość nowego napinacza?

Czy po montażu i przyłożeniu paska klin.

te napięcie na bolcu zniknie na tyle, że będzie można na koniec

montażu go spokojnie wyciągnąć?

 

 

Acha, w zestawie nie była załączona żadna śruba do napinacza.

Czy faktycznie może przyjść stara?

Ta śruba nie jest rozciągliwa?

Edytowane przez opopopoo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46048-napinacz-paska-wielorowkowego-nowy-przed-monta%C5%BCem/
Udostępnij na innych stronach

Napinacz posiada wewnątrz sprężynę

w chwili obecnej owa sprężyna jest napięta i oba zespolone elementy napinacza "trzymają" kołek blokujący.

Po przykręceniu do bloku we wł. miejsce i przymiarce paska

bierzesz klucz w dłoń (często np 15 lub ew inny) i spróbujesz kręcić śrubą - w/w "uwolnią" kołek - zrobi się luz,

jednocześnie zapakujesz sobie pasek na rolkę.

 

Acha, w zestawie nie była załączona żadna śruba do napinacza.

Czy faktycznie może przyjść stara?

Ta śruba nie jest rozciągliwa?

 

montażowych zwykle nie ma

dobrze byłoby zapakować nowe w odpowiedniej klasie, grosze to kosztuje

choć z braku laku w sobotnie popołudnie czasami niestety brak takiej możliwości

 

każda śruba się wyciągnie, ale zależy to jeszcze od momentu/siły dokręcenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46048-napinacz-paska-wielorowkowego-nowy-przed-monta%C5%BCem/#findComment-407447
Udostępnij na innych stronach

...bierzesz klucz w dłoń (często np 15 lub ew inny) i spróbujesz kręcić śrubą - w/w "uwolnią" kołek - zrobi się luz..

 

Po zamontowaniu napinacza do bloku są, mam nadzieję, w porównaniu z moimi

ćwiczeniami na sucho dużo lepsze warunki: podstawa jest solidnie zakotwiczona

w bloku. Mam nadzieję, że to co teraz obserwuję to jedynie skutek głupiego pomysłu

"bez montażu sprawdzić jak napinacz pracuje". Pewnie sprężyna napinacza jest zbyt silna,

aby trzymając napinacz jedynie w rękach, każda z jego dwóch części w innej ręce, móc naciągnąć

lub w przeciwnym kierunku ruszyć.

 

Co do śrub: Miałem na myśli te, które przy zadanym momencie obr. doznają

pożądanego rozciągnięcia. Nie wiem tylko, jak one fachowo się nazywają.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46048-napinacz-paska-wielorowkowego-nowy-przed-monta%C5%BCem/#findComment-407452
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności