Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Astrę III kombi, silnik 1,6 benzyna, klima manualna.

Pewnego pięknego dnia usłyszałem buczenie z okolic schowka a na desce info o błędzie.

Pojechałem do mechanika - podpiął do kompa - pojawiło się info że błąd nieznany - skasował i stwierdził że będzie dobrze.

Niestety ledwo wróciłem do domu - błąd znowu się pojawił.

Rozebrałem co trzeba - tak jak pisano na forach - pęknięta klapa od obiegu powietrza.

Odkręciłem moduł z silnikiem napędu, wyciągnąłem klapkę (tak na marginesie od dołu, bez odkręcania podszybia).

Kupiłem w castoramie rurkę o odpowiednim obwodzie, obciąłem, założyłem i klapka niezniszczalna - za to pewnie silnik trafi szlag (swoją drogę gratuluję niemieckiej myśli technicznej - do tego można się pomylić - ale problem występował we wcześniejszych wersjach - a oni dalej swoje - dziwne).

Zmontowałem wszystko do kupy, silnika nie rozbierałem - niestety chyba.

Klapka ładnie działa, ale jest mały problem - prawidłowy czas zamknięcia/otwarcia wynosi około 3 sekund.

Przyłożyłem miernik - napięcie 12V - idzie około 13 sekund, później napięcie zanika (więc nie zgodzę się z niektórymi na forum, że silnik działa cały czas, bo tak na pewno nie jest)

Tak jak pisałem, dosyć mocno wzmocniłem klapkę - więc te 13 sekund wytrzymuje - ale jak długo? Do tego ten kod awarii - nie znika również po odłączeniu silnika.

Wg mnie po około 3 sekundach powinno nastąpić odcięcie zasilania - i teraz pytanie pierwsze -

 

czy ktoś może mi potwierdzić info o magnesie w silniku, który powoduje odłączanie napięcia (bo coś tam na pewno jest)? Jeśli faktycznie tak jest, to czy da się to naprawić i czy ma to sens, czy trzeba kupić nowy - a podobno można tylko cały moduł.

 

Drugie pytanie - na forach wyszukałem, że w astrach od 2008 roku jest montowana dioda, która zapobiega pękaniu klapki. Więc sobie taką diodę u autoryzowanego dealera kupiłem - wszędzie chcą około 60 zł - w dixi car w sklepie internetowym kosztuje 13 zł (jakaś promocja) - tylko nie należy się sugerować zdjęciem, bo na nim jest jakiś moduł do skrzyni biegów. Dla chętnych podaję numer diody - GM 93190377.

Diodę mam, (przewód na którym jest termokurcz - a pod nim widać 3 elementy) - tylko za cholerę nie wiem gdzie to zamontować. Dlatego bardzo proszę o info - schemat itp.

 

Dzięki z góry za pomoc, poniżej wrzucam jeszcze link do ruskiej strony jak naprawić i zrobić zabezpieczenie przed kolejną awarią, może komuś się przyda (ja tam wolę diodę oryginalną, tylko gdzie ją wsadzić??).

 

http://astra-h.ru/zaslonka.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46101-astra-iii-silniczek-obiegu-powietrza/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

W związku z tym, że mnie też dotknął problem klapy recyrkulacji , i też rozwiązałem go diodą o nr GM 93190377, to poniżej załączam adres do manuala jak zamontować diodę w układ:

 

http://chomikuj.pl/borsii/astra+h/klapa+recyrkulacji+ASO_manual,4160638587.pdf

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46101-astra-iii-silniczek-obiegu-powietrza/#findComment-551114
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności