Skocz do zawartości

Zimny dolot a LPG


Gość danielek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem posiadaczem II generacji tartarini TEC 99 w X16SZR. Gazownik (podejrzewam popularna praktyka) ściągnął rurę dolotu do filtra powietrza, co by to silnik nie gasł na luzie czy przy zmianie biegów.

Wiadomym jest, że czy to benzyna czy LPG lepiej jest gdy mieszanka paliwo-powietrze składa się z zimnego powietrza - w związku z tym pytanko :

Czy ktoś ma jakieś sprawdzone "patenty" na dolot w Astrze G ?

Jakkolwiek kombinuje z ustawianiem tego za atrapą grilla silnik gaśnie ...

Dzięki i pozdrawiam.

Edytowane przez danielek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46321-zimny-dolot-a-lpg/
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci za pomoc ale jest ale:

Nie wiem co to za rura na pierwszym zdjęciu na drugim zresztą również ;(

U Ciebie wychodzi (zdjęcie z atrapą), że masz tak samo to ściągnięte jak ja - a ma zasysać zimne powietrze ... - mówię tu o tej elastycznym przewodzie wyciagniętym z filtra wchodzącym do atrapy ...

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46321-zimny-dolot-a-lpg/#findComment-409204
Udostępnij na innych stronach

Bo w astrze f (u mnie) jest troszkę inaczej -dałem fotki tylko jako przykład.

Nie wiem co to za rura na pierwszym zdjęciu na drugim zresztą również

to jest rura od ciepłego powietrza z kolektora (u mnie jest zdjęta z kolektora i zawinięta za lampę żeby właśnie łapała chłodne powietrze) do obudowy filtra powietrza -w astrach F. W astrze G ta rura idzie z kolektora w kierunku chłodnicy i tam gdzieś pewnie jest klapka zimne /ciepłe sterowana podciśnieniem -idzie do niej cienki plastikowy przewód. Przykładowy obrazek: http://img291.imageshack.us/img291/4955/dsc00263f.jpg -nie patrz na to zaznaczone czerwoną strzałką

masz tak samo to ściągnięte jak ja - a ma zasysać zimne powietrze ... - mówię tu o tej elastycznym przewodzie wyciagniętym z filtra wchodzącym do atrapy

Ciepłe powietrze bierze się z tej rury z kolektora, o której pisałem wyżej więc w astrze G wystarczy, że jest ściągnięty ten przewód z obudowy filtra powietrza i już nie będzie ciągnąć ciepłego.

Jeżeli gaśnie zarówno jak jest założony i zdjęty ten przewód to już kwestia regulacji w sterowniku lpg.

Jest u Ciebie ten cienki podciśnieniowy przewód od sterowania? Jeśli tak, to może spróbuj go wyciągnąć (nie przy monowtrysku tylko drugi koniec) i zatkaj go szczelnie. -sprawdź czy będzie jakaś różnica.

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46321-zimny-dolot-a-lpg/#findComment-409226
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny dziękuje za pomoc.

Reasumując:

Nie mam problemu z gasnącym autem, kiedy wyciągnięta jest ta rura z samego filtra, problem jest gdy wsadzę to z powrotem.

Sugerujesz, że samo wyciągnięcie tej rury z filtra rozwiąże kwestie ciepłego powietrza. Nie zgadzam się. Przecież po kilku kilometrach w komorze jest mocno gorąco, a oryginalny układ łapacz->atrapa->rura do filtra zapewnia powietrze z zewnątrz (które jest maksymalnie zimne) i na takim mi zależy ale bez efektu doładowania.

 

Sciągnięcie przewodu (kabelka) który idzie do atrapy nie spowoduje problemów z "dołądowanym" zimnym powietrzem jak sądzę czy jak ?

 

Możesz zapytać - skoro wszystko w porządku to po co kombinuje ? A no chce aby łykał zimne a nie ciepłe powietrze i aby nie gasł.

Dzięki jeszcze raz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46321-zimny-dolot-a-lpg/#findComment-409458
Udostępnij na innych stronach

Przecież po kilku kilometrach w komorze jest mocno gorąco

ta rura z kolektora gdy jest wszystko oryginalnie założone to dopiero daje na prawdę ciepłe powietrze ;)

po co kombinuje ? A no chce aby łykał zimne a nie ciepłe powietrze

to po prostu skombinuj dłuższy kawałek rury, nałóż na obudowę filtra i skieruj za lampę i na drugą stronę filtra - między błotnik a filtr. To chyba jedyne miejsce gdzie nie będzie brał ciepłego powietrza z okolic silnika, chyba, że poprowadzisz długą rurę gdzieś za zderzak... Ale im dłuższa rura tym większe prawdopodobieństwo ogrzania powietrza w drodze zanim trafi do filtra. -dlatego jedynie jak sam napisałeś oryginalnie założona rura do atrapy gwarantuje zimne powietrze i najkrótszą drogę.

Ja się kiedyś tak bawiłem w poprzednim samochodzie (asconie) - poprowadziłem rurę z obudowy filtra powietrza z boku lampy i do skierowałem do przodu (szczelina między błotnikiem i lampą) tak że łapał zimne powietrze prosto w rurę podczas jazdy (nie występował problem z gaśnięciem na lpg). Fakt czuć było, że troszkę mocniejszy jest(szybciej się zbierał), ale też więcej palił. Tylko tam nie było oryginalnie rury do atrapy - była duża okrągła obudowa filtra na gaźniku i brała powietrze z boku silnika.

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46321-zimny-dolot-a-lpg/#findComment-409653
Udostępnij na innych stronach

Pokombinowałem troche z oryginalnymi rurami powyginałem, poprzestawiałem i nie gaśnie. ;)

Różnice dla mnie widoczne były w korkach kiedy pod maską było słońce teraz jest troche lepiej.

 

Chciałbym Ci xflash bardzo podziękowac za pomoc.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46321-zimny-dolot-a-lpg/#findComment-409698
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności