Skocz do zawartości

Podciśnienie w układzie chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Opla Astrę II z silnikiem 1,7 isuzu.

Od pewnego czasu zaczęła mi świecić żółta kontrolka silniczka (checkpoint). Gdy odpalę zimny silnik zaczyna świecić i jak już się nagrzeje wyłączam silnik odkręcam kurek wlewu płynu chłodniczego, zabulgota tak jak by się odpowietrzał i miał w sobie podciśnienie, po czym odpalam silnik i już kontrolka nie świeci. Tak już od tygodnia. Co to może być ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

żółta kontrolka silniczka

Po raz nie wiadomo który wspomnę o konieczności odczytania błędów.

Następnie sprawdź czy jest sposób rozwiązania problemu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-409133
Udostępnij na innych stronach

Ktora kontrolka sie zapala? Check czy od poziomu plynu chlodzacego? jaki masz poziom plynu chlodzacego na zimnym silniku?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-409149
Udostępnij na innych stronach

Nie mam komputera żeby sprawdzić numer błędu, a jak już bym się wybrał do mechanika to bym nie pisał na forum.

Zapala mi się Kontrolka Check. A poziom płynu chłodzącego na zimnym silniku jest ok

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-409161
Udostępnij na innych stronach

W układzie chłodzenia jest nadciśnienie, dlatego w chwili odkręcenia korka jest to

odkręcam kurek wlewu płynu chłodniczego, zabulgota tak jak by się odpowietrzał

Jest to działanie nierozważne, gdyż można się nieźle poparzyć. Przy nagrzanym płynie zwiększa się jego poziom, można powiedzieć że płyn "rozszerza się" i dlatego jest inny poziom na zimnym silniku niż na ciepłym.

Od pewnego czasu zaczęła mi świecić żółta kontrolka silniczka (checkpoint). Co to może być ?

Na to pytanie kolega Kacper już ci odpowiedział. Zapalająca się kontrolka check świadczy o wystąpieniu błędu, a co to za błąd to się dowiesz po podłączeniu pod komputer.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-409180
Udostępnij na innych stronach

O jasny gwint ale jesteście dziwni. Jak bym znał numer błędu który bym się dowiedział u mechanika po podłączeniu komputera, to bym was nie pytał tylko bym zapytał tego mechanika żeby mi powiedział co się zepsuło. Dlatego jak wiecie dlaczego takie ciśnienie może być w silniku a po nagrzaniu silnika i odkręceniu korka (Wolno powolutku odkręcam żeby paluszków nie poparzyć :rolleyes: ) puźniej przez całą trasę ok 70 km nic takiego się nie dzieje to byłbym wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-409201
Udostępnij na innych stronach

W układzie chłodniczym jest zawsze nadciśnienie, to jest normalne, sprawdź u kolegów to się przekonasz. Jeśli występuje cały czas nadciśnienie (węże gumowe "puchną") to może to być padnięta UPG, lub zatkany zawór w korku zbiorniczka który reguluje ciśnienie w układzie. Ale u ciebie te objawy nie występują, z pewnością nie jest to przyczyną zapalania się checka.

Do poczytania.

http://forum.opel24.com/topic/26000-Kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

http://forum.opel24.com/topic/26190-Objawy-uszkodzenia-uszczelki-glowicy/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-409222
Udostępnij na innych stronach

to bym was nie pytał tylko bym zapytał tego mechanika żeby mi powiedział co się zepsuło

 

I to jest najlepszy sposób na ustalenie przyczyny -odwiedzić mechanika niech podepnie pod kompa i wtedy będzie wiadomo.

Sam widziałeś ile jest różnych kodów błędów, w linku podanym przez hadzii123, więc nie sądzisz chyba że ktoś to zrobi telepatycznie i sprawdzi jaki jest błąd.

Jak będziesz wiedział co jest nie tak, to możesz wtedy dopytać na forum jak z konkretnym problemem sobie poradzić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-409251
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że można sprawdzić numer błędu bez komputera (zarombiście że można). Patrzyłem u siebie w astrze na złącze diagnostyczne ale ono nie ma tych pinów rozłożonych tak jak na tym linku od hadzii123 . Zrobię rysunek i wstawię na forum to może mi poradzicie które mam zmostkować zeby odczytać numer błędu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46409-podci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-409287
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności