Gość Przemas9302 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 (edytowane) Więc tak wczoraj po przejechaniu 10 km auto nagrzało się do 93 stopni oczywiście postoje czasem na światłach temperatura na zewnątrz 18 stopni w słońcu ale rano ciężko go nagrzać jak już temperatura wyjdzie poza niebieskie pole to gdy auto jedzie temperatura spada na niebieskie czy wymienić termostat lub jak sprawdzić czy jest dobry bez wyjmowania go Opel Astra 1.4 8v? Czujnik temperatury płynu wymieniony.Wiatrak załącza się przy 96 stopniach bo latem bywało że tak się nagrzał. Edytowane 3 Listopada 2011 przez Przemas9302   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47012-czy-to-mo%C5%BCe-by%C4%87-termostat/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 jak sprawdzić czy jest dobry bez wyjmowania go Odpalić zimny silnik i obserwować czy wąż doprowadzający ciecz chłodzącą z silnika do cħłodnicy nagrzewa sie szybko. Jeśli tak to termostat jest uszkodzony. Z samego opisu jasno wynika, że termostat masz zacięty w pozycji otwartej czyli silnik cały czas jest chłodzony. Kup i sam wymień- prosta robota. Robiłem w Corsie. http://forum.opel24.com/topic/16997-Wymiana-termostatu-corsa-A/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47012-czy-to-mo%C5%BCe-by%C4%87-termostat/#findComment-412175 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemas9302 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 (edytowane) Ok sprawdze ale i tak pewnie będzie uszkodzony. Dzięki za poradnik aha jak zdejme własnie tak koło rozrządu to będe musiał napinać pasek na nowo czy nie? I czy muszę zdjąć pasek osprzętu? Czy należy spuścić płyn chłodniczy? Edytowane 3 Listopada 2011 przez Przemas9302   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47012-czy-to-mo%C5%BCe-by%C4%87-termostat/#findComment-412191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Część płynu musisz spuścić bo i tak wyleci jak odkręcisz obudowę termostatu. Co do napinania paska - nie ruszasz napinacza, odkręcasz śrubę mocującą kolo na wałku rozrządu i zdejmujesz koło (nie zapomnij spiąć paska z kołem za pomocą spinek). Na ostatnim zdjęci z linka podanego przez rafaln1 w górnej części zdjęcia widać czoło wałka rozrządu - jest tam kołek ustalający i nie ma możliwości założyć koła inaczej. Przy zakładaniu koła musisz tylko naciągnąć pasek z prawej strony (musi być napięty, z lewej luz skasuje napinacz, uważaj tylko aby nie przestawić paska na kole wału korbowego). Pasek osprzętu - rozumiem że chodzi o ten napędzający alternator i pompę wspomagania lub sprężarkę klimatyzacji - jeżeli nie przeszkadza to go nie ruszaj, ale pewnie nie będziesz mógł odkręcić osłony paska rozrządu (wielorowkowy ma swój osobny napinacz, klinowy jest napinany alternatorem) poradzisz sobie: w I przypadku klucz 13 w II klucz 17.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47012-czy-to-mo%C5%BCe-by%C4%87-termostat/#findComment-412320 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemas9302 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Ok dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47012-czy-to-mo%C5%BCe-by%C4%87-termostat/#findComment-412321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemas9302 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 (edytowane) Termostat działa dobrze płynu nie ubywa. tak wygląda stary termostat z uszczelka. I do czego jest ta uszczelka miałem w opakowaniu termostatu ale założyłem tylko tą na krawędzie termostatu i trzyma jak próbowałem tą drugą to obudowa termostatu nie chciała dojść do bloku silnika do czego ona bo jak nie potrzebna to skasuje luzy na dźwigni biegów nią Edytowane 5 Listopada 2011 przez Przemas9302   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47012-czy-to-mo%C5%BCe-by%C4%87-termostat/#findComment-412363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemas9302 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Do czego ta druga uszczelka jest?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47012-czy-to-mo%C5%BCe-by%C4%87-termostat/#findComment-412461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hakirim Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Alternatywna, sam ostatnio wymieniałem termostat, taki sam i też dostałem taką uszczelkę, nie założyłem jej i wszystko śmiga git, myślę, że to taka dodatkowa do innych typów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47012-czy-to-mo%C5%BCe-by%C4%87-termostat/#findComment-413605 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.