Gość gary1985 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) Witam.Otóż posiadam Opla Astre F 1.6 16v 97r Ecotec.Gdy ją kupiłem miałem problem z moca oraz dużym spalaniem.Więc wymieniłem filtr powietrza,oleju, zmieniłem katalizator,świece.Wreszcie za namową kolego pojechałem sprawdzić rozrząd, okazało się że jest przesunięty o 2 ząbki.Samochód po naprawie odżył ale spalanie dalej mam na poziomie 11l w mieście przy jeździe maks do 2tys obr.Byłem na komputerze ale oczywiście nic nie wykazało.Sprawdziłem przewody paliwowe ale są dobre.Nie wiem czy to może być przyczyną aż tak dużego spalania ale silnik podczas jazdy gaśnie(jedynie w trasie) gdy wrzucę na luz,oraz szaleje z obrotami zaraz po odpaleniu(czasami w mieście).Wymieniłem czujnik (dokładnie nie wiem jak się nazywa)znajduje się przy kole, coś tam z obrotami było, oraz czujnik temp na kompa.Postanowiłem dać samochód do mechanika.Wyczyścił przepustnice bo powiedział ze była aż czarna.Stwierdził że trzeba wymienić zegary bo to ma związek z tym gaśnięciem(jakiś czujnik tam niby jest?).I powiedział jeszcze jedna rzecz. Kiedyś miałem przesunięty rozrząd o 2 żeby.I stwierdził że to uszkodziło mi 2 zawory i dlatego teraz więcej pali.Naprawe mi wycenił na 1500zł.Tylko jak czytam na necie to objawy wypalenie zaworów to problem z zapalaniem, ruszaniem,stukanie w silniku.Ja czegoś takiego nie mam.Jedynie te obroty oraz spalanie większe o około 2l. Edytowane 18 Listopada 2011 przez gary1985   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Co do zegarów i gaśnięcia podczas jazdy - wpisz w wyszukiwarkę hasło: impulsator. Może coś dopasujesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-414340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr 35 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Spalanie w teorii 6.3litra a należy uznać , że ten model pali ok 8 litrów. To przy 90 km a potem to już chłapie. Czujnik położenia ZZ to jest punktu położenia zwrotnego tj. odczytuje w jakim położeniu znajduje się wał i tłoki jest to odnośnie ustawienie pierwszego tłoku u samej góry. Tu ustawia się zapłon na pierwszym cylindrze pamietając o wyprzedzeniu zapłonu ,10 stopni który jest stały a w C14NZ jest możliwość korekty ustawień. A co ma pzepustnica niby brudna do tego? Każda przepustnica nie powinna mieć luzu między osią przepustnicy a korpusem. Gdy będą luzy to może silnik mieć nierówne obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-414791 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gary1985 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Więc pojechałem do kolejnego mechanika. Poświeciłem się i po nocce odstawiłem mu auto. Wróciłem udałem się spać.Kolo 13 słyszę dzwoni.Mowie o naprawił!Ale po odebraniu nadzieja prysła, nie naprawiłem, proszę odebrać auto.Wiec podjechałem i pan mechanik mówi. Sprawdziliśmy sondę działa.Mapsensor tez działa ale bym wymienił(rolf).I dodaje pali panu olej.Cos nie tak z pierścieniami(!!!!).Naszczescie nie wziął kasy.Co jest z tymi mechanikami. Niedługo się okaże że mechanik stwierdzi brak silnika i jazdę jak flinston!Jutro jadę do kolejnego.Ale już teraz zamiarem wymiany krokowca.Zero diagnostyki ze strony pseudo mechaników.Jeszcze co dziwniejsze jest z spalaniem.Na mieście pali 12l ech... w trasie jakieś 6,5-7.Czemu w trasie pali normalnie a na mieście nie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-415197 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Może masz nieszczelności w dolocie powietrza do przepustnicy. Weź pędzelek i trochę benzyny , na odpalonym silniku smaruj Pb łączenia od filtra do przepustnicy (samą przepustnicę też). Jak silnik chwilowo zwiększy obroty ( lub zafaluje) , będziesz miał winnego . Czasem się się zdarza , że uszczelka kol. dolotowego łapie lewe powietrze , ale to raczej rzadkość.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-415230 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Weź pędzelek i trochę benzyny , na odpalonym silniku smaruj Pb łączenia od filtra do przepustnicy (samą przepustnicę też). Można użyć również jakiegoś dezodorantu, efekt ten sam a wszystko pozostaje suche.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-415293 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gary1985 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Wiec sprawdziłem jak radziliście i zero jakiś dziwnych zachowań. Dziś zapaliła się rezerwa.Zrobiłem 62km za 50zł poprostu rewelacja.Jeszcze nie ma mechanika który naprawdę by się znał a nie udawał ze coś wie!!!W pon zmiana krokowca i czyszczenie egr.Ale dalej mam mega problem z tym spalaniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-415333 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 nie ma mechanika który naprawdę by się znał a nie udawał ze coś wie!!! Niestety przez net takich rzeczy się nie dowiesz. Musiałyby być charakterystyczne objawy , lub konkretny błąd - dlatego każdy podaje prawdopodobną przyczynę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-415374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gary1985 Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Udało się zrobić falowanie obrotów.Okazało się ze jednak to silnik krokowy.Nie taj jak twierdzili mechanicy że krokowy jest na pewno dobry.Teraz pozostaje kwestia spalania.Skoro komp nie pokazuje żadnych usterek więc to kwestia czegoś innego. Sprawdziłem: -rozrząd -lamba -przepustnica wyczyszczona -all filtry -sprawdzony dolot powietrza do przepustnicy -sprawdzone węzę paliwowe Jutro sprawdzam termostat. Co można jeszcze ewentualnie zerknąć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-416070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Skoro komp nie pokazuje żadnych usterek więc to kwestia czegoś innego. Tu bym na cuda nie liczył . Jeśli po naprawie krokowca nic się nie poprawi albo nie okaże sie , że lamda jednak jest do kitu ( spalanie w trasie temu przeczy) , to mało prawdopodobne. Jedyny opel jakiego znam to kadett z silnikiem C1,4NZ - tylko tym autkiem jeździłem po mieście i spalanie nie przekraczało 7-7,5 l /100km Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47455-problem-z-spalaniem-oraz-obrotami/#findComment-416083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.