Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Prosze o pomoc, gdyż ponoć jest to proste.

Ja mam fabrycznie założony brzęczyk sygnalizujący niewyłączone światła, a chciałbym dołożyc też taki brzeczyk, który sygnalizuje rzecz odwrotna czyli niewłączone swiatła.

Chodzi o corse C 2002 r.

Mam też pytanie o typ brzeczyka, bo zdaje sie ze na rynku są 2 typy: 12 oraz 24V.

Gdzieś czytałem że musi miec 3 kabelki, gdzie indziej że 2.

Ktos się w tym wyznaje?

I gdzie dokładnie go podłaczyć (wiem że do bezpieczników, zdaje się że tych od świateł mijania czyli nr 36 lub 37 ale gdzie jeszcze)?

Licze na szybkie wsparcie szanownych forumowiczów i pozdrawiam

 

W Corsie C nie baw się w żadne dodatkowe brzeczyki tylko przeprogramuj komputerem moduł nadwozia na światła do jazdy dziennej.Zapalaja się zawsze po uruchomieniu silnika -żeby je zgasić na chwile na pracującym silniku wystaczy przekręcic przełącznik od świateł na swiatła pozycyjne, i światła mijania gasną.

W ASO 100zł i masz spokój do konca życia.

 

a czy w corsie b tez tak mozna ?? czy zostaje zamontowanie zewnętrznego wlącznika i co powiedzie co

 

http://www.allegro.pl/item240676872_dedykowany_automatyczny_wlacznik_swiatel_2zl.html

 

http://www.allegro.pl/item239318024_automatyczny_wlacznik_swiatel_de_lux_edition.html

 

W Corsie B tylko dodatkowy włacznik swiateł.

W Vectrze A i B , Astrze G 1998 do 2000 , Astrze F 1992 do 1996 ale nie we wszystkich - mozna znaleźć w konsoli w okolicach licznika dodatkowa białą kostke - w nia mozna wpiąć orginalny oplowski przekaźnik do swiateł dziennych .Światła zapalają sie gdy gasnie kontrolka cisnienia oleju. W sprowadzanych Corsach B mozliwe że też tą wtyczke mozna spotkać.W krajowych napewno mi sie to nie zdarzyło. Najwiecej ich jednak jest w Vectrach B.

 

Same, dodatkowe wyłączniki swiateł to niezbyt skomplikowane cudeńka , ważne by miały dobry przekaźnik - ale to po obudowie trudno ocenić.

Silicon i Amervox dość dobrze sie sprawdzają.

 

W Corsie C nie baw się w żadne dodatkowe brzeczyki tylko przeprogramuj komputerem moduł nadwozia na światła do jazdy dziennej.Zapalaja się zawsze po uruchomieniu silnika -żeby je zgasić na chwile na pracującym silniku wystaczy przekręcic przełącznik od świateł na swiatła pozycyjne, i światła mijania gasną.

W ASO 100zł i masz spokój do konca życia.

Wiem o tym, mialem tak w poprzedniej corsie, ale po pierwsze wygodniej jest jednak miec mozliwość wylaczenia swiatel, (np. podczas wjezdzania na kanał oslepia sie faceta ktory kieruje jak wjechac), poza tym w Poznaniu jak sie informowalem przestawienie komputerowe kosztuje 170 zł, po trzecie mam juz brzeczyk ostrzegajacy zeby wyłączyc swiatła wiec brakuje mi tylko takiego co dziala w drugą stronę i bedzie idealnie.

Pozdro

 

wygodniej jest jednak miec mozliwość wylaczenia swiatel, (np. podczas wjezdzania na kanał oslepia sie faceta ktory kieruje jak wjechac

Wystarczy właczyc na swiatła pozycyjne , i mijania wtedy gasną - ale to tylko tak na marginesie.

 

Pare lat temu miałem podobny pomysł - założyłem drugi syngalizator ale niestety skończyło się na kombinowaniu.

Problem winikł z faktu ,że idealnym rozwiązaniem byłoby , żeby sygnalizator nie właczonych świateł działał z opóźnieniem .Normalny brzeczyk jak podłączysz to po przekręceniu kluczyka - zanim auta nie zapalisz i nie właczysz swiateł cały czas "świrgoli ".

Przeszkadza to niesamowicie . Dlatego podpiąłem światła pod kontrolkę ręcznego . Swieci dopóki nie zwolnię ręcznego i zapale światła mijania.( gdzieś o tym już pisałem)

Prosty sposób - potrzebna tylko jedna dioda i to wszystko.

Jak Ci się uda coś z tym brzęczykiem wykombinować tak, żeby miało to ręce i nogi ,to chętnie też skorzystałbym .

pozdrawiam

 

wygodniej jest jednak miec mozliwość wylaczenia swiatel, (np. podczas wjezdzania na kanał oslepia sie faceta ktory kieruje jak wjechac

Wystarczy właczyc na swiatła pozycyjne , i mijania wtedy gasną - ale to tylko tak na marginesie.

Własnie że nie, postojowe możesz właczyc tylko jak silnik nie pracuje (tzn. ja tak miałem w corsie B, było to zrobione co prawda nie przez komputer ale poprzez specajalną przystawkę)

 

Co do pomysłu z hamulcem ręcznym to w sumie też jet godny rozważenia, a co do świergolenia to jest to kwestia głośności brzeczyka, ale faktycznie masz racje, jeżeli byłby głośny to może to byc upierdliwe.

 

[ Dodano: Sob Wrz 15, 2007 20:49 ]

Jeszcze jedna sprawa, czy ktoś mi wyjaśni do czego służy drugi brzęczyk który odkryłem w swojej corsie C 2002 r.?

Jeden (modulowany) informuje o niewyłączonych światłach, natomiast drugi (cichszy i niemodulowany) informuje zdaje sie o nie zamkniętych drzwiach, ale pewny nie jestem, bo jakoś dziwnie sie u mnie zachowuje, raz dzwoni a raz nie.

 

[ Dodano: Pon Wrz 17, 2007 09:05 ]

No wiec juz wiem. Ten drugi brzeczyk sygnalizuje niewyłaczony kierunkowskaz.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności