Skocz do zawartości

Corsa C 1.0 12V Z10XE - brak kompresji na środkowym cylindrze - co zrobić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem Corsę C z 2002 roku 1.0 12V silnik Z10XE z niby tylko uszkodzoną cewką zapłonową.

Okazało się, że na środkowym cylindrze jest brak kompresji, dwa zewnętrzne mają po 12 - co zrobić?

Auto ma przejechane 200tys. km

Remontować stary silnik czy kupować używkę?

Co to może być za uszkodzenie i ile może kosztować naprawa?

Kogo polecacie do takich napraw - rejon Katowice, Chorzów, Tychy, Sosnowiec, Siemianowice (coś w tych stronach)

dzięki

 

Przeniosłem do odpowiedniego działu

majq1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozebrać silnik i ustalić co jest przyczyną spadku kompresji. Jeżeli przyczyna tkwi w głowicy warto naprawiać. W przypadku gdy zużyty jest blok silnika to wtedy bardziej się opłaca kupić używkę. Nie opłaca się naprawiac silnika całaego moim zdaniem z dwóch powodów: po pierwsze ciężko jest znaleźć dobry warsztat, który to zrobi dobrze a po drugie cena dobrej naprawy jest bardzo duża.

 

Byłem u mechanika. Jest klika możliwości i chciałbym wiedzieć co o nich myślicie?

Podobno w tych silnikach uszkodzeniu ulegają głowice ale tylko jeśli nie ma kompresji na pierwszym cylindrze od rozrządu,

a skoro tu jest walnięty środkowy więc głowica pewnie jest OK - nie wiadomo.

1. Remont może kosztować od 2000zł aż do 4000zł - kolejne uszkodzenia mogą wychodzić w trakcie prac stąd taki zakres cenowy.

Robiąc remont musimy liczyć też oleje, nowy rozrząd itp. itd.

2. Nowy silnik ok. 2000 zł + robota (może 600zł).

3. Jest jeszcze wersja oszczędnościowa żeby wziąć się za ten cylinder bez wyciągania silnika i naprawić zawory bo przypuszczalnie tylko te są walnięte i naprawić tylko dajmy na to dwa uszkodzone zawory na tym środkowym cylindrze za ok. 800-1000zł.

Jak to zrobimy to możemy mieć szczęście i będzie OK lub w pracy wyjdzie np. że coś więcej jest walnięte i znów kapa.

Co robić? Jak żyć ;)?

 

Niech mechanik zrobi próbę olejową.

To powinno naświetlić trochę sytuację czy winna jest głowica czy kompresja wieje przez pierścienie-cylinder.

 

Jeszcze raz podkreslam, że aby podjąć decyzję należy zweryfikowac stan silnika i określić uszkodzenia. Jak ustalisz co jest uszkodzone to wtedy możesz decydować co robić. Gdybania do niczego nie prowadzą.

 

Czyli mechanik powinien rozkręcić silnik i zobaczyć co jest nie tak?

 

Czy rozkręcając silnik będzie widział tylko co się dzieje w górnej części czy do wszystkich podzespołów dolnej części też się dostanie?

 

Laik jestem i się na tym po prostu nie znam.

 

Ile może kosztować samo takie fachowe sprawdzenie tego silnika?

 

Przypominam, że to silnik, który ma przejechane 200tys. km i nie wiem czy gra jest warta świeczki, ale z drugiej strony czy dobrze wnioskuję, że naprawiony silnik jest prawie jak nowy?

 

Silnik jest nowy jak wyjedzie z fabryki. Tak jak pisałem wcześniej można taki silnik naprawić ale żeby się to opłacało to dół czyli blok z tłokami musi być dobry. Opłaca się naprawiać moim zdaniem tylko górę czyli głowicę. Żeby poprawnie zweryfikować stan silnika trzeba również rozkręcić silnik. Musisz poszukać dobrego wasrsztatu to będzie w stanie z dużą dokładnowaścią zdjagnozować problem bez rozkręcania. Jednak aby całkowicie określić koszty ewentualnej naprawy trzeba silnik rozkręcić. Wtedy powinieneś zadecydować co robić.

 

silnik, który ma przejechane 200tys. km i nie wiem czy gra jest warta świeczki,

 

Tylko w polsce obowiązuje pogląd , że silnik po 200 ts km to trup. Dlatego są "okazje" 15-tolatków z przebiegami 120-150 max 170 ts km :rotfl: ( u mnie 334 ts km )Przy tym przebiegu , skoro trza rozbierać silnik, to prócz sprawdzenia zaworów ( i uszczelniaczy + ewentualne planowanie głowicy) i wymiany UPG , warto się pokusić o podmianę pierścieni

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności