Gość xadox Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam, Kupiłem Corsę C z 2002 roku 1.0 12V silnik Z10XE z niby tylko uszkodzoną cewką zapłonową. Okazało się, że na środkowym cylindrze jest brak kompresji, dwa zewnętrzne mają po 12 - co zrobić? Auto ma przejechane 200tys. km Remontować stary silnik czy kupować używkę? Co to może być za uszkodzenie i ile może kosztować naprawa? Kogo polecacie do takich napraw - rejon Katowice, Chorzów, Tychy, Sosnowiec, Siemianowice (coś w tych stronach) dzięki Przeniosłem do odpowiedniego działu majq1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech. Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Trzeba rozebrać silnik i ustalić co jest przyczyną spadku kompresji. Jeżeli przyczyna tkwi w głowicy warto naprawiać. W przypadku gdy zużyty jest blok silnika to wtedy bardziej się opłaca kupić używkę. Nie opłaca się naprawiac silnika całaego moim zdaniem z dwóch powodów: po pierwsze ciężko jest znaleźć dobry warsztat, który to zrobi dobrze a po drugie cena dobrej naprawy jest bardzo duża.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/#findComment-415186 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xadox Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Byłem u mechanika. Jest klika możliwości i chciałbym wiedzieć co o nich myślicie? Podobno w tych silnikach uszkodzeniu ulegają głowice ale tylko jeśli nie ma kompresji na pierwszym cylindrze od rozrządu, a skoro tu jest walnięty środkowy więc głowica pewnie jest OK - nie wiadomo. 1. Remont może kosztować od 2000zł aż do 4000zł - kolejne uszkodzenia mogą wychodzić w trakcie prac stąd taki zakres cenowy. Robiąc remont musimy liczyć też oleje, nowy rozrząd itp. itd. 2. Nowy silnik ok. 2000 zł + robota (może 600zł). 3. Jest jeszcze wersja oszczędnościowa żeby wziąć się za ten cylinder bez wyciągania silnika i naprawić zawory bo przypuszczalnie tylko te są walnięte i naprawić tylko dajmy na to dwa uszkodzone zawory na tym środkowym cylindrze za ok. 800-1000zł. Jak to zrobimy to możemy mieć szczęście i będzie OK lub w pracy wyjdzie np. że coś więcej jest walnięte i znów kapa. Co robić? Jak żyć ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/#findComment-415198 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Niech mechanik zrobi próbę olejową. To powinno naświetlić trochę sytuację czy winna jest głowica czy kompresja wieje przez pierścienie-cylinder.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/#findComment-415199 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech. Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Jeszcze raz podkreslam, że aby podjąć decyzję należy zweryfikowac stan silnika i określić uszkodzenia. Jak ustalisz co jest uszkodzone to wtedy możesz decydować co robić. Gdybania do niczego nie prowadzą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/#findComment-415258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xadox Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Czyli mechanik powinien rozkręcić silnik i zobaczyć co jest nie tak? Czy rozkręcając silnik będzie widział tylko co się dzieje w górnej części czy do wszystkich podzespołów dolnej części też się dostanie? Laik jestem i się na tym po prostu nie znam. Ile może kosztować samo takie fachowe sprawdzenie tego silnika? Przypominam, że to silnik, który ma przejechane 200tys. km i nie wiem czy gra jest warta świeczki, ale z drugiej strony czy dobrze wnioskuję, że naprawiony silnik jest prawie jak nowy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/#findComment-415267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech. Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Silnik jest nowy jak wyjedzie z fabryki. Tak jak pisałem wcześniej można taki silnik naprawić ale żeby się to opłacało to dół czyli blok z tłokami musi być dobry. Opłaca się naprawiać moim zdaniem tylko górę czyli głowicę. Żeby poprawnie zweryfikować stan silnika trzeba również rozkręcić silnik. Musisz poszukać dobrego wasrsztatu to będzie w stanie z dużą dokładnowaścią zdjagnozować problem bez rozkręcania. Jednak aby całkowicie określić koszty ewentualnej naprawy trzeba silnik rozkręcić. Wtedy powinieneś zadecydować co robić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/#findComment-415319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 silnik, który ma przejechane 200tys. km i nie wiem czy gra jest warta świeczki, Tylko w polsce obowiązuje pogląd , że silnik po 200 ts km to trup. Dlatego są "okazje" 15-tolatków z przebiegami 120-150 max 170 ts km ( u mnie 334 ts km )Przy tym przebiegu , skoro trza rozbierać silnik, to prócz sprawdzenia zaworów ( i uszczelniaczy + ewentualne planowanie głowicy) i wymiany UPG , warto się pokusić o podmianę pierścieni   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47638-corsa-c-10-12v-z10xe-brak-kompresji-na-%C5%9Brodkowym-cylindrze-co-zrobi%C4%87/#findComment-415330 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.