Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Było to już omawiane. Ściągasz mieszek od ręcznego. Widzisz wystającą śrubę z nakrętką. Dokręcasz nakrętkę i skracasz linkę. Tylko nie za mocno bo bedzie tarło podczas jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4775-r%C4%99czny/#findComment-315844
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chesz to dobrze zrobić a masz bębny hamulcowe, to najlepiej je zdjąć , zeszlifować z nich "rant ", przeczyść szczęki i wewnętrzną strone bębnów ( nie będa "szurały" w wilgotne dni ) a pózniej załóż je z powrotem i wyreguluj śrubą wewnątrz bębna( korektor)- taka z ząbkami -tak żeby po założeniu bęben się lekko obracał.

Wtedy masz pewność że i reczny i nożny na tylnych kołach bedzie dobrze działał.

Śruba regulacyjna przy rączce sprawdza sie doraźnie w Corsie C, ewentualnie w Astrach G z tylnymi hamulcami tarczowymi(chociaż i tu np. po wymianie klocków wystarczy kilka razy pociagnąć i reczny powinien sie sam wyregulowac )Osobiscie nigdy do regulacji recznego tej śruby nie używałem .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4775-r%C4%99czny/#findComment-315842
Udostępnij na innych stronach

1 czy reczny chodzi luzno tz nie czuc ze linka jest ciagnieta jak tak naciagnac linke w kabinie

 

jak nie masz opis a autokacika sam to przerabiałem;)

 

46. Mam ciagle problem z hamulcem ręcznym i regulacjš w tylnych bebnach.Nie pamiętam jak byly założone sprężyny oraz "jezyczek" do blokady. - Po pierwsze: samoregulator musi chodzić lekko(ta nakrętka z zšbkami musi się łatwo kręcić). Po drugie: samoregulator musi być na odpowiedniš stronę auta(nie zamieniać stronami bo zamiast kasować to się bedzie luz zwiększał). Jeli popatrzysz na widełki samoregulatora to na jednyn "widełku" jest od wewnštrz taki mały wypustek. Blaszka samoregulatora musi się oprzeć włanie o niego a druga strona blaszki powinna po zmontowaniu dotykać tej zšbkowanej ryb regulatorka od góry.Do blaszki ma być doczepiona sprężyna zaczepiona o otwór w szczęce. Sprężyna ma tak cišgnšć blaszkę żeby cały czas opierała się o ten wypustek w widełkach. Więcej nic nie moge zaoferować. PS. Jak sprawdzić przed założeniem bębna czy samoregulator działa! Po zmontowaniu wszystkiego wykonać nastepujšcy eksperyment: Rozcišgać rękami szczęki od góry(symulujšc działanie cylinderka). Za każdym ruchem dzwignia ma sie poruszać i zaczepiajšc za zšbki przekręcać nakrętkę. Jak sš nowe szczeki to trzeba zrobić z 300km zeby mozna było odczuc pozadane efekty, dobry reczny (boston). Na samoregulatorach (na rozpieraczu) na tym spłaszczeniu jak wyczycisz sš litery L i R > chodzi o ozanczenie strony lewa czy prawa > nie można pomylić bo nakrętka samoregulatora będzie się kręcićw drugš stronę. W ropieraczu między rurkš a częsćiš gwintowanš znajduje się taka blaszka (bimetal) któr wchodzi w rowek rurki > przy składaniu wystajšca częć bimetalu musi być od strony blachy (po założeniu jej nie widzimy) jak założysz odwrotnie to blaszka samoregulatora będzie się opierać o ten wystajšcy bimetal i nie będzie obracać nakętki. Zeby działał ręczny > należy tak ustawić nakętkę > że bemben wejdzie prawie bez luzu > jak masz już kołnież to lepiej zeszlifować go boszkš lub dać przetoczyć bębny bo po założeniu jest duży luz na samoregulatorze przez co nie chce się on dobrze skasować. A sama jazda 100 czy 300 km. nic nie da > bo nakętka obraca sie przez hamowanie > trzeba wiele (bardzo wiele) razy hamować by się ten luz skasował. Przy rozpieraczu to spłaszczenie ma dwie strony > na zewnštrz musi być to takie podwójne wycięcie > gdyż w to miejsze zachacza blaszka saoregulatora (tynium).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4775-r%C4%99czny/#findComment-315836
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc ale nie dodalem ze z tylu mam tarcze a reczny chodzi bardzo lekko moge go zaciagnac do oporu a kola i tak sie beda kracic wiec chyba napiac linke w srodku auta ale jak to zrobic?:D

:D:D:D:D:D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4775-r%C4%99czny/#findComment-315805
Udostępnij na innych stronach

Było to już omawiane. Ściągasz mieszek od ręcznego. Widzisz wystającą śrubę z nakrętką. Dokręcasz nakrętkę i skracasz linkę. Tylko nie za mocno bo bedzie tarło podczas jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4775-r%C4%99czny/#findComment-315795
Udostępnij na innych stronach

ok juz wiem jak dzieki

mam jeszcze pare innych problemow

w ktore opisalem w pozostalych moich postach

 

jeszcze raz wielkie dzięki :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

[ Dodano: Czw Wrz 13, 2007 22:55 ]

ok zrobilem to bodkrecilem luzna linke ale to nic nie dalo dalej nie dzile :(:(:(:(

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/4775-r%C4%99czny/#findComment-315792
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności