Gość winimoto Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Mam nietypowy problem, którego nigdzie nie mogę znaleźć. Chcę zamienić swój badziewny i słaby silnik 1.6 8V na 1.4 16V. Różnica to jakieś 15KM. Pytanie czy jest sens i czy nie będzie z tym projektem dużego problemu? Czy wszystko pasuje Plug&PLay? Z góry dziękuję za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Sensu za bardzo nie widzę, lepiej wsadzić z powrotem sprawny badziewny silnik 1.6 8v. Konie to nie wszystko liczy się moment i jego przebieg, a tu 1.4 zostaje w tyle.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-415904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość winimoto Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 A 1.6 8V ma lepszy moment?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-415905 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Chodzi bardziej o to jak go rozwija i przy jakich obrotach idzie w górę. 16v moment umieszczony jest wysoko, trzeba kręcić biedaka żeby coś to szlo. 1.6 krzywa rośnie od niższych obrotów przez co silnik jest bardziej elastyczny i nie ma potrzeby kręcenia wysoko. Cyferki podam jutro, dziś już nie ogarnę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-415906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Poza tym ten 1,6 jest w sam raz pod LPG w przeciwieństwie do 1,4 a ceny paliwa jednak idą w górę, warto to rozważyć. Zostawiłbym prosty 1,6 jednak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-415907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Trochę danych: 1.6 8v - > moment 128Nm przy 2800 obr. 1.4 16v - > moment 125Nm przy 4000 obr. W skrócie, zmiana silnika na 1.4 16v jest nieopłacalna, auto trzeba wysoko kręcić co wpłynie na ilość spalanej zupy. Dodatkowo z doświadczenia wiem iż silniki 1,6 8v to jedne z najlepszych silników Opla zaraz po 2.0 8v, są praktycznie nie do zajechania przy normalniej eksploatacji tzn. terminowe okresy wymiany oleju, filtrów, bez katowania na zimno. Fakt, jest tam EGR, ale można go zatkać i wsadzić emulator lub co jakiś czas czyścić. Jeżeli już chcesz wymieniać silnik wymień na taki sam, obejdzie się bez rzeźby i niepotrzebnych/nieprzewidzianych kosztów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-416016 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stefdeath Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Poza tym 1.6 8v jest bezkolizyjny. Wydawanie kilku tys na przekładkę na 1.4 to jakis absurd. Lepiej już podkręcić to co jest. Z takiego 1.6 8v da radę wycisnąć dodatkowe konie znacznie taniej niż wyniósłby swap.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-435858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artur66624 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Najlepiej wsadz 2,0 8v 115 koni . Spokojnie podejdzie ci do skszyni biegów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-510747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papieju Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Trochę danych: 1.6 8v - > moment 128Nm przy 2800 obr. 1.4 16v - > moment 125Nm przy 4000 obr. W skrócie, zmiana silnika na 1.4 16v jest nieopłacalna, auto trzeba wysoko kręcić co wpłynie na ilość spalanej zupy. Dodatkowo z doświadczenia wiem iż silniki 1,6 8v to jedne z najlepszych silników Opla zaraz po 2.0 8v, są praktycznie nie do zajechania przy normalniej eksploatacji tzn. terminowe okresy wymiany oleju, filtrów, bez katowania na zimno. Fakt, jest tam EGR, ale można go zatkać i wsadzić emulator lub co jakiś czas czyścić. Jeżeli już chcesz wymieniać silnik wymień na taki sam, obejdzie się bez rzeźby i niepotrzebnych/nieprzewidzianych kosztów. Albo na c16se, masz 135nm tyle że przy 3400rpm - wg tego co posiadam na temat c16se. Tyle że dostac ten motor z wiązką i niezakatowany - cięzka sprawa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-510752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Odpowiadacie na posty z ponad 1.5roku ....moze autor juz nie ma asterki....Ale bedzie dla innych którzy beda chcieli zrobic swap.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47784-nietypowy-swap-astra-g-16-8v-75km-na-14-16v-90km/#findComment-510756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.