Gość brzoza Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Najbardziej boję się, że oring będzie przerwany a dostać lub dopasować inny to będzie problem. Potraktuję to chyba silikonem wysokotemperaturowym delikatnie oczywiście.Dam znać co ztego wyszło.Nie ma żadnego problemu z nabyciem tego oringa to standard w każdym sklepie z częściami do Jelcza dostaniesz bez problemu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Brzoza-czy ty masz 2,0 dti w swim aucie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Brzoza-czy ty masz 2,0 dti w swim aucie Tak silnik z interkolerem 101km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 Ja mam ten sam silnik. Powiedz mi czy przy okolo 3 tys obr czuć delikatne szrpnięcie(turbina zaczyna podawać) czy odbywa się to łagodnie. Autko mam od niedawna i staram siępoznać charakterystykę tego silnika. Właśnie byłem w garażu- sprawdziłem wszystkie zaworki u mnie terkoczą wszystkie czyli są sprawne. nie dało mi to spokoju, więc zamiast siedzieć i pić piwo to sprawdziłem sobie owe zaworki. W mioim przypadku zaworki te w dolnej części mają gumki z plastikowymi końcówkami i jakiekolwiek zabrudzenia tych zaworków nie powinny mieć miejsca. Jutro wyczyszczę EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 w dolnej części mają gumki z plastikowymi końcówkami i jakiekolwiek zabrudzenia tych zaworków nie powinny mieć miejsca. Jutro wyczyszczę EGR. Tak jest tylko czy odnałazłeś wszystkie bo te które wymieniłeś to sa elektrozawory dwa obok aku.. i jeden nad alternatorem a jeszcze sa dwa mechaniczne jeden obok turbo i jeden na tym samym kolektorze co niby masz czyścic tego EGR i one też są odpowiedzialne za te dolegliwości śilnika ja nie mam żadnych przerw między tymi obrotami które wymieniłeś a turbo osiąga największy moment obr. w granicach 1800-2500 obr/min   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2007 sorki, że zawracam ci głowę ale to nie jest przerwa w obrotach tyko włączenie turbo przy tych obrotach. A jak sprawdzić tamte zaworki( siłowniczki), które wymieniłeś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 A jak sprawdzić tamte zaworki( siłowniczki), które wymieniłeś? Możesz delikatnie poruszać za cięgno jeżeli się poruszają to są dobre bo one są sterowane elektrozaworami jeżeli nie można ruszyć cięgna to jest zapieczony A odnośnie turbo to ono kręci się cały czas bo jest napędzane spalinami od powiedzmy 700 0br/min i największy moment obrotowy osiąga przy tych obrotach które wymieniłem oczywiście przy tych turbinach ,bo są turbiny o zmiennych łopatkach na wirniku i ta turbina osiąga już przy niskich obrotach silnika ten moment obrotowy jak również w turbinach tuningowych jest tak samo szybko osiągalny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Wczoraj czyściłem EGR-tragedia. Był tak zasyfiony, że chwilę musiałem popatrzeć co to jest i jaki ma kształt. wszystko najpierw trzeba było zeskrobać a dopiero później umyć. Ta nieszczelność o której wcześniej pisałem-to nie oring tylko odpowietrzenie tego EGR. Pod obudową plastikową jest otwór skierowany w kierunku chłodnicy- dlatego miałem wrażenie, że to była nieszczelność. Musiałem zdjąć przewód od interkolera żeby wyczyścić również gniazdo tego zaworu. Brzoza mam pytanie czy EGR to przypadkiem nie jest zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej, bo wydaje mi się,że kanał który odchodzi od EGR skierowany jest prosto w dół.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315240 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeusmobil Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Slaw3170, nie egr nie jest zaworem odpowietrzajacym skrzynie, to zawor recylkuracji spalin a co za tym idzie czesc spalin podaje jeszcze raz do silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315239 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 ok, tylko miałem wrażenie, że kanał który EGR otwiera idzie do dołu a więc do skrzyni korbowej, sorki jest to mój pierwszy diesel osobowy i dopero go poznaję Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/2/#findComment-315217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.