Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Jesli chodzi o elektro zaworki to od dolu czesto - wlasnie przez otworek w gumce sie zatykaja - a najczesciej to ten przy turbo (wewnatrz jest male siteczko)- poprostu smieci z drogi i juz. Droznosc jest konieczna ze wzgledu na zasade dzialania - gdy nie jest zadzialany pompka waku ma ta dolna czescia ssac powietrze .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/3/#findComment-315204 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 niestety mój temat zleciał całkiem na dół i nie mogę go wywindować, to może tutaj zapytam bo temat zbliżony: Lekko przeczyściłem zawór EGR (ten czarny na kolektorze), i takie mam pytanie: na ile swobodnie powinien chodzić ten grzybek, bo jak zasysam powietrze to zaczyna on się ruszać , ale nie swobodnie, tylko z lekkim oporem, czasem nie do końca się przesunie, czasem lekko trzeba mu pomóc palcem. Chodzi jak zawór hydrauliczny a nie lata jak pneumatyczny. Tak ma być , czy ma latać pyk-pyk-pyk ? EGRa wyczyściłem praktycznie z zewnątrz - czy do środka też mam wlać jakiegoś WD-40 i przepłukać ? W temacie http://forum.opel24.com/zafira-20dth-slabnie-na-3-tys-obrotow-vt8843,10.htm#89430 się męczę dalej ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/3/#findComment-315104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 GrzegorzQ, ten EGR który ja też czyściłem i zamieściłem zdjęcia to ciężko palcem jest go nacisnąć jeżeli będzie latał tak jak to wymieniłeś pyk. pyk . to świadczy o uszkodzeniu membrany w tym zaworze ,I wystarczy tylko tak jak ja na zewnątrz czyścić A ten drugi elektrozawór jest od podtrzymania turbo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/3/#findComment-315045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 A ten drugi elektrozawór jest od podtrzymania turbo Wydawało mi się że: jeden obok akumulatora jest od EGRa (czarna pokrywka czarny wężyk) drugi obok akumulatora jest od (szara pokrywka biały wężyk) ten nad alternatorem jest od turbo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/3/#findComment-315039 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2007 GrzegorzQ: te dwa elektrozawory tak jak pisał Brzoza są jeden od EGR a drugi od Turbo.( można to sprawdzić po tych cienutkich przewodach) Jeżeli chodzi o sam EGR to tak jest jak pisze Brzoza: grzybek ciężko wcisnąc palcem. Ja wyczyściłem EGR i praca silnika poprawiła się ( nie wiem nawet dlaczego, może ten EGR jest tak ważny, mój silnik przyspiesza płynniej już tak nie szarpie aż przyjemnie się jeździ) Ale mój EGR był można powiedzieć niedrożny-tyle było syfu. Brzoza dzięki za info i porady   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/3/#findComment-314535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Brzoza dzięki za info i porady Nie ma za co   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/3/#findComment-314407 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Zabrałem się za te elektrozaworki (tego koło turbo można odkręcić przy odrobienie zdolności manualnych http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif, a jesli ktos nie ma to wystarczy odchylić obudowe filtru powietrza). Rozebrałem dolną część i wydaje się ok, jest czysto i sucho. Sprawdziłem oporność i wszystkie mają 6,1 oma. "Terkotanie" wygląda tak że raczej jest słyszalne, ale zależy czasem głośno czasem cicho, a czasem troche tak jakby się przytkało. Najlepiej działa ten czarny z większymi średnicami rurek. Zamieniłem miejscami ten zawór obok aku z tym od turbiny i mam wrażenie że jest lekka poprawa. Tzn, check zapala się tak jak kiedyś po ostrzejszym zatrzymaniu po rozgrzaniu silnika, ale znika już przy 2000 obrotów na 2gim biegu (wcześniej znikał po 3 tys na 3 biegu). Jaka może być diagnoza? Obydwa walnięte i do wymiany??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/4781-dolot-powietrza-zafira-dti/page/3/#findComment-314237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.