Gość sniady Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Witam, od około 3 miesięcy szukam, przeglądam,czytam, pytam się różnych osób o ten samochód. Niby fajne auto, ludzie polecają. Widzę na Śląsku dużo takich jeździ więc chyba jest w porządku. No więc odszukałem (wydaje mi się całkiem fajny wózek) o razu w gazie. No i pytam się znajomego mechanika co o tym wyborze sądzi... On mi na to że "wchodzę w japonkach w bagno"..."Sam samochód tragedią nie jest, ale posiadanie do tego silnika inst. gaz jest samobójstwem" że mi zawody będą wybijały co tydzień, elektryka się sypała...Ogólnie jak bym wygrał w totka i chciał mu zapewnić robotę na lata,to mam kupować. Będzie mnie przyjmował z uśmiechem.... Zwracam się tutaj do fachowców, mechaników, ludzi którzy znają się na mechanizmach w tym aucie zawartych. Czy taki samochód jest dobrym wyborem dla mnie(chcę w miarę oszczędne, bezpieczne auto). Wiem że jeśli chciał bym bez awaryjne to powinienem sobie kupić nowe na gwarancji Ale czy taki Ople można by nazwać stosunkowo bez awaryjnym. Doskonale rozumiem że jeśli będę wszystko wymieniał i często bywał na przeglądach to mi to poratuje dupe, ale jak częste te wymiany, przeglądy mają być? Co 6 miesięcy... Błagam pomóżcie mi, zróbcie dobry uczynek przed świętami Samochód podobno ma 170tyś. przebiegu silnik jak pisałem 1.8 16V, wersja po lifcie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47885-opel-vectra-b-99-18-16v-na-gazie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 posiadanie do tego silnika inst. gaz jest samobójstwem Witam. Częściowo mechanik ma rację , a wiąże się to z tym , że opel zaczął stosować szklankowe popychacze do regulacji luzów zaworowych i te silniki (z lpg) zbierają raczej niepochlebne opinie.Ludziska piszą o częstym wypalaniu zaworów . Do takich silników należy Z1,8XER 103kw/ 140KM - ten nie jest polecany. Po przeszukaniu netu wyszło , że silnik Z1,8XE 92kw/125 ma hydrauliczne popychacze . Wywodzi się z silnika X1,8XE1 ( 115 KM),więc z tymi silnikami nie powinno być problemów z gazem , poza zwykłymi dolegliwościami jakie mogą się zdarzyć. No więc odszukałem (wydaje mi się całkiem fajny wózek) od razu w gazie. Tu radziłbym ostrożność , bo rzadko się zdarza , żeby ktoś się pozbywał autka ze sprawnym lpg. Nie wierz na słowo , że wszystko jest ok , a sprzedaje bo wyjeżdża za granicę , albo kupuje auto rodzinne. Przed kupnem solidna diagnostyka , najlepiej w ASO ( za to można im zapłacić)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47885-opel-vectra-b-99-18-16v-na-gazie/#findComment-416391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sniady Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 silnik Z1,8XE 92kw/125 ma hydrauliczne popychacze . Wywodzi się z silnika X1,8XE1 ( 115 KM),więc z tymi silnikami nie powinno być problemów z gazem , poza zwykłymi dolegliwościami jakie mogą się zdarzyć. Dzięki Kolego za pomoc. Rozumiem że 115KM to wersja 8 zaworowa ? Jeśli już jednak bym się zdecydował na te z 125KM, ile kosztowała by taka usterka w warsztacie(wypalenie zaworów). W tygodniu zabieram auto do znajomego mechanika, do siebie do serwisu( myślisz że to wystarczy?)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47885-opel-vectra-b-99-18-16v-na-gazie/#findComment-416405 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Rozumiem że 115KM to wersja 8 zaworowa ? nie to starsza wersja tego 125 konnego silnika wszystkie 1,8 w vectrze B maja 16 zaworow w roczniku 99 bedziesz mial raczej wersje x18xe1 115 koni z18xe byly montowane pod koniec produkcji w 2002   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47885-opel-vectra-b-99-18-16v-na-gazie/#findComment-416425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sniady Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Jak to sprawdzić jaki dokładnie silnik jest pod maską ? Czy naprawa tych korków to duży koszt, częstotliwość jest duża występowania takiej awarii ? I szczerze mówiąc jaki to ma skutek przy silniku ? Silnik jest nie stabilny? "Szarpie"?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47885-opel-vectra-b-99-18-16v-na-gazie/#findComment-416456 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 naprawa tych korków to duży koszt Jeśli to chodzi o zawory , przy hydraulicznej regulacji konieczność naprawy to rzadkość. Podstawa , to regularna wymiana oleju. Z tego linku Objaśnienie oznaczeń silnika (dotyczy silników VECTRY, nie wiem jak to się odnosi do innych modeli OPLA) powinno dać się ustalić dokładnie typ silnika. Z tego Opel Vectra B oznaczenia silników i podstawowe dane wynika , że w razie problemu można jeszcze szukać po oznaczeniu sterownika ( simtec 70) + wpis mocy do dow. rej., ale z tym może być różnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47885-opel-vectra-b-99-18-16v-na-gazie/#findComment-416501 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sniady Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 (edytowane) Potwierdzając że silnik to X18XE1, czyli rozumiem ten z hydraulicznym popychaczem(rozumiem mniej podatny na awarie zawodów przy użyciu gazu). Jeszcze jeśli można zaczerpnąć waszej wiedzy mam kilka pytań: 1. Podczas oględzin takiego samochodu na co warto zwrócić szczególną uwagę ? Wiem że szczególnie karoseria jest podatna na korozję, trzeba przyjrzeć się progom. Widzę że bardzo dużo jest tematów o rozrząd(tym chyba spokojnie zajmie się mój mechanik) i regulację instalacji gazowej. 2.Słyszałem kiedyś jak mój ojciec rozmawiał z mechanikiem o instalacji gazowej. W jaki sposób można dowiedzieć się o poprawnej pracy instalacji(głównie podczas jazdy?) 3.Dużo osób na forum narzeka na zwieszenie. Jest to bardziej awaryjny punkt auta ? 4. Jak wygląda sprawa z wymianą rozrządu i oleju(jaki polecacie) - i ile powinno takie coś kosztować(zdrowa dobra niska cena) ? 5. No i ostatnia sprawa jeszcze raz co do gazu. Gościu mówił że ma sekwencyjną instalacje zamontowaną i pali jakieś 9 litrów średnio gazu, nie ważne czy to prawda czy nie. Wiem(Na pewno tak miał mój ojciec przy astrze) że mogą się zdarzyć totalnie nie ogarnięte instalacje. Na pewno nie ma tak że wszystkie są perfekt, ale czy jest coś przy sekwencji co mogło by mnie totalnie zniechęcić do zakupu auta ?(Mega dupczona instalacja, pod zespoły, stan itd ? Czy zła instalacja może spowodować nie odwracalny uszczerbek na silniku ? Z góry dzięki za pomoc !! Edytowane 4 Grudnia 2011 przez sniady   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47885-opel-vectra-b-99-18-16v-na-gazie/#findComment-416527 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 (edytowane) W dziale sprawdzonych porad znajdziesz trochę informacji , bo w skrócie to by wyglądało tak : 1 Że ople bardzo bierze rdza, też słyszałem i byłem pozytywnie zaskoczony. Sprzedałem rok temu kadetta z 91 r - robiłem tylko tylne błotniki . Podejrzewam , że nabywca nie stresował się wymianą progów.Nie wiem jak to z vectrą jest , ale ten rocznik już powinien mieć niezłe zabezpieczenia antykorozyjne 2 Głównie poszarpywania przy mocnym przyspieszaniu i przyduszenie silnika po nagłym wciśnięciu gazu. 3 Trudno mi powiedzieć. Nigdy nie miałem problemów z tym 4 O olejach jest temat Jaki olej? Rozrząd nie bardzo wiem , tak 300-400 zł 5 Instalacja musi być dopasowana do mocy silnika , żeby autko nie zdychało ( w papierach od lpg będzie opisana moc instalki) W papierach musi być legalizacja butli , bo nie zrobisz przeglądu Czy zła instalacja może spowodować nie odwracalny uszczerbek na silniku ? Aż tak źle to nie jest. Najczęściej objawia się to , że autko kiepsko jeździ ( mułowate , szarpie , dziwne spalanie). No i są lepsze i gorsze instalację ( czytaj bardziej trwałe). Z reguły po ok 100 tys km pojawia się problem zużytego parownika . Wymiana (naprawa)ok 500 zł , a jak wtryski są dobrej firmy , to regularna wymiana filtrów+ ewentualna regulacja w dobrym warsztacie i się jeździ za pół ceny. Skoro w trasie pali 9 l , to instalka może jeszcze posłużyć Najważniejsze to odwiedzić warsztat , który komputerem sprawdzi błędy lub jak masz znajomego z vectrą (do treningu) samemu sprawdzić , bo można Kody błędów Opel Corsa Miało być w skrócie , a wyszło jak zwykle Edytowane 4 Grudnia 2011 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/47885-opel-vectra-b-99-18-16v-na-gazie/#findComment-416542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.