Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o pomoc w następującej sprawie.

Od pewnego czasu mam problemy z ładowaniem.

Objawy są następujące: migocze lub świeci kontrolka ładowania przy napięciu ładowania 14.5V.

Czasami kontrolka zaświeca jaśniej przy większych obrotach.

Objawy występują przy zimnym silniku.

Wydaje mi się że może to mieć związek ze wzbudzaniem.

Samochód: Opel Corsa B 1994, silnik X12SZ. przebieg 160tys.

W samochodzie jest instalacja gazowa.

Pasek naciągnięty, połączenia stabilne - brak widocznej korozji.

Brak spadku napięcia pomiędzy alternatorem a akumulatorem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziękuję za pierwsze odpowiedzi.

A może ktoś zdradzić jaki tam może być regulator - Może jakiś link do katalogu lub chociaż typ.

Niestety użytkuję samochód codziennie i muszę dokonać naprawy popołudniami, a wtedy sklepy są już zamknięte i nie zdążę nic kupić.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-418482
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku może być altek Bosch klub Delco.

Łatwo można rozróżnić:

Bosch ma regulator na zewnątrz przykręcony do obudowy.

Delco ma w srodku i trzeba w celu wymiany rozmontować obudowę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-418490
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Bazując na opisie "W przypadku Delco-Remy śruby skręcające obudowę są w połowie długości i nie przechodzą przez stojan - zaznaczone na zielono. W przypadku BOSCH'a, śruby przechodzą przez cały stojan",

post-12184-0-33919300-1324902804_thumb.jpg

ustaliłem iż posiadam Alternator Delco-Remy.

W książce "Opel Corsa'93 Obsługa i naprawa" jest informacja iż napięcie łądowania przy włączonych światłach i obrotach 2000 powinno wynosić pomiędzy 13,9 a 14,8V.

Z kolei w książce "Opel Corsa i Tigra" autor wymienia napięcie regulacji przy 4000 obr/min w wysokości 14,7 +/-0,5V.

W związku z powyższym wydaje mi się iż regulator jest OK - co o tym myślicie?

Najbardziej podejrzanymi elementami wydają mi się szczotki (mogą się zawieszać lub są zużyte) lub diody od wzbudzenia.

Po zapaleniu silnika na "wolnych obrotach" jest napięcie około 12,5V dopiero po kilkukrotnym przegazowaniu napięcie się podnosi.

Przy świeżo naładowanym akumulatorze kontrolka ładowania nie zapala się.

Do chwili obecne akumulator dwukrotnie się rozładował.

Czy może to być wina padniętego akumulatora, czy też może ten się rozładowuje przez nieprawidłowo działający alternator?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-419262
Udostępnij na innych stronach

lub diody od wzbudzenia.

 

i ku temu bym się skłaniał :-)

miałem takie objawy dwukrotnie we Fiatach i wina leżała w padniętej jednej z diod na płytce

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-419289
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Wymontowałem alternator, rozebrałem go i przyczyna była jasna - zużyte szczotki.

Wymieniłem je (koszt 8,5zł/kpl), zmontowałem i.... kontrolka nie świeci.

Oczywiście nie obyło się bez utrudnień. Jedna ze śrub od obudowy ukręciła się tuż przy gwincie.

Wywierciłem, wkręcam wykrętak - i znowu klops... ukręcił się. Trochę się trzeba było napocić, ale udało się.

Teraz trzeba trochę potestować, ale wszystko wskazuje na to że problem został rozwiązany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-423405
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość Grzegorzsky

Mam Pytanie. Zaswiecila mi sie kontroka ładowania i przy dodawaniu gazu rozlasnia sie i widacz to tez na swiatlach mijania. Ladowanie 14.5 przy wloczeniu swiatel kierunkow ogrzewania tylnej szyby spada ponizej 14. Walniety altek czy regulator. Alternator delco

Edytowane przez Grzegorzsky

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-456226
Udostępnij na innych stronach

Walniety altek czy regulator.

To tak jak byś pytał o samochód który nie odpala. Popsute auto czy silnik ? :wink:

Według mnie w Twoim przypadku padła dioda, niestety bez demontażu nie sprawdzisz.(razem jest ich 9 - sześć głównych i trzy pomocnicze)

Przy uszkodzonym regulatorze napięcia napięcie idzie mocno do góry nawet 18-20 V czasami i więcej.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-456247
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności