Gość specnarz Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Witam. Proszę o pomoc w następującej sprawie. Od pewnego czasu mam problemy z ładowaniem. Objawy są następujące: migocze lub świeci kontrolka ładowania przy napięciu ładowania 14.5V. Czasami kontrolka zaświeca jaśniej przy większych obrotach. Objawy występują przy zimnym silniku. Wydaje mi się że może to mieć związek ze wzbudzaniem. Samochód: Opel Corsa B 1994, silnik X12SZ. przebieg 160tys. W samochodzie jest instalacja gazowa. Pasek naciągnięty, połączenia stabilne - brak widocznej korozji. Brak spadku napięcia pomiędzy alternatorem a akumulatorem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość celius Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 No moim zdaniem to masz za wysokie ładowanie 14,4V to max. Sprawdź regulator bo jeszcze Ci aku wybuchnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-418455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Regulatora raczej nie sprawdzisz, chyba że przez podmianę. Ale objawy faktycznie wskazują na jego uszkodzenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-418474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość specnarz Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Witam. Dziękuję za pierwsze odpowiedzi. A może ktoś zdradzić jaki tam może być regulator - Może jakiś link do katalogu lub chociaż typ. Niestety użytkuję samochód codziennie i muszę dokonać naprawy popołudniami, a wtedy sklepy są już zamknięte i nie zdążę nic kupić. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-418482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 W tym silniku może być altek Bosch klub Delco. Łatwo można rozróżnić: Bosch ma regulator na zewnątrz przykręcony do obudowy. Delco ma w srodku i trzeba w celu wymiany rozmontować obudowę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-418490 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość specnarz Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Witam. Bazując na opisie "W przypadku Delco-Remy śruby skręcające obudowę są w połowie długości i nie przechodzą przez stojan - zaznaczone na zielono. W przypadku BOSCH'a, śruby przechodzą przez cały stojan", ustaliłem iż posiadam Alternator Delco-Remy. W książce "Opel Corsa'93 Obsługa i naprawa" jest informacja iż napięcie łądowania przy włączonych światłach i obrotach 2000 powinno wynosić pomiędzy 13,9 a 14,8V. Z kolei w książce "Opel Corsa i Tigra" autor wymienia napięcie regulacji przy 4000 obr/min w wysokości 14,7 +/-0,5V. W związku z powyższym wydaje mi się iż regulator jest OK - co o tym myślicie? Najbardziej podejrzanymi elementami wydają mi się szczotki (mogą się zawieszać lub są zużyte) lub diody od wzbudzenia. Po zapaleniu silnika na "wolnych obrotach" jest napięcie około 12,5V dopiero po kilkukrotnym przegazowaniu napięcie się podnosi. Przy świeżo naładowanym akumulatorze kontrolka ładowania nie zapala się. Do chwili obecne akumulator dwukrotnie się rozładował. Czy może to być wina padniętego akumulatora, czy też może ten się rozładowuje przez nieprawidłowo działający alternator?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-419262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pionaj Opublikowano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 lub diody od wzbudzenia. i ku temu bym się skłaniał :-) miałem takie objawy dwukrotnie we Fiatach i wina leżała w padniętej jednej z diod na płytce   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-419289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość specnarz Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Witam. Wymontowałem alternator, rozebrałem go i przyczyna była jasna - zużyte szczotki. Wymieniłem je (koszt 8,5zł/kpl), zmontowałem i.... kontrolka nie świeci. Oczywiście nie obyło się bez utrudnień. Jedna ze śrub od obudowy ukręciła się tuż przy gwincie. Wywierciłem, wkręcam wykrętak - i znowu klops... ukręcił się. Trochę się trzeba było napocić, ale udało się. Teraz trzeba trochę potestować, ale wszystko wskazuje na to że problem został rozwiązany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-423405 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorzsky Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 (edytowane) Mam Pytanie. Zaswiecila mi sie kontroka ładowania i przy dodawaniu gazu rozlasnia sie i widacz to tez na swiatlach mijania. Ladowanie 14.5 przy wloczeniu swiatel kierunkow ogrzewania tylnej szyby spada ponizej 14. Walniety altek czy regulator. Alternator delco Edytowane 17 Września 2012 przez Grzegorzsky   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-456226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Walniety altek czy regulator. To tak jak byś pytał o samochód który nie odpala. Popsute auto czy silnik ? Według mnie w Twoim przypadku padła dioda, niestety bez demontażu nie sprawdzisz.(razem jest ich 9 - sześć głównych i trzy pomocnicze) Przy uszkodzonym regulatorze napięcia napięcie idzie mocno do góry nawet 18-20 V czasami i więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48328-corsa-b-%C5%82adowanie-145v-i-%C5%9Bwieci-kontrolka/#findComment-456247 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.