Skocz do zawartości

Omega 2.0 - wysokie obroty


Gość mateo119_11

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mateo119_11

witam mam omegę 2.0 16 v c20xev problem z obrotami na luzie cały czas trzyma 1500 obrotów na benzynie i na gazie odepnę przepływomierz gaśnie praktycznie od razu :( co może być przyczyną ? kolejna sprawa nie grzeje w środku :( jak się za to zabrać trzeba rozkręcać cała deskę czy nie ?

Edytowane przez mateo119_11
reg. 4.3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Zakładając , że nikt wcześniej nie bawił się w ustawianie obrotów jałowych , wykręć krokowca , przepustnicę i przeczyść je benzyną - czasami pomaga. Czy przy hamowaniu silnikiem komp pokazuje dawkę 0,0 ? - może przepustnica się nie domyka. Przy odpinaniu linki gazu uważaj na spinkę przy kulce (lubi zginąć)

 

nie grzeje w środku

 

Jak silnik jest rozgrzany sprawdź ręką temperaturę na wyjściu rurek z nagrzewnicy. Jeśli jest wyczuwalna różnica temp. między górną i dolną , to niestety nagrzewnica zamulona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateo119_11

właśnie nie wiem bo ktoś tu założył przede mną krokówkę z jakiegoś forda ... odkręciłem ja wyczyściłem ale to nic tez nie dało na jałowym chyba 1,2l pokazuje ale nie jestem pewny ...

Edytowane przez mateo119_11

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy hamowaniu silnikiem komp pokazuje dawkę 0,0 ?

 

Chodzi o to , że jak lecisz 100ką i zdejmiesz nogę z gazu bez wyłączania biegu , to komp przez jakiś czas powinien pokazywać 0,0. 1,2 l/h na jałowym to raczej dobry wynik (ja mam 1,6 l).

Niestety ustawianie obr. jałowych w złomedze , to nie tylko regulacja na śrubie zderzaka ( na pewno poprzedni właściciel dłubał , albo sami gaziarze), ale też zapisanie ustawień w samym sterowniku. Podobno można to ominąć mierząc napięcie na czujniku położenia przepustnicy ( napięcie coś około 0,1-0,7V), ale nie próbowałem , więc nie mogę potwierdzić , że to pomaga. Obniżałem obroty na zderzaku , ale autko się dusiło przy ruszaniu.

Krokowiec ( inne części też) ludziska radzą oryginalne ( używki), chociaż osobiście mam DISa firmy Sagem ( od jakiegoś francuza) :grin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateo119_11

komp mi pokazuje na luzie 2,8-3,2 i tak samo na hamowaniu biegami obroty 1500 a co do ogrzewania wygląda na to ze nagrzewnica dobra bo wejście jak i wyjście jest gorące a dmucha zimnym :(

Edytowane przez mateo119_11

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej sytuacji rozebranie (czyszczenie) przepustnicy bardzo wskazane , bo wzrokowo będziesz mógł ocenić czy się domyka . Można przy zgaszonym autku próbować ruszać linką i zrobić to na słuch ( słychać lekkie metaliczne stuknięcie), ale ciężko tak ocenić.

Doraźnie możesz psiknąć farbą w spreyu na śrubę regulacyjną ( żeby pamiętać wyjściowe położenie), jak wyschnie ,poluzować kontrę i wykręcać śrubę zderzaka do uzyskania 1000-1100 obr/min. Jeśli przy takich obrotach autko podczas ruszania nie będzie miało tendencji do przyduszenia ( skrajnie nawet gaśnięcia), to by oznaczało , że ktoś wcześniej nieźle tam namieszał

Ps. Błędy próbowałeś zczytywać ?

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś tu założył przede mną krokówkę z jakiegoś forda

wywal te żezbe w gów....ie i załóz od omeegi tak jak powinno być spalanie na jałowym przy wyłączonym kompresorze klimy około 1,2l

na załączonym około 1.8l :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności