Skocz do zawartości

problem z vectrą


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Przemek85

Witam.Kupiłem niedawno opla vectre b 1996r.1.8 16v.I co się okazało.Samochód dałem do mechanika wymienić rozrząd i sonde lambda-uniwersalna.sonde ponieważ na stacji diagnostycznej ja kupowałem wyszło ze viki ma za duże pomiary emisji spalin prawie 6,3 a ma byc 0,6.CO.mechanik przy wymianie sondy zauważył oznaczenie silnika i tu X20XEV czyli silnik 2.0 16v.a w dowodzie rej.i karcie pojazdu jest 1.8 16v.mechanik poinformował mnie o tym .silnik pracuje dobrze tylko dalej wyskakuje błąd sondy.mechanik powiedział ze może komp.jet z silnika 1.8 i pokazuje taki błąd, ale byłem u elektryka podłączył pod komputer i pokazuje silnik X20XeV czyli silnik jest wymieniony z komputerem.majster zresetował wszystkie błedy ale dalej zaświeca się zółta kontrolka komputer-błąd sondy.jestem z nim umówiony na wtorek mówi że trzeba wgrać na nowo program i sterowniki.jak ktoś miał ten sam problem to odezwijcie się.jak coś będe więcej wiedział to dam znać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48781-problem-z-vectr%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Gość rafcio693

Silniki 1.8 16V i 2.0 16 V sa do siebie zblizone..wszystkie czujniki sa takie same..roznia sie tylko moca i walkami rozrzadu...

 

kup orginalna sande lambda..nie zadne zamienniki bo szkoda twoich nerwow i czasu i pieniedzy..ja sonde wymienialem juz dwa razy..pierwsza byla uzywana za 50 zl pochodzila tylko rok i padla...a bylo to 2 tyggodnie temu ...szukalem znow uzywki ale ciezko bylo znalesc...byla ale to uszkodzona albo kabelki przetarte lub nad ciete...

kupilem na allegro nowa orginalna bo mam silnik 2.0 16V XEV ..4 przewodowa...kolory- czerwony,czarny,szary i zolty..

orginal SIMENS NTK kosztowala noe cale 300 zl

 

Wiem ze drogo ale to orginal i napewno wytrzyma Ci 100 Tys km..a nie jak uzywka 30 tys km i papa..pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48781-problem-z-vectr%C4%85/#findComment-420953
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek85

dzięki za odp.zobacze co będzie dalej się działo jak wgra majster te nowe oprogramowanie.chciałem napisać ze viki moja ma problem teraz jeszze z obrotami na biegu jałowym.obroty falują pierw są powyżej 1100 potem spadają i nikiedy auto zgaśnie.może to byś silniczek krokowy albo zawór egr.a przy zimny silniku jak auto odpalam to włancza się wentylator,a może to automatyczne ssanie tak głośno chodzi.proszę o odp.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48781-problem-z-vectr%C4%85/#findComment-420963
Udostępnij na innych stronach

Gość rafcio693

no wlasnie ciekawe jak Ci wgra to nowe oprogramowanie..co to za mechanik..jakis naciagacz pewnie..gada bzdury...jesli masz jakies bledy to Ci skasuje komuterem..u mnie po wymianie sondy sam check zgasl...jesli masz problem z obrotami to ,musisz przeczyscic przepustnice oraz silniczek krokowy..da sie go rozebrac i wymyc ..a jesli chodzi o zawor EGR mozna go zaslepic wkladajac cienka plyteczke..ja tak mam zrobione i jest ok

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48781-problem-z-vectr%C4%85/#findComment-420998
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek85

nie wiem jak mi te oprogramowanie wgra,mówił że nanowo sterowniki wgra albo będzie trzeba wymienić sterownik,mechanik wpożo bo podłączył mi techa i skasował błędy i nic zato nie skasował.a koszt w serwisie to ok150 zł.chciałem sie zapytać czy te falowanie obrotów może być spowodowane tą sondą lambda.bo według mnie trzeba wyczyścić krokowca i zawór egr.i sonda orginalna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48781-problem-z-vectr%C4%85/#findComment-421025
Udostępnij na innych stronach

Gość rafcio693

jesli sonda jest uszkodzona to zazwyczaj swieci sie check..ale to na LPG na benzynie wcale nie musi..auto duzo spala wtedy benzyny...za obroty odpowiada silniczek krokowy...sprawdz jeszcze wszystkie przedody i podcisnienia czy wszystko jest podpiete i nie uszkodzone

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48781-problem-z-vectr%C4%85/#findComment-421041
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemek85

ale przy podłączeniu techa wyskakuje błąd sondy,a może być to spowodowane tym że inny silnik tam jest wrzucony.z 1.8 na 2.0 może sterowniki albo coś związane z tą wymianą mogą być tym problemem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48781-problem-z-vectr%C4%85/#findComment-421062
Udostępnij na innych stronach

Gość rafcio693

skoro komp pokazuje ze to sonda to tak napewno jest...silnik 1.8 i 2.0 sa takie same..nawet czujniki i sonda tez...tu tylko kwestia komputera, malych zmian w silniku i mocy...ja tez podpinalem pod kompa i wychodzilo ze sonda dziala prawidlowo...lecz wywalalo mi check...jak podpiolem komuter gazowy wynika ze przy wzszych obrotach czasmi sonda sie zawieszala...raz chodzila a raz nie..

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/48781-problem-z-vectr%C4%85/#findComment-421127
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności