Skocz do zawartości

Przednie wycieraczki - problem/nie działają - Astra f '95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jakiś czas temu padły mi diody w alternatorze. po naprawie nie działały przednie wycieraczki. Tylna wycieraczka działa. sprawdziłem bezpiecznik - wydaje się być ok. Z tego co wiem jeden bezpiecznik jest pod przednią i tylną wycieraczką, więc skoro tylna działa a przednia to wina silniczka od przedniej wycieraczki?

Jak mogę sprawdzić czy działa silnik? podłączając na krótko pod akumulator?

p.s. niestety nie jestem najlepszym elektrykiem;) więc jeśli mogę prosiłbym o radę w miarę łopatologicznym opisem jak dla mnie;)

Z góry przepraszam jeżeli taki temat miał, już miejsce.

Pozdrawiam!

https://forum.opel24.com/topic/49322-przednie-wycieraczki-problemnie-dzia%C5%82aj%C4%85-astra-f-95/

na początek musisz dostać się do kostki zasilającej silniczek i zobaczyć czy dochodzi tam prąd, jeśli dochodzi to silniczek na krótko do 12v i zobaczyć czy działa

okej jutro sprawdzę z rana. a powiedz jeżeli będzie dochodził prąd do kostki, to wtedy "na krótko" podłącze silniczek do akumulatora. Tylko, że gniazdo silniczka składa się z kilku styków. Po kolei próbować ? muszę podłączać również masę do silniczka, czy nie?

tak na logike

jesli sprawdzisz czy dochodzi napiecie do kostki

to bedziesz wiedzial w ktorym miejscu ono powinno byc podpiete w silniczku

masa to przewaznie kabel brozowego koloru

tak na logike

jesli sprawdzisz czy dochodzi napiecie do kostki

to bedziesz wiedzial w ktorym miejscu ono powinno byc podpiete w silniczku

masa to przewaznie kabel brozowego koloru

Faktycznie, nie pomyślałem.

a więc tak, sprawdziłem tak jak pisaliście.

Prąd dochodzi do kostki, lampka na próbówce świeci się. kiedy od akumulatora na krótko podłączyłem do silniczka od wycieraczek zero reakcji. (nie wiem czy to ważne, ale po podłączeniu kabelka z próbówką do silniczka, również się paliła lampka )

czyli jednak to wina silnika od wycieraczek... ? ehh

• 2 lata później...