Skocz do zawartości

Problem z wrzucaniem biegów - Corsa C


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam samochód Opel Corsa C 1.2 benzyna zakupiony w 2001r. w salonie Opla w Rybniku, samochód mam od nowości (jestem jego pierwszym właścicielem).

 

Kilka dni temu byłem na badaniu technicznym i przy okazji zrobiłem ogólny przegląd samochodu w salonie gdzie kupiłem samochód. Pan podczas badania technicznego zauważył że ciężko "wchodzi" pierwszy bieg oraz wsteczny. Ja też to zauważyłem ale myślałem że po kliku latach eksploatacji tak to musi być w końcu to nie jest szwajcarski zegarek http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif Jest to coraz bardziej uciążliwe np. gdy trzeba szybko "uciekać" ze skrzyżowania a tutaj nie można wrzucić jedynki.

 

Podobno winna jest cześć którą w serwisie nzw. "pajączek" znajduje się pomiędzy drążkiem zmiany biegów a skrzynią biegów - tak mi to tłumaczyli w serwisie Opla, w środku są jakieś kulki plastikowe które się wycierają i powodują że biegi nie "wskakują" tak jak powinny. Za wymianę tej części chcieli 350zł (razem z robocizną) wydawało mi się że to strasznie drogo i się wstrzymałem z tą wymianą.

 

Teraz mam pytanie do użytkowników forum czy to jest to samo o czym pisał SKONY ?

 

Jeśli tak to czy można to zaadoptować do Corsy C ?

 

Sorki za przydługawy post ale chciałem w miarę dokładnie opisać mój problem może przyda się to innym użytkownikom.

 

Pozdrawiam,

flat17c

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W korsach padaja stare plastikowe mechanizmy zmiany biegów oraz lapy mechanizmu-jezeli masz nadmierny luz na lapie mechanizmu a cie niestac na nowa to ja usztywnij-jest przykrecana na torx 40-i siedzi na metalowym trzpieniu osadzon a posrednio na plastikowej tulejce-i to sie wyrabia mocno(*tulejka) a jezeli masz plastikowy mechanizm to tylko wymiana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp.

 

Tak, mechanizm jest plastikowy tak przynajmniej powiedział gość z serwisu Opla, teraz podobno robią już metalowe które nie zużywają się tak szybko jak te plastikowe.

 

Ile może kosztować taka cześć ?

bo cena którą mi podali w Oplu (350zł razem z robocizną) wydaje się trochę wysoka (chociaż może to tyle kosztować nie znam się za bardzo na tym).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam

 

Wreszcie znalazłem czas na wizytę w serwisie opla i wymianę "pajączka".

Trochę czasu minęło od kiedy problem się pojawił ale jestem niespotykanie spokojnym człowiekiem i mało co wyprowadza mnie z równowagi ale jak się już zdenerwuję to...

 

Fachowo ta część nazywa się 'mechanizm zmiany biegów' i jak mnie poinformował pan serwisant jest jedna z najczęściej wymienianych części w corsach (nie wiem czy w innych modelach opla też?)

 

Wcześniej pisałem że za wymianę tej części chcieli 350zł razem z robocizną niestety to była cena bez montażu.

Ja zapłaciłem za tą cześć 315zł (tyle ile kosztuje w internetowym sklepie opla www.opel-shop.pl) + 120zł za demontaż starej i montaż nowej części.

 

Po wymianie "pajączka" biegi wskakują jak należy, w serwisie straszyli mnie że może trzeba będzie dodatkowo wymienić dwie inne części, które są powiązane z tym mechanizmem ale okazały się sprawne co mnie bardzo cieszy.

 

Na sieci (http://sklep.szpot.pl) znalazłem tą część (jest napisane że nowa) w promocyjnej cenie 248,88zł + koszt przesyłki (tak dla zainteresowanych wymianą we własnym zakresie).

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Dokładnie to samo mam w B. Specjalista poradził wymianę tegowoż 'pajączka'. Nie wiedziałe, że przyjemność tyle kosztuje !

 

[ Dodano: Pon Sty 07, 2008 12:06 ]

350 pln :cry: zupełnie przyzwoita cena. Pajączek - koziołek kosztuje w ASO Opel 750 pln /dotyczy Corsa B/. Dochodzi jeszcze montaż.

Czy być może ta część jest wspólna dla modeli B i C ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja mam merive ale to identyczny pajączek co w corsie c na alegro wynalazlem zestaw naprawczy skladajacy sie z tych palstików co sie wyrabiają i teraz zastanawiam sie czy warto kosztuje 99zł wymiana we własnym zakresie. Czy ktos to robil i czy zdaje to egzamin?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja ten temat przerabiałem 2 lata temu. Ludzie z serwisu (nie ASO ale specjalizujący się w oplu) dali mi radę aby wymienić ten mechanizm. Ważne było to że mechanizm pochodzacy z wersji z silnikiem diesla jest zrobiona trochę inaczej i napewno nie będzie z nią problemów. Jak do tej pory wszystko jest OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności