Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Przemas9302

Jak w temacie w momencie gdy padł alternator zaczął wyświetlać się ten kod po wymianie to samo dodatkowo mruga kontrolka silnika auto zapala na góra 2 sekundy i gaśnie.Akumulator nowy około pół roku naładowany.

Edytowane przez Przemas9302

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49864-astra-f-b%C5%82%C4%85d-48-i-mrugaj%C4%85ca-kontrolka-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

Kod 48 - zbyt niskie napięcie zasilania.

Miganie kontrolki to jakiś problem z immobilizerem.

Jeżeli wykluczasz że powodem może być akumulator to sprawdź a najlepiej przeczyść klemy i podłączenie masy.

 

Gość Przemas9302

O mase do alternatora Ci chodzi? fakt klemy wyglądają jak wyglądają przed usterką alternatora miałem nałożoną wazeline techniczną na bolce w ako i niebyło problemów. Więc jednak immo a myślałem już że przez niby niskie napięcie mruga kontrolka ;/ A czy może być tak że przez uszkodzone immo odcina zasilanie albo coś lub niby niskie napięcie odcina immo?? bo pompe paliwa słychać przy przekręceniu kluczyka i podaje paliwo, światła działają normalnie klakson, wycieraczki, itd..

Edytowane przez Przemas9302

 

Gość arturro-55

Jest zimno, akumulatory przy ujemnych temperaturach mają zmniejszoną sprawność, rozrusznik potrzebuje więcej prądu na ruszenie silnika blokowanego zgęstniałym olejem i może dla poprawnego zadziałania imo po prostu brakuje już prądu.

Myślałem o podłączeniu masy do nadwozia po prawej stronie nad lampą.

Alternator przestał ładować czy walną duże napięcie do instalacji?

 

Gość Przemas9302

Od tak sobie padł podjechałem pod dom zaparkowałem a tu kontrolka akumulatora kupiłem alternator zamontowałem i już nie świeci ale z tego co czytałem jeśli wyświetla mi poprzez zmostkowanie błędy to raczej nie wina sterownika a czegoś innego. Gdy padł alternator jednocześnie padł akumulator może poszło napięcie niewiem.

Edytowane przez Przemas9302

 

Gość arturro-55

Jeśli masz możliwość wprowadź samochód do garażu (pełnia szczęścia jeżeli będzie ogrzewany), naładuj akumulator. Może problemy z immobilizerem to tylko problem niskiego napięcia i po tych zabiegach silnik odpali. Jeżeli immo padło sam nic nie zrobisz.

 

Gość Przemas9302

I niestety okazsało się że w czasie gdy padł alternator poszło napięcie i uderzyło w sterownik tak że zczyściło go kompletnie mam pustą szkrzynkę naszczęście niespaloną i tu dwa pytania :

1.Mam instalacje LPG czy będe musiał jechać do gazownika aby wgrał oprogramowanie gazu czy niema czegoś takiego?

2.Zdecydowałem się na wymianę sterownika ponieważ powiedziano mi z jedynym zakładzie w mojej okolicy (w granicach 100km odemnie) że tylko wymieniają na nowe a mam immobiliser i co z tym fantem będzie działał normalnie czy muszę go zmostkować czy wyłączyć w sterowniku?

Edytowane przez Przemas9302

 

co za papraki tak radza ??

 

skoro miga kontrolka to trzeba zaprogramowac od nowa klucz z immobilaizerem

kto i jak stwierdzil ze wyzerowalo kompa ??

 

Gość arturro-55

Przemas9302 sam pisałeś że po tym zdarzeniu komp. dokonuje auto diagnostyki. Pomyśl, kupujesz nowy sterownik = koszt + kolejny: cała instalacja immobilizera wraz z kluczykami i stacyjką lub przeprogramowanie albo ewentualne wyłączenie immo (brak zabezpieczenia auta). Może jednak warto poszukać jakiegoś fachowca który zrobi to nawet po dojechaniu na miejsce do Ciebie. Myślę że kolega Gawlak ma rację i nie chce mi się wierzyć że w najbliższej okolicy nie ma kogoś kto by to zrobił, a w promieniu 100 km pewnie niejeden. Może ktoś z forum z twojej okolicy będzie Ci mógł pomóc, ewentualnie możesz spróbować szukać pomocy na elektrodzie (nie chcę być posądzony o reklamę).

 

Gość Przemas9302

Przyjechał diagnostyk z kompem niemógł się wogóle połączyć ze sterownikiem polecał mi ten zakład dlatego troche chamsko ale patrzyłem mu w laptop co robi i rzeczywiście zero odzewu tak jakby była pusta puszka i płytka w środku. A jakbym na próbe zrobił mostkowanie immo aby zobaczyć czy na 100% jest walnięty immo czy sterownik? Gdzie dzwoniłem to słyszałem że za stare auto. Tylko które kable połączyć podrzucam wam fotki wtyczek może spróbuje jak zadziała to super.

Edytowane przez Przemas9302

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności