Skocz do zawartości

problem po zatankowaniu na Ukrainie


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od 1,5 m-ca mam Astrę 2.0 DTI 16V z 99 r. Po pobycie na Ukrainie, gdzie tankowałem do pełna ze 3 razy, auto nie chce odpalać na zimnym silniku. Przy próbach odpalania dymi i kopci niemiłosiernie. Generalnie jednak po kilku minutach udaje mi się go uruchomić. Co może być tego przyczyną, jakość tamtejszego paliwa? Czy mogło coś uszkodzić, wtryski? Świece są ok, ukraińską ropę już wyjeździłem, filtr paliwa wymieniony. Proszę o uwagi rady, jak wyeliminować ten problem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5030-problem-po-zatankowaniu-na-ukrainie/
Udostępnij na innych stronach

Wlej najpierw stp do czyszczenia wtryskiwaczy. To powinno pomóc - wytestowałem w identycznym przypadku. Do wymiany na pewno filtr paliwa. Jeśli objawy dalej takie same

to pewnie albo wtryskiwacze (tansze) albo pompa (droższa) do wymiany/regeneracji.

 

Tomek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5030-problem-po-zatankowaniu-na-ukrainie/#findComment-313595
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Nie rozumiem tylko, co znaczy "STP". Poza tym, czy wiesz, ile takie czyszczenie wtryskiwaczy może kosztowaći jak długo potrwa?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5030-problem-po-zatankowaniu-na-ukrainie/#findComment-313555
Udostępnij na innych stronach

Wlej płyn do czyszczenia układu wtryskowego do silników diesla ( może być STP , ale są też inne dobre, a tańsze) - nigdy nie zaszkodzi, a pomóc może.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5030-problem-po-zatankowaniu-na-ukrainie/#findComment-313536
Udostępnij na innych stronach

Ok, a gdzie i ile się tego wlewa? Jutro mam do pokonania 300 km. Czy taka trasa jest groźna dla silnika z tymi objawami (po odpaleniu, chodzi już normalnie)? Jeszcze raz dziękuję:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5030-problem-po-zatankowaniu-na-ukrainie/#findComment-313535
Udostępnij na innych stronach

ja leje paliwo tylko na orlenie, od ostatniego razu leje juz tylko verve, na szczescie jak sie okazało to był zawór na pompie a nie wtryskiwacze jak chcieli mi wcisnac mechanicy w serwisie, sciemniali ze 4 wtryski poszłi (koszt jednego 900zł) lepiej jechac do kogos kto na codzien zajmuje sie silnikami wysokopreznymi. Historia tyczy nie opla a fiata auta słuzbowego :D

koles za regeneracje wtryskow liczyl sobie jakos 150zl za sztuke ale wtryski byly ok

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5030-problem-po-zatankowaniu-na-ukrainie/#findComment-313430
Udostępnij na innych stronach

Ok, a gdzie i ile się tego wlewa? Jutro mam do pokonania 300 km. Czy taka trasa jest groźna dla silnika z tymi objawami (po odpaleniu, chodzi już normalnie)? Jeszcze raz dziękuję:D

Jedź śmiało, tylko jak radzili wcześniej oplomaniacy, kup coś na czyszczenie wtryskiwaczy, zalej przed tankowaniem i dopiero potem zatankuj porządne paliwo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5030-problem-po-zatankowaniu-na-ukrainie/#findComment-313365
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności