Gość Anonymous Opublikowano 27 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2007 Wczoraj pomierzyłem sobie napięcie jakie mam na akumulatorze przy włączonym silniku. Wyszło 13,5V na biegu jalowym i tyle samo przy wiekszych obrotach. Z tego co czytałem to powinno byc 13,8-14V. Auto jest jezdzone codziennie i nie ma problemow z odpalaniem-ale poki co jest cieplo... Czy powinieniem sie tym martwic czy jest to wystarczajace napiecie zeby naladowac akumulator?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Jeżeli przy zwiększonych obrotach napięcie się nie zmienia to znaczy że masz dobry regulator napięcia w alternatorze Zmierz jeszcze jakie masz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku i do ilu [V] spada podczas zapalania samochodu. 13,5V też wystarczy żeby naładować akumulator. Czy podczas jazdy zaświeca się kontrolka akumulatora na desce ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-313401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Przy wyłączonym silniku napięcie na akumulatorze to 12,6-12,7V. Kontrolka ładowania gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika. Przy rozruchu nie mierzylem, ale chyba dzisiaj to zrobie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-313385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gines Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 granicznym ładowaniem dla akumulatorów kwasowych 12 V jest około 14,5 V, inaczej elektrolit zacznie się gotować i wyparowywać. Masz poprawne napięcie ładowanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-313377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Sprawdź napięcie bezpośrednio przy alternatorze. Możliwe, że niższe napięcie jest spowodowane spadkiem napięcia na kablu...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-313301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dydek Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam mam pytanko odnosnie napiecia ostatnio miałem problem z odpaleniem samochodu (za 3 razem zapalił ale obroty zaczeły spadać z 800 i silnik zgrasł) odczekałem chwile za 4 zarazem zapalił, z ciekawości zmierzyłem napięcie na akumulatorze jak jest silnik wyłączony to wskazuje 12,9 V jak odpalę samochód to wskazuje 14,89V (światła radio dmuchawa wyłączone) wyczytałem na forum że powinno być w granicach 14,4, czy dopuszczalne jest napiecie 14,89 czy moze juz cos robic z elektryka ? ostatnio padł mi alternator wymienili mi szczotki sprawdzili ładowanie i powiedzieli że jest wszystko ok. Akumulator mam nowy 55Ah i prąd rozruchu 600A   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-192893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Witam.czy ktos wie jaka jest przyczyna tego zjawiska a mianowicie w corsie 1.5d ostatnio zmierzylem ładowanie i okazalo sie ze na wolnych obrotach jest 12.8 , na duzych 13.5 a czasem wskoczylo 14.5 i po powrocie do wolnych obrotów utrzymywalo sie 14.5. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu podobna historia tylko ze bez tych 14.5.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-186891 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 W/g mnie regulator napięcia do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-186716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ewciadan Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Witam, Miałem w akumulatorze za niski poziom elektrolitu ( nie świadomy dolałem wody destylowanej do pełna ile wlazło ) Po zrobieniu trasy wywaliło mi elektrolit wyżarło trochę farby. Odciągałem z akumulatora elektrolit do poziomu między min a max. Sprawdziłem gęstość no i jest za mała. Pytania: 1) czy mogę spuścić ile się da i dolać kupiony elektrolit , naładować akumulator i jazda? 2) czy ewentualnie spuścić troche i dolać elektrolit? 3) jakie powinno być napięcie przy wyłączonym silniku? 4) jakie powinno być napięcie przy włączonym silniku na biegu jałowym wszystkie odbiorniki wyłączone. Dodam że nie mam problemów z odpalaniem samochodu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-166300 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Napięcia ładowania podawane były wiele razy - jest to 14,2 +- 0,3V Spoczynkowe aku też były tu: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=24335&highlight=napi%EAcia masz przydatny dla Ciebie temat. Jeśli chodzi o dolewanie teraz pewnych ilości nowego elektrolitu - będzie ciężko wycyrklować ile ml go wymienić, po pełnej wymianie też może nie być właściwego rezultatu. Możesz próbować podmiankę po 100 czy 200ml i badać co z tego wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5049-napi%C4%99cie-%C5%82adowania/#findComment-166110 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.