Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarkopolo

Witam forumowiczów!

Borykam się z pewnym problemem. Otóż wraz z kuzynem chciałem zdjąć kierownice w mojej astrze i przestawić ją o parę ząbków, ponieważ była krzywa po wymianie drążków kierowniczych. Odkeręiliśmy poduszke, odłączyliśmy ją, odkręcliśmy śrube mocującą kierownice. Niestety mimo wielu prób zdjęcia kierownica nie zeszła.Podczas mojej krótkiej nieobecności w garażu kuzyn wpadł na pomysł żeby uderzać młotkiem w drążek, co spowodowało by wibracje a co za tym idzie- wyskoczenie kierownicy z tych frezów. Pomysł był dobry ale w przypadku uderzenia w śrubę z wkręconą nakrętką. On niestety uderzał w sam drążek bez nakętki i efektem było uszkodzenie gwintu. Około 3 godzin męczyłem się z pilnikowaniem drążka ale niestety bezskutecznie. Sprawdziłem nową nakrętkę czy wejdzie ale bez efektu.

Jak uważacie? Trzeba zmieniać drążek czy jest sposób na naprawienie uszkodzonego gwintu?

Edytowane przez jarkopolo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50543-dr%C4%85%C5%BCek-kierowniczy/
Udostępnij na innych stronach

nagwintowac odpowiednim gwintownikiem (rozmiar masz w rece w postaci nakretki)

btw po zmianie drozkow kierowniczych to sie ustawia zbieznosc na przyrzadach

a nie kierownice przestawia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50543-dr%C4%85%C5%BCek-kierowniczy/#findComment-429727
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz nadal ściągnąć tą kierownicę lub juz ściągnąłeś i nową zamocujesz "na prosto" to potem może się okazać że ilość obrotów od pozycji na prosto do oporu w lewo będzie się różniła od na prosto do oporu w prawo - czyli krótko da to mniejszy skręt w którąś stronę.

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50543-dr%C4%85%C5%BCek-kierowniczy/#findComment-429732
Udostępnij na innych stronach

co racja to racja

;)

 

co spowodowało by wibracje a co za tym idzie- wyskoczenie kierownicy z tych frezów

owszem, jest taka metoda na wyjęcie kierownicy, ale trzeba uderzać w kierownicę naprzemiennie w kierunku do siebie, a nie w drążek.

jarkopolo nie zostawiaj samochodu samego z kuzynem w garażu ! ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50543-dr%C4%85%C5%BCek-kierowniczy/#findComment-429742
Udostępnij na innych stronach

Gość arturro-55

Kolego, w miejscu uderzenia zrobiło się pewnie jajko, musisz najpierw pomierzyć dokładnie średnice tego gwintowanego odcinka (ew. opiłować to co zostało spęczone, zrobić nową faskę dookoła). Następnie trójkątny pilnik iglak i dużo czasu, cierpliwości oraz przydała by się odrobina doświadczenia.

Można użyć narzynki o odpowiedniej średnicy i skoku gwintu, ale jeżeli nie masz dużego doświadczenia to nawet nie próbuj, bardziej prawdopodobne jest że uszkodzisz gwint na amen niż to że trafisz w nitki już istniejącego.

Można również odciąć kilka mm uszkodzonego gwintu (łatwiej będzie dokonać naprawy bo mi dalej od miejsca uderzenia tym mniejsze uszkodzenia) ale gwint musi być dość długi bo po założeniu koła kierownicy może nie być już na co nakręcić nakrętki.

Nie próbuj nakręcać na siłę nakrętki, nawet nowej, nie naprawi ona uszkodzeń.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50543-dr%C4%85%C5%BCek-kierowniczy/#findComment-429745
Udostępnij na innych stronach

Gość jarkopolo

Czytałem na forum porady o zdejmowaniu kierownicy. Wiele osób przestawia ją sobie ponieważ, po wymianie kopńcówek drążków ma przestawioną kierownice. W tygodniu postaram się uporać z tym problemem. Napewno juz nie zostawie niedoświadczonego kuzyna przy moim samochodzie:) Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez jarkopolo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50543-dr%C4%85%C5%BCek-kierowniczy/#findComment-429803
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób przestawia ją sobie ponieważ, po wymianie kopńcówek drążków ma przestawioną kierownice.

i robia to nieprawidlowo

nie doczytales ze odradzamy takie postepowanie ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50543-dr%C4%85%C5%BCek-kierowniczy/#findComment-429810
Udostępnij na innych stronach

sory ale robil to idiota w takim razie

powinien ustawic kierownice na wprost i zablokowac

dopiero pozniej brac sie za krecenie pod autem i ustawianie

ja nie odpuszczam do czasu az bedzie tak jak ja chce

ostatnio 3 razy podchodzil do ustawiania

2 razy bylo zle raz w jedna raz w druga strone przekrzywiona

dopiero za 3 razem proba wypadla pomyslnie

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50543-dr%C4%85%C5%BCek-kierowniczy/#findComment-429983
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności