Gość kacper13m Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam. Ostatni w mojej astrze wymieniałem żarówke od podświetlenia nawiewu i miałem 2 gołe kable od radia i wywaliło mi bezpiecznik nr.24 to poizolowałem kable i wsadziłem nowy bezpiecznik. A dzisiaj przekręcam zapłon a tu wywaliło mi bezpiecznik nr.7 i wszystkie kontrolki pogasły, a jak odpale to świeci mi że ładowania niema, wymieniałem bezpiecznik kilka razy ale tylko po przekręceniu kluczyka wywala dalej... Dodam że to bezpiecznik od lusterek, a ja tam żadnej elektryki nie mam w lusterjkach... I teraz pytania: Od czego to bezpiecznik i dlaczego go wywala? Z góry dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 W tym dziale masz przypięte tematy z oznaczeniem bezpieczników. Bezpiecznik nr 7 zależnie od rocznika: F7 - 10 A -- Silnik regulacji ustawienia lusterka, lub F7 - 10 A -- Brzęczek, podświetlenie przeł., tablica wsk., wyświetlacz, oświetlenie schowka, lusterka, sterowanie podnośnikami drzwi, szyberdach Dlaczego się przepala - zwarcie lub pobór prądu przekraczający moc bezpiecznika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kacper13m Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 No to ja mam chyba ten 2 rodzaj bo jak wywala to nie ma podświetlenia schowka, pokręteł nawiewu i kontrolek. A jaka moc bezpiecznika tam musi być bo ja mam 15. A wie ktoś może co może powodować spięcie? Bo sprawdzałem kable i wszystko jest ok... Dziwne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430317 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Pisze przecież 10A. Skoro do wymiany przepalonej żarówki podświetlenia było dobrze to szukaj przyczyn tam gdzie dłubałeś. Sprawdź połączenia, może coś wypiąłeś przypadkowo i luźny przewód robi zwarcie. Żaróweczka ta którą wymieniałeś dobrze włożona, może te wąsy z drucików są źle ułożone i zwierają styki w oprawce?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kacper13m Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) Ok. sprawdziłem wszystko tam gdzie szperałem z kablami i jest ok... Żaróweczka też dobrze wsadzona... Już sam nie wiem... Dodam jeszcze że nie ma ładowania, bo wczoraj jak odpaliłem astre to sie świeciła kontrolka od ładowania. Postanowiłem to sprawdzić i włączyłem wszystko na max np. światła, radio, wycieraczki, nawiew idt i auto zgasło. Niedawno odpaliłem autko i kontrolka aku się świeci tylko po odpalenu a ładowanie już jest. Edytowane 28 Lutego 2012 przez kacper13m   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Samo się naprawiło? Zmierz napięcie ładowania, jakie powinno być i jak to zrobić znajdziesz tu na forum. Co do usterki z przepalaniem bezpiecznika - nadal występuje?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kacper13m Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Ok. Dzisiaj sprawdze to napięcie na wieczór bo teraz mam za dużo pracy. A co do bezpiecznika to tak, nawet 30A przepala...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Obstawiam zwarcie w instalacji. Albo to zbieg okoliczności albo musisz ponownie wszystko sprawdzić. Być może przy składaniu skręcając elementy naciąłeś izolacje na którymś z przewodów i zwiera do masy, albo ujawniła się jakaś wcześniejsza usterka (np. przesunęła się izolacja na łączeniu przewodów). Te dwa przewody o których pisałeś w pierwszym poście zaizolowałeś osobno?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kacper13m Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 (edytowane) Tak, wszystko osobno poizolowane i ne ma gołych kabli. A co do ładowania to na wolnych obrotach miernik pokazuje 14-15 a jak dodam gazu to 15-16,5. Niewiem w jakich to jednostkach itp. Jakie powinno być to ładowanie? Edytowane 1 Marca 2012 przez kacper13m   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arturro-55 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 A co do ładowania to na wolnych obrotach miernik pokazuje 14-15 a jak dodam gazu to 15-16,5. Niewiem w jakich to jednostkach itp. Jakie powinno być to ładowanie? Napięcie mierzymy w woltach V. Wpisz w wyszukiwarkę hasło "ładowanie" będziesz miał lektury przynajmniej na godzinę. A co do zmierzonych napięć - o ile miernik jest ok. i nie masz zastrzeżeń co do jego dokładności to masz za wysokie napięcie ładowania powinno być max 14,4V. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50638-wywala-bezpiecznik-nr7/#findComment-430827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.