Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ma nastepujacy porblem. Po wlaczeniu przedniej wycieraczki, wykonuje ona ruch w jedna strone, zaczyna wracac do pozycji startowej i po okolo 10 cm przepala mi sie bezpiecznik wycieraczek. Jezeli cofne wycieraczke recznie na pozycje startowa to sytuacja powtarza sie. Jezeli zaloze nowy bezpiecznik bez cofania wycieraczek to przepala sie on po przekraceniu stacyjki. Po odlaczeniu silnika slysze ze przekaznik przelacza sie i bezpieczniki nie przepala sie tak wiec stawiam na wycieraczki.

Wczesniej mialem problem z mechanizmem, z jednej strony zardzewial tak, ze wycieraczki zupelnie przestaly dzialac. Wymienilem mechanizm i bylo prawie w porzadku. Z tymze na pierwszym biegu czasowym wycieraczki zatrzymywaly mi sie przed powrotem do konca szyby, ale problem ten mialem odkad zakupilem te auto, a po wymianie mechanizum wydawalo mi sie, ze nastapila niewielka poprawa, tzn. wycieraczki tak jakby dochodzily nieco dalej. Na drugim i trzecim biegu po wylaczeniu wycieraczki nie wracaly na pozycje startowa tylko zatrzymywaly sie w momencie w ktorym je wylaczylem. Z tego co po czytalem na forum jest to problem z czujnikiem w silniku.

Przy demontazu wycieraczek zauwazylem, ze jest on przykrecony tylko za pomoca dwoch srubek (tych pod szyba), w miejscu gdzie powinna byc przykrecona trzecia sruba mocujaca caly mechanizm (od strony silnika) mam dziure w miejscu gdzie byl otwor... tak wiec silnik opiera sie czesciowo na masce... moze zebrala sie wilgoc czy cos podobnego.

Czy moge w jakis sposob przy uzyciu miernka sprawdzic ten silnik?? Czy jest jakies zwarcie??

I jescze jedno pytanie. Moj silnik ma 5 pinow do ktorych dochodza przewody. Razem z mechanizmem zakupilem silnik ktory wyglada niemal identycznie tyle, ze ma 4 piny. Kostka jest taka sama. Czy moge wlozyc ten silnik do swojego auta? Czy nie bedzie on dzialal.

pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5066-silnik-wycieraczki-i-zwarcie/
Udostępnij na innych stronach

mozesz pomierzyc silnik ohmomierzem , gdy nie ma zwarcia oba uzwojenia sa odizolowane i rezystancja jest nieskonczenie wielka - proponuje tez zmierzyc pin-obudowa (masa) tez powinna byc nieskonczonosc . Jest to silnik pradu stalego wiec budowa nieco inna jak pradu zmiennego - bardziej skomplikowana. Sadze ze 4 piny to + - i - + po to aby silnik krecil sie w obie strony dla ulatwienia to zostalo tak wyprowadzone.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5066-silnik-wycieraczki-i-zwarcie/#findComment-313274
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności