Gość Anonymous Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Witam. Ma nastepujacy porblem. Po wlaczeniu przedniej wycieraczki, wykonuje ona ruch w jedna strone, zaczyna wracac do pozycji startowej i po okolo 10 cm przepala mi sie bezpiecznik wycieraczek. Jezeli cofne wycieraczke recznie na pozycje startowa to sytuacja powtarza sie. Jezeli zaloze nowy bezpiecznik bez cofania wycieraczek to przepala sie on po przekraceniu stacyjki. Po odlaczeniu silnika slysze ze przekaznik przelacza sie i bezpieczniki nie przepala sie tak wiec stawiam na wycieraczki. Wczesniej mialem problem z mechanizmem, z jednej strony zardzewial tak, ze wycieraczki zupelnie przestaly dzialac. Wymienilem mechanizm i bylo prawie w porzadku. Z tymze na pierwszym biegu czasowym wycieraczki zatrzymywaly mi sie przed powrotem do konca szyby, ale problem ten mialem odkad zakupilem te auto, a po wymianie mechanizum wydawalo mi sie, ze nastapila niewielka poprawa, tzn. wycieraczki tak jakby dochodzily nieco dalej. Na drugim i trzecim biegu po wylaczeniu wycieraczki nie wracaly na pozycje startowa tylko zatrzymywaly sie w momencie w ktorym je wylaczylem. Z tego co po czytalem na forum jest to problem z czujnikiem w silniku. Przy demontazu wycieraczek zauwazylem, ze jest on przykrecony tylko za pomoca dwoch srubek (tych pod szyba), w miejscu gdzie powinna byc przykrecona trzecia sruba mocujaca caly mechanizm (od strony silnika) mam dziure w miejscu gdzie byl otwor... tak wiec silnik opiera sie czesciowo na masce... moze zebrala sie wilgoc czy cos podobnego. Czy moge w jakis sposob przy uzyciu miernka sprawdzic ten silnik?? Czy jest jakies zwarcie?? I jescze jedno pytanie. Moj silnik ma 5 pinow do ktorych dochodza przewody. Razem z mechanizmem zakupilem silnik ktory wyglada niemal identycznie tyle, ze ma 4 piny. Kostka jest taka sama. Czy moge wlozyc ten silnik do swojego auta? Czy nie bedzie on dzialal. pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5066-silnik-wycieraczki-i-zwarcie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 mozesz pomierzyc silnik ohmomierzem , gdy nie ma zwarcia oba uzwojenia sa odizolowane i rezystancja jest nieskonczenie wielka - proponuje tez zmierzyc pin-obudowa (masa) tez powinna byc nieskonczonosc . Jest to silnik pradu stalego wiec budowa nieco inna jak pradu zmiennego - bardziej skomplikowana. Sadze ze 4 piny to + - i - + po to aby silnik krecil sie w obie strony dla ulatwienia to zostalo tak wyprowadzone.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5066-silnik-wycieraczki-i-zwarcie/#findComment-313274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.