Gość Astra 2.2 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Witam. mam Astre z silnikiem 2.2 benzyna w aucie były wymieniane pierścienie na wszystkich tłokach i 1 tłok na nowy. Panewki rozrząd i robota głowicy. Pytanie tyczy się oczywiście docierania tego silnika ile zrobić mam km. przejechałem już około 670km. i średnie mam 15l benzyny wszystko sprawdzane na kompie i jest ok. czyszczony był zawór egr, przepustnica, nowe świece. jak na razie staram się nie przekraczać 3 tys oborotow i prędkości 110 km/h. czy już mogę mu butna żęby nie zrobił się muł olej w silniku sprawdzany nic nie ubyło max jest. Proszę o info.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50671-docieranie-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papagallo Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Trochę już musztarda po obiedzie, ale poczytaj to: "From MOTORCYCLIST Feb. 1991. titled GIVE IT A BREAK-IN (How to make your bike run stronger and live longer). Pierwsze kilkaset mil nowego silnika ma wielki wplyw na to, jaka moc bedzie mial silnik, ile oleju bedzie zuzywal i jak dlugo potrwa jego zywot. Zapytalismy czterech czolowych tworcow silnikow co robia, aby zapewnic silnikowi maksymalna moc i optymalna trwalosc. Pierscienie tlokowe i osadzenie pierscieni w tlokach i cylindrach to najwazniejsze elementy decydujace o mocy i zuzyciu oleju. Jezeli w poczatkowym etapie zostal uzyty niewlasciwy olej albo docieranie bylo zbyt lagodne, pierscienie i cylindry moga sie "zeszklic" i nigdy nie beda dobrze przylegaly do siebie. Nowe sciany cylindrow potrzebuja troche srednich - duzych obciazen silnika, aby pierscienie dobrze sie osadzily co zapewni dobra kompresje, ale z drugiej strony nie przeciazaj ani nie przegrzewaj silnika. Uzywaj oleju wysokiej jakosci, niskiej lepkosci (np. Valvoline waga 30 - cholera wie co to), zadnych syntetykow - sa zbyt "sliskie". Jezeli w poczatkowym okresie uzyjesz oleju syntetycznego, pierscienie na pewno sie "zeszkla". Pierwsze uruchomienie silnika powinno tylko zagrzac olej i ciecz chlodzaca, bez obciazen silnika lub z bardzo malymi, potem wylacz silnik i pozwol mu ostygnac. Po gruntownym ostudzeniu (do temperatury otoczenia) odpal znowu i zrob sobie przejazdzke, lekko obciazajac silnik na stosunkowo niskich obrotach (3000 - 5000 obr/min). Nie uzywaj najwyzszego biegu - przeciazanie jest bardziej szkodliwe niz wysokie obroty silnika. BARDZO WAZNE - ciagle zmieniaj obciazenie silnika, utrzymywanie takiego samego obciazenia nie wplywa dobrze na docieranie tolerancji lozyskowan (?). Przejazdzka nie powinna trwac wiecej niz 10-15 minut, po czym powinno nastapic kolejne ostudzenie silnika. Podczas nastepnej przejazdzki powinno sie uzywac troche wyzszych obrotow (5000-7000) i pod lekkim - srednim obciazeniem, uzywajac krotkich, naglych przyspieszen, aby szybko usadzic (??) pierscienie. Ponownie 10-15 minut jazdy wystarczy, unikajac najwyzszego biegu. Pozwol maszynie ostygnac. W sklad trzeciej przejazdzki powinny wchodzic lekkie i srednie obciazenia silnika, troche wiecej dawek srednich-wysokich obrotow (8000-9000 maksymalnie). Standardowo 10-15 minut, zmieniajac obciazenie silnika i unikajac najwyzszego biegu. Nastepnie, kiedy silnik jest jeszcze cieply, trzeba spuscic olej i zmienic filtr oleju. To pozwoli na pozbycie sie drobinek metalu, ktore zostaly "zeskrobane" z silnika. Al Ludington z Vance & Hines uwaza, ze wiekszosc drobinek metalu odlamie sie w ciagu pierwszych 80 - 120 km, wiec trzeba sie ich pozbyc jak najszybciej po tym przebiegu. Aby upewnic sie, ze pierscienie sa dobrze ulozone uzyj oleju o takiej samej, wysokiej jakosci i nie boj sie dawac silnikowi krotkich zastrzykow wysokich obrotow (na niskich biegach) - naturalnie po zmianie oleju. Zrob kilka 15-20 minutowych sesji, aby w koncu dojsc do czerwonego pola, stopniowo zwiekszajac obciazenia silnika. Po kilku naprawde ostrych jazdach i 400 - 800 km dobrym pomyslem jest sprawdzenie zaworow. Po 800 km sugerowane jest sprawdzenie dokrecenia glowicy (prawidlowym momentem). Przesiadz sie na olej syntetyczny, ale nie wczesniej niz po 8000 - 2400 km. Wiekszosc ekspertow silnikowych ostrzega przed niebezpieczenstwem zbyt lekkiego dotarcia silnika, ktorego skutkiem bedzie silnik nigdy nie osiagajacy optymalnych parametrow, czy to z powodu zbyt ciasnego dopasowania elementow, nieprawidlowego uszsczelnienia pierscieni albo odkladajacego sie wegla (nagaru?). Obciazenia silnika sa bardziej szkodliwe niz obroty, wiec unikaj meczenia silnika, a podkrecaj go swobodnie, szczegolnie na niskich biegach,. Muzzy podsumowuje swoje rozwazania o docieraniu najzwiezlej: przede wszystkim nie przegrzej silnika, ale zrob wszystko, aby pierscienie ulozyly sie poprawnie. To jest takie proste.... Krzysiek. "   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50671-docieranie-silnika/#findComment-430504 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 . ile zrobić mam km. przejechałem już około 670km Kolejne 300-400 tyś km jeśli dasz radę. Po takim remoncie i przejechaniu 1-1,5 tyś km wymieniłbym olej i filtr oleju. Po wymianie jeździłbym już normalnie według potrzeb.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50671-docieranie-silnika/#findComment-430512 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.