Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od czasu do czasu pojawia mi się check silnika. Moje pytani brzmi czy lepiej podpiąć auto do techa gdy check się świeci ??? czy to nie ma znaczenia (będą jakieś różnice w odczycie ???) bo czasami się świeci się zaraz po zapaleniu samochodu a czasami nie... Muszę jechać podpiąć go do kompa i czy jechać wtedy, gdy akurat ten check będzie się świecił czy nie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50848-kiedy-lepszy-odczyt-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-przy-zapalonym-checku-czy-bez-checka/
Udostępnij na innych stronach

jezeli swieci sie zaraz po odpaleniu i tylko na zimnym silniku i po ok 1-2min gasnie to swiece zarowe do wymiany. ale komp wykryje nawet jak nie swieci

 

Komplet świec był 2 miesiące temu wymieniony, zatem to odpada .Stawiam na EGR; jak się zapali auto ,to czasami po kilku sekundach się zapala check i świeci już cały czas dopóki nie wyłącze silnika. Jak odpale ponownie to zapali się znowu albo nie, jak mu się zachce... Póki co nie ma żadnych objawów ubocznych przy zapalonym checku, silnik pracuje tak samo jak i bez zapalonego checka.

Edytowane przez adrian_gtw

 

Po podpięciu do kompa wyszedl blad PO400-5 i wydrukowalo , powazna usterka systemu 2 - odnies sie do procedusry sprawdzeniu kodu bledu. No i wyszlo , ze ten blad to problem z EGR. Z tego co moge zobaczyć bez żadnego rozbierania... zauważyłem że jest ściągniety wężyk EGR-U - wężyk podciśnieniowy. Problem w tym że nie moge go znaleźć...albo spadl gdzies albo niedokładnie patrzyłem, potem jeszcze zobacze. Czy to możliwe, że jak nie ma tego wężyka wywala mi ten błąd i świeci się check silnika ??? bo bez tego wężyka chyba egr nie działa

 

K, chyba znalazłem ten wężyk gumowy od Egr-u ... jest zaślepiony jakimś badziewiem - metalowym kółkiem, nie był wogóle podłączony..., wcześniej było tak samo i problemu z egr - pojawiająćy się czasami check zaraz po odpaleniu nie było... Co o tym myślicie, zaryzykować; to jest wyjąć zaślepke i podłączyć ten gumowy węzyk do egr-u ? <_< Dodam tylko że przy zapalonym silniku podłożyłem palec do zaworu i nic się nie działo, jakby nie działał , nic nie zasysał, czy tak powinno być ??

Edytowane przez adrian_gtw

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności