Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szykuje się do wymiany drążków, końcówek drążków i łączników stabilizatora we własnym zakresie w mojej Astrze. 300 zł robocizny to dla mnie za dużo, sporo jeżdżę, a znalazłem takie oto tutoriale wg których sprawa jest dziecinnie prosta:

http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=66&t=9316

http://www.samnaprawiam.com/poradniki-7052-wymiana-lacznikow-oraz-gum-stabilizatora-opel-astra-g.html

http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-wymiana-koncowki-drazka-kierowniczego-astra-g-vt1073.htm

 

Ponieważ z mechaniką szczerze mówiąc mam mało wspólnego i nie dysponuje kanałem moje pytanie jest może banalne, ale nie mam gdzie podpytać. Chodzi o podniesienie samochodu. Co rozumieć przez „Zaczynamy od podniesienia samochodu z przodu oraz zabezpieczeniu przed spadnięciem.” W jaki sposób mogę zabezpieczyć autko przed spadnięciem? Generalnie po wymianie chciałbym mieć jeszcze ręce, więc szukam jakiegoś bezpiecznego sposobu ;)

 

Drugie pytanie jest o siłe z jaką powinienem dokręcić te śruby. Wszystko wkręcać na maxa czy jest jakiś myk na te śruby?

 

Trzecie pytanie to czy po odmierzeniu odległości na oko (suwmiarką) nic się nie spieprzy jeśli pokulam się kilkanaście kilometrów na regulacje zbieżności do mechanika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51462-wymiana-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w-ko%C5%84c%C3%B3wek-i-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

sory kolego

ale jesli zadajesz takie pytanie to lepiej wydaj te 300 zlotych

na bank nie robi sie tego na lewarku

skoro slowa ''zabezpiecznie przed spadnieciem''sa nie do ogarniecia

to jak chcesz reszte sam zrobic ??

 

Hehe, a wskażesz mi kolego gdzie użyłem słowa „lewarek”?

To że nie mam styczności z mechaniką, nie znaczy że jestem kretynem.

 

Chodzi o kilka rad jak nie upier.. sobie rąk.

 

Nie widzę też jakiejś wyższej szkoły jazdy w odkręceniu i przykręceniu kilku śrub.

 

Autko będzie na zaciągniętym ręcznym i podniesione na tym:

http://allegro.pl/show_item.php?item=2219286902

 

 

Autko będzie na zaciągniętym ręcznym i podniesione na tym:

http://allegro.pl/sh...item=2219286902

 

To w zupełności wystarczy. :SMILE:

 

No ok, dzięki ;)

To dodatkowe pytanko.

Astra G ma takie 4 plastikowe zaślepki na progu, wg książeczki pod nimi są właśnie miejsca na lewarek. Ciężko będzie się tam zmieścić i z lewarkiem i kobyłką naraz, więc czy nic nie spieprze jeśli lewarek umieszczę troszkę bardziej w stronę tyłu samochodu?

Nie wiem czy te 4 miejsca są jakoś specjalnie wzmacniane, czy to jest obojętne?

 

@Gawlak: Nic mi się nie wyłączyło kolego.

Kupiłem to po napisaniu postu, poza tym wydaje mi się że to po prostu twoja nadinterpretacja mojego postu, który zresztą specjalnie uprościłem. BTW wciąż nie wskazałeś wyrazu lewarek w 1 poście.

Edytowane przez Tomiozo

 

Jak dasz za mocno do tyłu to będzie ciężar silnika przeważał na przód i samochód będzie bujał się jak huśtawka.

 

Podnieś np podpierając pod wahacz i podstaw podpory w wzmocnionych miejscach progu lub pod sanki silnika.

 

Ja tak sobie poradziłem i ręce mam całe :wesoly:

 

 

bild1137.jpg

 

Bardziej chodziło mi o tymczasowe podniesienie lewarkiem bardziej z tyłu, a podparcie kobyłką w wyżłobionym miejscu na lewarek, ale skorzystam z twojego sposobu.

 

A jak mocno dokręcać te śruby łączników i końcówki drążka? Do oporu?

 

No i pytanie czy po zabiegu mogę przejechać paręnaście kilometrów do warsztatu na ustawienie zbieżności. Oczywiście postaram się to zrobić na tyle na ile będę potrafił dokładnie, pytanie tylko czy mogę coś spieprzyć na tak krótkiej trasie przy ustawieniu „na oko”.

Edytowane przez Tomiozo

 

Dokręcałem na maksa, problem jednak może być z odkręceniem końcówki drążka. Przydatny może być do tego udarowy klucz pneumatyczny.

 

Po wymianie, do warsztatu na regulację zbieżności dojedziesz bez problemu.

 

Co do odkręcenia czytałem że może być problem, jakoś się na to przygotuje.

Kacper dzięki wielkie za pomoc zamawiam części i w weekend będę walczył.

 

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności