Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

mam dwa problemy z autem - Astra H Z16XEP, Twinport, 2006 rok, 105KM, 1.6l

 

1. kilka dni temu okazało się, że zaczyna coś podciekać z maglownicy. Nieco o tym poczytałem i tak - zakup nowej (nawet zamiennika) nie wchodzi w grę (cena!) - ale w grę wchodzi regeneracja, ew. zakup używanej oryginalnej lub regenerowanej. Co radzicie? I ew. może znacie jakieś miejsce w W-wie lub okolicach (powiedzmy w promieniu 100 km), gdzie można to dobrze naprawić?

 

2. Sonda -> metodą "gaz + hamulec" wyświetla dwa błędy ECN: 013604 oraz 013607. O ile dobrze się zorientowałem, oznacza to sygnał sondy 2. - za wysoki. Sondę już raz wymieniałem, ok. 1,5 roku temu i mechanik wstawił mi nową, ale jakiś zamiennik. Niestety wytrzymała rok. Od pół roku jeżdżę z "check-engine" i szukam kolejnej sondy. Fakt, trochę się ociągałem z poszukiwaniami, ale muszę w końcu za to się wziąć - tym bardziej, że zauważyłem, że jakby nieco więcej palił. Oryginalna, ze względu na cenę, nie bardzo mi się uśmiecha - czy coś konkretnego polecacie z dedykowanych do tego modelu zamienników?

Ps. Dowiedziałem się, że długotrwała jazda z uszkodzoną sondą grozi także uszkodzeniem katalizatora.. tylko czy chodzi o jazdę z uszkodzoną pierwszą sondą (tą przed kat.) czy właśnie tą drugą? Jeśli ta teoria jest słuszna, to jak rozpoznać uszkodzenie katalizatora, czy może jakieś dodatkowe błędy powinny się pojawiać?

 

Łukasz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52089-astra-h-dwie-sprawy/
Udostępnij na innych stronach

Tak, juz dzwoniłem do niego, ale nie jest tani - powiedziałbym, że drogi przez duże "D".

Mam namiar na jakąś firmę w Łodzi (na ul. Dunikowskiego) - może ktoś się spotkał? ..oraz w Sulejówku, firma "Łoskot". Ceny do przełknięcia, ale nie mam żadnych opinii.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52089-astra-h-dwie-sprawy/#findComment-437735
Udostępnij na innych stronach

A którego z rozwiązań się trzymać:

- regenerować własną maglownicę (z gwarancją) - opcja najdroższa

- kupić używaną, regenerowaną (z gwarancją) - ok. 700 zł

- kupić używaną, nieregenerowaną (wyjętą najlepiej z młodego auta - tylko weź i taką znajdź ;) ) - opcja najtańsza

?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52089-astra-h-dwie-sprawy/#findComment-437814
Udostępnij na innych stronach

- kupić używaną, regenerowaną (z gwarancją) - ok. 700 zł

 

Przy jednej robocie wyciagasz stara i wkladasz dobra- nie masz auta uziemionego kilka dni.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52089-astra-h-dwie-sprawy/#findComment-437821
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak się zastanawiam... a może lepiej zregenerować własną? Koszty podobne (w Łodzi, na ul Dunikowskiego znalazłem firmę, która robią dość niedrogo i z gwarancją 12-m, w jeden dzień - może znacie ten warsztat?) Zawsze własna, to własna - a regenerowana z nie wiadomo jakiego auta, to chyba większe ryzyko.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/52089-astra-h-dwie-sprawy/#findComment-437948
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności